854 visninger
|
Oprettet:
Fejl på DVD - Penge tilbage?! {{forumTopicSubject}}
I julegave fik jeg DVD'en "Anna Pihl sæson 2 - Med ord som våben". Igår så jeg så den først disc, og det var helt fint.. Ingen fejl eller noget. Nu har jeg lige set disc 2 (eller noget af den!) og ca. 37 minutter inde i afsnit 16 (som er på disc 2) begynder skærmbilledet at hakke. Skærmbilledet hakker også i starten af afsnit 17 (som også er på disc 2).
Dem jeg fik den af har smidt bonen ud, vi har stadig emballagen med byttemærke på, men er det nok når den har været brudt?
- Har jeg i sådan en situation ret til at få DVD'en byttet uden bon?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
Karin J: Den er købt i Fona for 199,95 kr.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Her hvor jeg arbejder, er det som oftest intet problem når blot det ER en vare der er købt hos os..
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det handler ikke om byttemærke eller ej. Det er faktisk irrelevant.
Men tag emballagen med i jeres nærmeste fona, forklar dem at det er en gave og at I derfor ikke har bonen, og sig så at der er en fejl på dvd 2 ca. 37 min. inde.. Jeg er sikker på at de ombytter den.. Måske behøver de ikke engang at tjekke den..
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
Ja, det må jeg jo så prøve. Håber det lykkedes!
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 234
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
Headhunters Choice: Ja, det prøver jeg..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
du kan aldrig få varen returneret uden en kvittering. Sådan er det, det gør de ikke nogle steder..
Det er jo penge direkte ud af vinduet, og varen KAN jo være købt et andet sted.. Men at bytte til en tilsvarende vare, bør der ikke være ben i. Især ikke når det er noget så trivielt som en dvd.. var noget andet hvis det var et fjernsyn..
Jeg arbejder selv i kundeservice i Kvicly..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 234
det mente jeg også og det er da helt iorden, det var en cd som hakkede men jeg fandt bonen senere... også fik jeg den byttet
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
super.. Var også ærgerligt for dig hvis du ikke kunne få den ombyttet eller lign. når det er en vare i den prisklasse
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Så gå du bare i fona og få den byttet
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg synes måske du er lidt grov på Fonas vegne nu?
Jeg synes godt nok det er utroligt at I tager alle vare retur uden bon. Det gør vi godt nok ikke!! Det afhænger i den grad af prislejet på varen og ja, af hvordan kunden opfører sig og snakker til os..
Dvd'er og spil og den slags bytter vi til anden vare hvis det er en vi har i sortiment, men vi giver ikke pengene tilbage.. Det er penge ud af vinduet.
Jeg synes selv det er god service at ombytte en vare, selvom kunden ikke har bon eller andet købsbevis..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
nej nej, jeg holder skam stadig hovedet oven vande har bare nada timer..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
tjae, det aner jeg heller ikke.. Håber ikke du ved noget jeg ikke ved hehehe...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg har aldrig haft nogle dårlige oplevelser i Fona.
Ja, jeg ved godt du står i butik..
Men I må da have noget af et spild?? Det er jo tit, tit, tit at folk forsøger at få penge retur for varer de har købt i anden butik. Så sent som i dag prøvede en kunde at returnere 4 dårlige vin. Jeg var selvfølgelig klar til at give ham pengene uden bonen, for vin er jo en vare folk ofte har stående længe.. Det var så en vin vi aldrig har haft i sortiment. Jeg synes virkelig det er flabet at forsøge at narre 720 ud af mig.. Og oplever tit at folk forsøger at returnere dvd'er og spil som vi aldrig nogensinde har solgt..
Hvis vi bare tog alt retur uden bon, ville vi godt nok miste mange penge.. Det er sjældent en diskussion, for folk ved jo godt at sådan er reglerne..
Er varen i ordentlig stand, kan de ofte få lov at bytte til en vare af tilsvarende værdi fra samme afdeling..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
ren nysgerrighed: Hvor arbejder du?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg læste det som om I altid gav pengene tilbage ved reklamationer uden bon. Ikke kun ombytning.
Vi ombytter nemlig, men giver ikke penge retur..
Dog tjekker vi lige først at varen har været solgt hos os, for det hænder at folk kommer med varer vi aldrig har haft i butikken..
Men vi er vist helt enige.. Misforstod bare..
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
Fejl på DVD - Penge tilbage?!