{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Spg til pigerne (mascara) {{forumTopicSubject}}

Yay, nu er vi kommet til en af de få gange i løbet af året hvor jeg har makeup på smiley *GG*

Jeg har bare et problem med at mine øjne skriger fuldstændig efter få timer med mascara på. What to do?

Er der et specielt mærke, en speciel farve eller noget andet man kan gøre for at undgå sviende øjne?

Hjælp en total newbie indenfor makeup smiley

Og glædelig jul self.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spg til pigerne (mascara)
  • #1   24. dec 2009 Hvor putter du dog det hen? IND i øjnene?? *GG*

Altså jeg mærker intet, ligegyldigt hvilken mascara, jeg har på

• #3   24. dec 2009 Jeg har heller ingen problemer... smiley

• #4   24. dec 2009 Kan anbefale at købe en fra Clinique eller Nilens Jord, de er fri for diverse tilsætningsstoffer og, vigtigst, fri for parfume. Det kan godt genere øjnene rigtig meget.. Og så se om du kan undgå at putte det på helt inde ved kanten..

• #5   24. dec 2009 Kommer du det måske for langt ind til vippekanten? Jeg tænker på, hvis du kommer det på alt for langt inde, så det måske berører den øverste våde kant..

• #6   24. dec 2009 Hehe putter det sku da kun på vipperne smiley min mine øjne kan ikke lide det efter nogle timer. Så svier det og skal bare af i en fart ;o)

Karin: Anede ikke der var parfume i?? Der står intet om det på den Loreal en jeg har

• #7   24. dec 2009 Kan det have noget at gøre med at jeg har linser i?
    Altså ved virkelig intet om makeup smiley

• #8   24. dec 2009 Der er desværre mange mascaraer, der indeholder nikkel og er du allergisk over for det, så kan du købe mascara uden nikkel i.

• #9   24. dec 2009 Hmm, nu ved jeg ikke lige så meget om linser, men vil da tro at hvis du får en lille smule i øjnene og du har linser i, så svier det.. smiley

• #10   24. dec 2009 Jeg har nikkel og parfume allergi og bruger linser smiley Og jeg bruger Max Factor masterpiece max.. Den synes jeg er super go og jeg kan (imod alle forventninger) tåle den. Men ellers skal du prøve med en kvalitetes mascara som ikke indeholder alt for mange forskellige ting. Spørg evt. i Matas..

• #11   24. dec 2009 (link fjernet)

• #12   24. dec 2009 Robert2: Jeg har nikkelallergi. Anede ikke der var nikkel i.

• #13   24. dec 2009 Nilen jord... fri for parabener.. smiley

Rigtig godt valg!

• #14   24. dec 2009 . \m/ mullet rocker \m/ . og Betina A: Tak, vil se på de par produkter om de virker på mig. Ville være fint at kunne teste dem på inde i butikken, og så se om de svier efter et par timer.

• #15   24. dec 2009 Det var så lidt smiley Man skal dog være forsigtig med at anvende de testere de har stående i butikkerne, da det kan give øjenbetændelse hvis mange forskellige har brugt den.. Bare lige til info.. Men held og lykke med jagten smiley

• #16   24. dec 2009 ellers er der et firma, der hedder a'vera, der også laver makeup og aloe vera-produkter... deres makeup er fantastisk mild og indeholder aloe vera, så det plejer huden... man kan desværre ikke få makeuppen i vandfast udgave, da ham der laver det så mener, det ikke er så plejende længere...

• #18   24. dec 2009 Jeg er allergisk overfor alt muligt og kan heller ikke tåle mascara mere. Jeg får farvet bryn og vipper hos en kosmetolog istedet:-)

• #19   24. dec 2009 Den sorte mascara er den der er mest nikkel i - jeg kan ikke bruge den, men kan til gengæld bruge en brun.

Jeg kan ikke huske hvorfor i alverden der er nikkel i, men der er en grund og tror det er noget at gøre med farvemætning/dybde & holdbarhed.

• #20   24. dec 2009 Tak for alle jeres svar. Jeg er ikke allergisk over for parfume, heldigvis. Men det er da vildt at de putter det i alt, for har da hørt om folk der har udviklet parfumeallergi, fordi de bruger mange plejeprodukter og makeup. Det har jeg aldrig været god til.

Jeg vil prøve at lede efter noget nikkelfrit - og undgå øjenbetændte testere ;D Så må jeg bare spilde lidt penge på det. Men hva, sådan en holder jo også længe for en person som mig.

