643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

tvang tvang

er der nogen der ved hvis man går på tvang med et hus og ikke lige får alle lån dækket så ender man jo selvfølglig med at skylde
Jeg kan læse mig til diverse foged ting men hvad hvis man har bil...hvis man nu bor så langt ude på landet at der ikke går busser og ungerne skal i skole og man har job i hver sin landsdel,,kan de så tage billerne ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tvang
  • #1   10. dec 2009 nej - men de kan gøre indlæg i dem - det vil sige at sælger i bilerne så skal i betale kreditorerne med pengene - bilen kan ikke omreg uden i betaler

• #2   10. dec 2009 Har I nyere biler vil de blive solgt, men er det gamle biler der ikke er ret meget værd, gør de ikke noget.

• #3   10. dec 2009 de kan ikke tage noget der er alm hushold og ret til beskeden leveforhol
    Nu er vi ikke noget så langt endnu heldigvis ville bare vide hvor vi står hvis vi ikke får solgt vores gård..

min mand bruger sin bil i hans job(kan ikke jobbe uden) det er en bil købt til 9000kr

Jeg bruger også min bil og den er fra 2001 og vi har lån i den der har jeg læst mig til de kan ikke tage noget i den sålænge der er ejendoms ret iden

Jeg vil genre have svar far nogen der VEd og ikke tror måske en der har stået i situationene

• #4   10. dec 2009 udlæg vil sige så vidt jeg kan læse mig til at overholder man ikke afdrag kan genstanden sælges på auktion,,,,,,og ikke først hvis man sælger dne

• #5   10. dec 2009 jn: Der findes nogle gratis advokater, hvor man kan få vejledning. Jeg ville da prøve at spørge dem... Mener de hedder "Ret og råd"

• #6   10. dec 2009 Der er nogle regler for hvor meget de må tage. For man skal kunne leve "normalt". Dvs at sådan noget som fjernsyn tager de ikke med mindre det er B & O eller lign. sådan er det med de nødvendige ting, dvs også bilen, det må bare ikke have den store værdi.

• #7   10. dec 2009 Hvis nu du skulle finde på at rette dig efter Thresas råd, så husk lige:

"Gældssanering kan ikke opnås hvis man har indrettet sig med henblik på gældssanering"

Og jo, der kan foretages udlæg i en hvilken som helst gammel bil uanset hvor afhængig man er af den.

• #8   10. dec 2009 Thresa

Syns ikke det er særlig smart du sidder og opfordre til kriminalitet

• #9   10. dec 2009 Charlotte: det var nu ment som svar til trådstarter:-)
    Men ja, jeg har også en, der skylder mig 49000 kr, manden ejer intet, siges der, men jeg kan kræve udlæg i hans indskud osv...

Anyway, det kan måske godt ske, at jeg ikke har for meget forstand på det, men kan da lige få fat i en, der arbejder i fogedretten:-)

• #10   10. dec 2009 Thresa - lad nu være med at udtale dig om sådanne ting - specielt ikke hvis du skal opfordre til kriminalitet - det er da for langt ude !

• #11   10. dec 2009 jeg vil give dig ret charlotte et stykke hen af vejen,,,men hvis man nu fks bliver fyret og ikke kan betale sine terminer eller andet og så har en gammel bil((ingen luksus men ren nød for at kunne køre til sit arbejde)
    det behøver jo intete at have med omman vil betale sin gæld,,,hvis man fks får en gæld på halv mill i form af tvangs salg så kan man nok ikke bare lige betale dem af engang,og nogen gange overstiger renterne det beløb man har tilbage så man bliver aldrig færdig

Jeg har læst lidt på forums og det er vildt hvad folk er ude for,,de kan blive skilt fks og den ene part render fra dte hele

Min veninde fks startede et firma med et ægtepar som simpelthen røv rendte hende med lån osv hun betaler af på deres vaskemaskine,,varelager osv og hun er sat helt i bås,,kun pga hun var for naiv

Gæld kan nu have mange sider

Mht job har man til tider ingen mulighed for at undvære den og mister man jobbet er man mere på rumpen og kan slet ikke betale

I følge retpleje loven har de ikke lov til at tage noget til en værdi under 3000kr som bruges til erhverv fks,,,tror nu den virker selvom andre har oplevet andet.
    kan også se nogen fra forburgs lånene kommer på folks adresse men man har kun pligt til at lukke fogden ind

Tage udlæg i er jo heller ikke dte samme som at tage

• #12   10. dec 2009 sociale tabere,,,bliver man det af fks at blive syg>??fyret?så man ikke kan passe sit job?
    fks blive skilt,,,ægtefællen kan dø
    nogen kan kun se deres egen næsetip,,,

• #13   10. dec 2009 thresa 9 år k -

Kender du begrebet "tyv tror hver mand stjæler".
    Jeg ville dælme nødig købe (påklædnings)hund hos dig, hvis de postulater du kommer med her i tråden, er din egen indstilling til, hvordan retssystemet burde fungere.
    Skylder man penge væk, skal man betale....og kan man ikke, så må de inddrives. Sådan er den lov, som de fleste her i landet følger og skal følge.

Trådstarter spørger om regler, og ikke om fif til, at snyde og bedrage.
    Gad vide, om du taler af erfaring...du er i hvert fald ret godt inde i, hvordan man kan begå ulovligheder.

• #14   10. dec 2009 Thresa

Du skriver da selv:

"Du kan også sælge alle dine ting aproffoma til nogen som du ved kan
    eje jers ting ude problemer og ja beholde det all samme .. men det kan ike vær din mor . da denne person er for nær beslægtet med dig

alså bilen finde du en som kan eje denne og du kan stå på som bruger af den . det kan de ikke tage .. det samme gælde huset og hvis du har dyr de mener er en værdi kan du også have nogen som har købt dem på papire men da du får lov at passe dem .

husk på .. joo længe du vendter jo svære bliver det .,. se at få nogen til at overtage det i ejer og så kan du slippe for at midste det du har kær

eventuel en stråmand .. mod lidt betalning ,,. findes også"

Det er da en direkte "opskrift" på kriminalitet?

• #15   10. dec 2009 LOOOOOOOOOL

• #16   10. dec 2009 CE.nu i gang med brøleruddannelsen. .

Hvordan indretter man sig med henblik på gældssanering??
    At man sider i håbløs gæld er vel ikke noget man kan/vil planlægge?

• #17   10. dec 2009 ok charlotte,,måske forstod jeg dig lidt forkert så

Jeg kunne aldrig drømme om at løbe fra evt gæld,,men nogen ting er nødvendige for at have for at fks tjene penge:-)) her tænker jeg på bil

Kommentér på:
tvang

Annonce