656 visninger
|
Oprettet:
Mælke erstatning?? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved man kan købe erstatning til killinger,men kan man også til hvalpe??
vi fik hvalpe i mandags,3 stk. Molly passer dem til ug,dog er jeg lidt nervøs for om hun helt har nok mælk,for den ene piver helt vildt.. Måske er det bare fordi den absolut vil have den pat en af de andre hænger ved,for når jeg hjælper den med at finde en pat holder den kæft
Det ødelægger desværre vores nattesøvn for hun lægger i soveværelset,fordi ellers vil molly fare rundt som trolden ud af æsken for at jage katte væk. Så indtil hvalpene bliver en smule større er det ikke en mulihed at flytte dem ud af soveværelset..
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Man siger jo gerne at når de små har diet skal man kun kunne høre små veltilfredse lyde indimellem,,det er tegn på at de er mætte,,så det piveri ville jeg ikke være rolig over .
Held og lykke med de små,,det er en dejlig tid at ha' dem,,men det går bare alt for stærkt :o)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Ellers har mine været glade for Royal Canin og det kommer i en pakke med suteflaske, hvor der allerede er lavet hul i sutten og det er altså en kæmpe fordel, for det er lidt svæt selv at lave den korrekte hul, så men ellers skal i de flaskesæt man køber.
Husk at passe på at hvalpen ikke får mælk i luftvejene - så hold fast i hovedet, så den ikke lige pludselig kan flytte hovedet fra flasken - det er i det øjeblik den så hiver mælken ned i luftrøret. Når du kan se den ikke vil have mere, vipper du flasken ned og lader den sutte det sidste mælk i selve sutten ud, så der kun er luft tilbage i sutten - nu kan du fjerne sutten fra munden, da den jo ikke kan hive mælk ned i lungerne.
Held og lykke
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 63 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 407
Syntes da godt at det kan lyde som om, at den ikke får nok mad, men det er jo altid en god ide at veje hvalpene, så man kan følge med på den måde.
Men det kan jo også være som Lis L siger....
Rigtig meget held og lykke med de små basser. Nyd tiden med dem, den går bare alt for stærk...
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
Platugler: Tak
Lis:de taber sig ikke man kan se de tager på:) Det er faktisk den der er mest tyk der piver.. Men det var jo også mere for at hjælpe molly lidt.. Det var mere hvor man kan købe erstatningen når nu dyrlægen jo ikke har åbent..
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
Hvis hvalpene tager fint på, så ville jeg ikke begynde med mælkeerstatning. For det første er tævens mælk det helt rigtige og for det andet er det ikke nogen spøg, at opflaske hvalpe............som Platugler skriver, skal man hele tiden passe på, at det ikke kommer i lungerne.
Det er 100 gange nemmere, at plugge en hvalp på en pat ( det kan man næsten gøre i søvne :o) frem for, at skulle stå med mælkeerstatning hver 2 til 3 time døgnet rundt.
Hvis du sørger for, at Molly får noget rigtig godt hvalpefoder, så burde hun ikke have problemer med at give mælk til 3 hvalpe.
Som de andre siger " nyd dem..............det går bare alt for hurtigt " :o)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Har du prøvet at mærke på dens mave når den slipper patten ? Maven må ikke være hård/udspilet,,for så har den forspist sig :o)
Og i dit tilfælde tror jeg så heller ikke du behøver eksperimentere med mælkeerstatning,,det lyder til at de får nok :o)
Mælke erstatning??