• #22   24. dec 2009 Mine øjne klør normalt som bare fanden efter en aften med mascara, men efter jeg skiftede til en fra clinique har der ikke været problemer.

• #23   24. dec 2009 hold da op... føler mig da godtnok velsignet *GG*
    har haft mascara på 24/7 siden jeg var 13, og har ALDRIG været generet af det.....
    godt jeg ikke har jeres problem,.... er nemlig blond, og ligner døden fra Lübeck, når jeg ikke har mascara på *GG*

T

• #24   24. dec 2009 T & M -sådan havde jeg det osse da jeg var yngre. Men for et par år siden blev det så anderledes. Og sover jeg med mascara på (det kan jo ske efter en god bytur *G*), så er jeg helt hævet og rød rundt om øjnene dagen efter:o(
    -men har da så heldigvis fundet oget jeg tåler, selvom det er lidt dyrere

• #25   24. dec 2009 RIMMEL!
    .- Rimmel er den eneste form for makeup der
    aldrig har været prøvet på dyr el. lign..
    Dette mærke kan alle bruge, ligemeget
    om man har allagi!. Prøv det :).

• #26   24. dec 2009 puha Michelle... håber ikke at jeg får det sådan... :-S ser farligt ud med lys hud og HELT lyse vipper :-S

jeg syns så personligt ikke at Rimmel er et godt produkt.... syns ikke det giver et ordentligt resultat... men det er nok bare mig der er krævende smiley

T

• #27   24. dec 2009 Enig med t&m- rimmel stinker..
    Jeg kan ikke tåle maxfactors, den klør i øjnene på mig.. jeg bruger MAC eller dior måske du sku prøve dem? dem kan jeg tåle, og jeg er også sart..

• #28   24. dec 2009 Tinna
    Jeg tror måske også at dine øjne bliver irriteret, fordi du ikke er vant til at gå med mascare (o:Jeg har ihvertfrald oplevet at mine øjne sveg en smule, hvis jeg i en periode ikke havde haft sminke på.
    Ellers kan jeg foreslå dig at farve dine øjenvipper sorte! :o) Det har jeg gjort, og er skide smart til mig da jeg er hestepige og nemt kommer til at svede. Det kan gøre at mascaren smitter af eller bliver grim.
    Du kan også benytte dig af de økologiske mærker som de andre piger har foreslået.
    Når du ligger mascaren på, så pas på med at du ikke kommer til at strejfe øjenhinden. Det kan man nemt komme til uden at mærke noget rigtigt, hvilket efterlade en lille bitte smule mascare i øjet, som kan irritere en hel del.
    Du kan eventuelt også bukke dine øjenvipper med en vippe-saks, og på den måde løfte dem en smule væk fra selve øjet ;o)

• #29   25. dec 2009 Tusind tak for jeres svar. Vil prøve nogle af de ting i foreslår. Synes nu nok jeg ikke rammer mine øjne, men det kan da godt være.

Jeg havde en periode på et tidspunkt hvor jeg valgte at nu skulle jeg til at være pige og gå med makeup hver dag - måtte til sidst give op pga min øjne. Så tror ikke det er fordi jeg ikke er vant til det, men netop fordi jeg ikke kan tåle det.

Det med at få dem farvet har jeg også tænkt på. Hvor tit skal det gøres?

• #30   25. dec 2009 Jeg får mine farvet hver 4-6 uge.

Jeg er rødblond og har INGEN farve overhovedet på bryn og vipper, hvis jeg ikke får dem farvet. Jeg er så heldig at den kosmetolog, jeg får dem garvet hos, har taget noget MEGET allergivenligt farve hjem. Så jeg har ingen problemer med det.

Og efter jeg er begyndt at få dem farvet, har jeg kun brugt make up EN gang og det var til mit bryllup.......*GG*

• #31   25. dec 2009 Tinna
    Det er lidt forrskelligt.
    Jeg farver mine ca. hver 3-4 uge, da jeg er rødhåret og ellers ser meget "død" ud ;o)
    Jeg gør det med en hjemmefarve. Man skal lige lærer det inden det bliver godt, men man sparer en masse penge ved at gøre det selv.

• #32   29. dec 2009 Ville bare lige opdatere og sige tak for hjælpen. Jeg har i dag købt en brun mascara fra Nilens Jord, og har haft den på hele dagen. Først synes jeg det sviede i øjnene, men fandt ud af at det var fordi jeg havde fået noget eyeliner i øjet smiley
    Så det fjernede jeg og så har der ikke været noget siden. Så det er bare super smiley

Kommentér på:
Spg til pigerne (mascara)

Annonce