1.766 visninger
|
Oprettet:
Problemer med maven/imunforsvar {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle af jer her inde der har erfaring med actimel drikke ting...
Ville høre om det var noget man skulle prøve fordi jeg har så mange problemer med min mave..
Eller har nogle andre tips eller ting jeg kan gøre for at min mave får det bedre
hilsen Louise
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
det har jeg lige nu, det gør møg ondt, og min numse er ødelagt,og bløder,jeg har købt lactulose,det blødgør afføringen så det nemmere kommer ud.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Derimod har han fået en god mave ved at spise kosttilskudet Psyllium Basic Fibre (Det er HUSK i kapsel form)
Du kan finde mere info om produktet her:
http://www.naturoghelse.dk/shop/psyllium-basic-fibre-3931p.html
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
nov 2004
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Det har gjort at jeg har meget fravær og de planer jeg ligger må rykkes eller aflyses fordi jeg bliver syg eller slet ikke har overskue både fysisk eller psykisk til dem
aug 2006
Jeg vil anbefale dig at investere i et fornuftigt tilskud med probiotica. Der er flere former - også nogle der er lactosefri.
Jeg selv er godt tilfreds med det produkt, der hedder symbiolact.
Derudover vil jeg anbefale dig at tage en pause fra mælkeprodukter og se, om ikke det giver dig et positivt boost.
Og så skal du en tur til lægen og få taget blodprøver, så du kan få tjekket din vitamin- og mineralbeholdning :o)
Undgå alt for meget hvidt brød - det tærer rigtig meget på tarmens immunsystem.
aug 2006
nov 2004
(link fjernet)
dec 2007
Tak for alle jeres råd.. jeg vil få fat i lægen og se hvad de siger og evt. en diatist..
aug 2006
Det eneste, som jeg med sikkerhed kan anbefale at du gør ligegyldigt hvad er, at tage mælkesyrebakterier (probiotika). De kan kun gøre dig godt.
Afhængigt af, hvad der er årsagen til at din mave ter sig, kan andre råd bruges.
Desværre er det ikke alt, der hjælper på alt og alle :o)
dec 2007
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 286 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Undskyld jeg lige kom med en indskudt sætning i din tråd, men den gav lige anledning til det :o) Håber dine maveproblemer snart løser sig :o)
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 663
Jeg har det som Joan L. beskriver og har haft det gennem flere år hver dag. Nu har min læge så endelig sendt mig videre til at jeg skal have lavet en kikkertundersøgelse fra begge veje :S Men det er det eneste som kan vise hvad der foregår i kroppen. Fordi min læge er også kun blevet mere og mere forvirret af at tage blodprøver af mig, fordi tallene stiger og falder hele tiden uden grund.
Så når du er til lægen så hør om muligheden for en kikkertundersøgelse eller scanning af mavsen. Selvom det sikkert gør MEGA ondt med sådan en undersøgelse, så tror jeg det er godt bagefter fordi de kan undersøge en masse. Det håber jeg ihvertfald på
Har desuden også prøvet HUSK både som kapsel og pulver og der kan mavsen bedst klare pulveret - det er som om at jeg ikke kan ''nedbryde'' kapslen omkring. Men pt tager jeg 10-15 dråber Laxoberal - det kan købes uden recept på apoteket. Men det gør self kun at det bliver blødere og det har du nok ikke brug for med diarre
aug 2006
HUSK er rigtig godt for både diarre og forstoppelse, og rigtig mange mennesker med eksempelvis irritabel tyktarm har stor glæde af det.
Men der er også tilstande i tarmen, hvor HUSK ikke er godt at tage, og hvor det kan gøre ondt værre.
Så jeg ville aldrig selv anbefale det til en, der har det som det beskrives og endnu ikke er blevet tjekket af en læge.
Laxoberal er nok ikke relevant i dette tilfælde - heller ikke lactulose eller andre midler, der virker afførende ;o)
Imodium og lignende præparater er rigtig gode ved diarre da det bremser systemet lidt op, så der optages mere væske i tyktarmen og afføringen derefter bliver mere sammenhængende - men heller ikke det bør tages før der er sikkerhed for, at der ikke er noget, der gør at det er kontraindiceret.
Så min anbefaling er stadig - få fat i en læge og bliv undersøgt, få tjekket dit blod om du har hvad du skal bruge plus de tal der kan være med til at be- eller afkræfte en diagnose.
Tag probiotika.
Og når du så har fået vished over, hvad der gør at din mave driller, så kan du sætte ind med diverse tilskud, der kan afhjælpe symptomerne :o)
Problemer med maven/imunforsvar