{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Aflivning af dyrlægeræd dyr? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ikke lige hvad jeg kan kalde tråden, eller hvor den hører hjemme..

Men har nogle af jer erfaringer med at få aflivet dyr, som ikke er vant til at komme til dyrlægen, og ikke bryder sig om det??

Sagen er den af det nok er ved at være tid for mine forældres kat..
Hun er ikke en "løfte-kat" på nogen måde, og det kan tælles på en hånd hvor ofte hun har været hos dyrlægen..
Sidst hun var hos dyrlæge, var for nogle år siden da hun var kommet til skade.. Det tog over en time af indfange hende, og vi var nydt til at rykke om i hele stuen. Det var ikke sjovt for nogle af os, og jeg vil helst ikke have at min gamle kat skal være så stresset og ræd i hendes sidste stund..

Min tanke gik lidt på om vi kunne få noget medicin, så hun kunne blive mere eller mindre bedøvet derhjemme, inden vi tog af sted.. har nogle af jer været i en lign. situation? Om det er en hund, kat eller lign. er ligegyldigt, jeg savner bare noget erfaring.. Udover et marsvin, har jeg aldrig før fået aflviet et dyr..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af dyrlægeræd dyr?
  • #1   15. jan 2010 beanmor,
    det ville jo ikke gøre katten mindre ræd..

Den er ikke kælen, og søger ikke voldsom meget kontakt..
    Den snakker i ny og næ med min far og min mor, og jeg får også lov at hilse på den af og til..
    Kommer der fremmede i hjemmet, holder den sig væk..
    Det er en spøjs gammel dame..

Jeg vil selvfølgelig snakke med dyrlægen om problemet, men det kunne være rart at høre fra andre der evt. har stået i samme situation..

• #2   15. jan 2010 Ja dyrlægen kommer gerne ud.
    Selv min gamle kanin tilbød dyrlægen at komme ud og aflive fordi at den var meget syg.

Og synes da at i skal forslå som du selv tænker på, med selv at give den en sløvende pille eller noget inden dyrlægen kommer så den ikke skal indfanges og være bange !

• #3   15. jan 2010 Er sikker på at du nok kan få noget beroligende.

• #4   15. jan 2010 Snak med dyrlægen om problemet. Du kan fo medicin til og få katten til og slappe af på. Luk den derefter i en transportkasse, og få den aflivet der.
    Har selv haft en "tam" vildkat , hvor jeg måtte gøre sådan.

• #5   15. jan 2010 Du skal få noget beroligende til den hos dyrlægen. Og så skal du få det listet i katten uden at skabe postyr. Når den er HELT rolig/sover kan dyrlægen komme og gøre det færdigt. Har selv en aftale med min dyrlæge om at det er sådan det skal foregå når min gamle hest skal herfra.

Kommentér på:
Aflivning af dyrlægeræd dyr?

Annonce