Repressalier {{forumTopicSubject}}
Hundefejde: Familie bombes ud af byen
EB:
Politiet magtesløst over for chikane efter drab på muskelhund
For to måneder siden greb Tine Bak fra den lollandske landsby Stokkemarke en køkkenkniv og dræbte naboens muskelhund, da den var ved at flænse en skødehund ude på vejen.
Siden har mordtrusler, hærværk og senest overfald hørt til dagens orden. Politiet har ikke kunnet stoppe hetzen.
Nu er Tine Bak og hendes familie ved at blive drevet fra hus og hjem.
– Vi har fundet en, der måske vil købe vort hus, siger Tine Bak, mens stemmen knækker, og hun bryder ud i gråd.
Forsøger alt
Politiet i Nakskov erkender, at familien Bak er efterladt i en horribel situation.
– Vi forsøger med alle midler, men indtil nu har vi ikke haft de fornødne beviser til at kunne sætte en effektiv stopper for chikanen mod familien, siger politikommissær Søren Vægter.
Slog 63-årig ned
Chikanen nåede sit foreløbige højdepunkt lørdag aften, da Bak-familiens hjem blev bombarderet med kanonslag fra nabohuset, hvor ejeren af den dræbte muskelhund, Dennis Hansen Petersen, holdt julefrokost med sine venner. Børnene græd, og et tag over husets terrasse blev ødelagt, beretter Tine Bak.
Politiet blev alarmeret. Man fandt resterne af 20 detonerede kanonslag og 40 ubrugte. Dennis Hansen Petersen blev anholdt, sigtet for besiddelse af ulovligt fyrværkeri.
Samtidig blev han sigtet for et overfald ved landsbyens Brugs fredag, hvor en 63-årig mand, der havde hjulpet med at stoppe muskelhunden for to måneder siden, blev banket ned med adskillige knytnæveslag i ansigtet.
’Du skal ikke slå hunde ihjel’, blev der råbt, mens slagene haglede ned over manden.
– Nu er det for galt. Der er ingen proportioner i at overfalde en ældre mand på grund af en hund, siger Tine Bak.
Var i nærheden
I går opgav politiet imidlertid at gøre Dennis Hansen Petersen personligt ansvarlig for overfaldet.
– Vi har genafhørt den overfaldne mand. Det var ikke ejeren af den dræbte hund, der udførte overfaldet, siger vicepolitikommissær Bo von Würden.
Han var dog lige i nærheden. Brugsens videokamera filmede Dennis Hansen Petersen inde i butikken, mens overfaldet skete lige uden for.
Bak-familiens hjem blev lørdag bombarderet med kanonslag fra nabohuset
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Tænk at man skal finde sig i den slags, blot fordi man forsøger at hjælpe en hund der bliver overfaldet:o(
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Ganske simpelt forfærdeligt det Dennis og hans venner har gang i...
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Michael
apr 2007
fandme synd for den familie......
T
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Nej det er bestemt ikke iorden det han/de foretager sig!
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Lykke
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
Det er satme ikke iorden det der sker! det er helt sikkert.
Sjovt at man bare kun vil skrive dele af historien.
Beretter ikke om alt den falske post der bliver sendt i hans navn.
Ting der bliver bestilt i hans navn, så han får div. regninger.
Trusler dagligt på sin tlf osv.
Håber virkelig at folk tager sig sammen og dropper alt det lort om så det er den ene eller anden. utroligt.
apr 2007
Det er sgu da også noget mærkeligt noget at gøre.
men at overfalde en 63 årige, der hopper kæden sgu helt af,så er man da en svans hvis man kan finde på det.
M
apr 2007
Går ikke ind for vold og psykisk terror.
Og alt i alt en sørgelig sag. som de fleste er ret spilttet over.
Netop for dig. Var MIN hund ved at dø, og jeg virkelig frygtede for dens liv havde jeg slået den anden hund ihjel. Var der en der slog min hund ihjel, og jeg fik flere beviser for det ikke var sidste udvej, Tjaaa. Så var jeg indehaveren af dobbelmorale.dk
apr 2007
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Han prøver at fralægge sig ethvert ansvar men man kan jo høre at det ikke er første gang den hund som blev dræbt havde lavet lort
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 66
jeg er mod chikane og vold!
