Hva skal jeg gøre.? {{forumTopicSubject}}
Jeg købte en lille pomeranien hvalp lørdag d. 2 januar og jeg gav 7000 kr for en hund der skulle være sund og rask, chipet og det. Vi skrev under på en købskontrakt og jeg blev lovet en sund og rask hund. Men på de 9 dage vi har haft lille Tim har han haft 7 anfald hvor han tisser og ryster. Vi tog med det samme til dyrlægen efter det første anfald og de kunne ikk se noget så vi skulle bare holde øje med ham. Efter han fik flere anfald tog vi så til dyrlægen igen og fik afvide at lille Tim har elipesi I morgen skal vi så til dyrlægen igen hvor han skal have medicin. Vi har så kontaktet den tidligere ejer og sagde at vi syns ikk det var fair vi skulle betale så mange penge for en hund som var syg. Hun lovede at hun ville finde ud af noget. Men nu kan vi så ikk få fat i hende. Hverken på sms eller hvis man ringer. Det hun har gjort er et brud i kontrakten. Er der nogen som ved hva jeg skal gøre i denne her situation.?
På forhånd tak.
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Når I har underskrevet en købskontrakt og der står at han er sund og rask ville jeg tage kontakt til forbrugerstyrrelsen og give dem alle oplysninger på sælger, som derfra kan stilling til sagen for såvidt jeg ved har man 14 dages reklamationsret hvor man kan få pengene tilbage mod at aflevere hunden tilbage.
Du må gøre op med dig selv hvad du vil med Tim og hvad der føles mest rigtig for dig ....Der fældes mange tåre når man har en kronisk syg hund, som jeg desværre taler af erfaring - vi tog et valg som vi aldrig vil fortryde, vores øjesten skulle naturligvis bo hos os hvor der blev gjort alt for hende.
nov 2004
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
for de hunde jeg har hørt om med elipise holder ikke ret længe. også fordi det tilsidst er så syndt for den at den lægger og kramper hele tiden og det er jo ikke noget hundeliv...
men håber ihvertfalde at du får det hele til at løse sig ! (:
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Hvis I gør det, så får I at vide at hun tager hvalpen tilbage, og så får I en erstatningshvalp på et senere tidspunkt. Men det er de færreste der afleverer den tilbage, fordi man allerede har knyttet sig til den.
Dvs. I kan måske være heldig at få en kompensation for "fejlen". Det er sælger der har bevis retten for at den er sund og rask indtil det halve år, derefter er det jer. Sådan er det i hvert fald i DKK.
Da den ikke har DKK stamtavle, så kan I ikke få råd og vejledning, men forhold jer til at det er købeloven der gælder. Der er vel 14 dages returret, hvis I ellers vil af med den igen. Ærgerlig situation I er kommet I. Jeg håber I finder en løsning der passer til jer.
feb 2009
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Jeg har selv mistet en buller han fik et anfald som han var i over 20minutter før vi nåede frem til dyrlægen og han blev aflivet da han ikke kom til sig selv igen
Jeg ville hvis det var mig skrive hende et brev hvori du forlanger en stor del af pengene tilbage og fortæller du vil give ham et godt hjem,,,men men men dte bliver også hårdt man elsker jo den lille og skal leve med sygdommen hvor er det bare så synd for jer
jeg kan simpelthen ikke forstå at opdrætter bare gør sig usynlig jeg kan huske en af mine solgte hvalpe blev syg 10 dage efter han var rejst med forstoppelse jeg græd med han nye ejer og vi ringede sammen flere gang om dagen tænkte simpelthen ikke på andet desværre døde han og selvom det ikke var min fejl fik hun en ny hvalp da vi fik vores kuld derefter
aLT MULIG HELD OG LYKKE
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Glemte lige at skrive med det brev at du skal give hende en frist til at svare eller går i til forburgerklage nævnet og hendes navn kommer ud
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
men send endelig brevet anbefalet
feb 2009
Vi vil jpo helst beholde tim og give ham et godt hjem for syns ikk han skal flytte hjem igen. Og jeg elsker jo min lille Tim
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
Men tænk dig nu rigtig godt om hvorvidt du skal beholde ham for har han så mange anfald allerede nu er det slemt og det er ikke sikkert at han bliver ret gammel. Det vil tage tid at finde den mængde han skal ha´ for at være symtomfri og du har ikke haft ham i ret mange dage.
feb 2009
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
feb 2009
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
jun 2007
feb 2009
feb 2009
jun 2007
nov 2004
Hos Forbrugerklagenævnet behandler de sager om husdyr og meget andet.
Hvis man vil have en sag behandlet i Forbrugerklagenævnet koster det 160kr. som betales af den erhversdrivende hvis man får medhold i sin sag, hvis ikke betaler man selv.
På nedenstående link kan du finde Deres elektroniske 'Klagerådgiver' hvor du kan se om du har en sag eller ej.
http://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintType.aspx?complaintId=285
Nedenstående finde du Deres kontaktoplysninger:
Forbrugerstyrelsen
Amagerfælledvej 56
2300 København S
70 13 13 30 - kl. 9-12, torsdag tillige 15-19
Du må endelig fortælle hvad udfaldet bliver.
Hva skal jeg gøre.?