Jeg er endnu mere mod at stikke en hund for mit vedkommende det samme som et familie medlem ihjel med en kniv!
okt 2008
Jeg mener ikke bare man skal vende den anden kind til når nogen gør noget så åbentlyst forkert som den dame har gjort.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
JEG ville blive DYBT taknemmelig, hvis mine hunde blev overfaldet og man ikke kunne se anden udvej til at redde dem end at en eller anden skar halsen over på den angribende hund, og der så reelt var en, der reddede mine hunde ved at gøre det!!
okt 2008
Man kan godt stoppe en hund der angriber uden våben.
okt 2008
maj 2007
Man kan godt stoppe en hund der angriber uden våben.*
Måske....... Men jeg skriver at hvis der ikke var anden mulighed!! Hvem ved om folk, i denne situation, har kunnet se andre muligheder?
Handler det ikke ligeså meget om at tage ansvar for hvad ens hund gør? Jeg fatter ganske simpelt ikke at den springer ud af et vindue for at overfalde en hund på vejen? DET er sq da ikke en sund adfærd??
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
Jeg syns Dennis reagerer meget forkert på situationen, men mit indtryk af ham er at han måske ikke har de store midler (på øverste) og vi kender alle eksempler på folk det flipper når de ikke længere kan argumenterer... Jeg tror bestemt han er trængt op i en krog som følge af modvilje fra et helt samfund der heller ikke kan finde ud af at tackle hans "type"
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg synes det er meget underligt, og en ekstrem voldsom og brutal handling at stikke en hund ihjel.
Samtidig synes jeg det er morbidt at man ikke evner at holde sin hund på egen grund, især når den er farlig. Endvidere forstår jeg godt at hans naboer har frygtet hans hunde. Jo mere man hører om ham, jo mere broget bliver det indtryk jeg har.
Jeg synes dog stadig ikke det er i orden at slå en hund ihjel, HVIS andet er muligt.
At overfalde en gammel mand, kaste med skyts og andre former for chikane er helt forkert og fuldstændig uacceptabelt. At drive folk fra hus og hjem over en hund, synes jeg er en ekstrem sitaution..
Men vi kender alle sammen Ekstra Bladet, og vi VED hvordan de vinkler deres artikler. At de er de eneste der stadig skriver om hele episoden, får mig altså til at tro at vi slet, slet ikke får alt at vide. Hvilket vi ikke gør..
Alt i alt synes jeg det er en underlig og makaber sitaution, og jeg ved stadig ikke hvad min holdning er til hele. Det finder jeg nok aldrig ud af.
Een ting er dog sikker: Hvis en (muskel)hund angriber min, slår jeg den også ihjel.. Så må jeg bare flytte..
aug 2009
okt 2008
Det må være målet for alle hundeejere at have styr på deres hunde og tage ansvar for deres dyr sådan at hverken den ene eller den anden hund behøver at betale med livet.
Men vi må nok se i øjene at det aldrig helt vil lykkedes og så må vi håbe at dem der modigt træder til vil tænke lidt mere klart end damen gjorde. sådan at begge hunde vil komme der fra med livet i behold.
Derefter ville man så kunne ta hånd om den pågældende hundeejer som ikke havde sin hund under kontrol.
aug 2009
aug 2009
maj 2007
Jeg ANER ikke hvordan jeg vil reagere, hvis det skulle lykkes for dem en dag. Jeg tror at jeg vil gå totalt amok på dem!! Det indrømmer jeg blankt. Disse hunde vejer på den pæne side af 50 kg. stykket!!
aug 2009
Jeg kan heller ikke helt forstå at situationen var så voldsom når hun kunne nå at løbe hjem efter en kniv (efter alt andet var prøvet?) og at der så ikke er sket noget med den lille hund (sådan jeg husker at have læst det). Jeg har set en amstaff ta en kat, og han havde den kun i ganske få sekunder, enkelte til så var den død... Men det er rene spekulationer.
Repressalier