648 visninger
|
Oprettet:
kostomlægning/ varigt vægt tab! {{forumTopicSubject}}
Jeg vil meget gerne taabe mig 7 kilo inden sommer men vil jo gerne holde den slanke linie..
Er der nogen der har nogle kostplaner eller ideer til ugeplaner ?
Jeg har lige smidt alt slik + div i skraldespanden så frister det ikke.
og har i dag været ude at købe nyt løbetøj og sko..
Men hold da op det er svært at komme igang og er bare helt blank for gode ideer til lækre sunde madplaner..
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 162
feb 2009
men hvad skal man spise i løbet af dagen, og hvor mange gange..
leder ikke efter en slankekur med en kostomlægnning så jeg kan tabe mig, og holde stilen bagefter
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Undgå fedt og sukker så vidt muligt. Spis en masse grove grønsager - gerne kål af alle slags og gulerødder. Din tallerken til aften skal deles op i 4 dele - 2/4 skal bestå af grønsager - 1/4 kartofler/ris/pasta - 1/4 kød. Spis magert kød - fx kylling eller kalkun. Undgå hakket kød med for høj fedtprocent. Spis fuldkornspasta og brune ris - i stedet for de almindelige former.
Undgå så vidt muligt hvidt brød - spis groft brød - meget gerne rugbrød. Men vær meget obmærksom på fedtprocenten i rugbrød - den er ofte meget høj.
Vælg pålæg af den magre slags - Den Grønne Slagter har lavet en masse lækre ting. Pynt med agurk, tomater, babymajs, peber - ja, kun fantasien sætter grænser.
Morgenmaden kunne bestå af enten havregryn eller müsli. Med mager mælk - skummet- eller minimælk. Man kan skifte sukkeren ud med rosiner eller blåbær.
Udskift fløden i sovsen med cremefine - det går ikke ud over smagen.
Husk at spise mellemmåltider, så du ikke bliver for sulten mellem hvert måltid. Spis hyppigt, men mindre måltider.
Der findes mange diabetesopskrifter, som med garanti er sunde. Her er google din ven
Håber, du kan bruge det til lidt..
aug 2008
feb 2009
Lige nu er jeg rigtig dårlig til at spise morgenmad, og spiser så meget til aftensmad, og det kan jeg så godt se er forkert..
Jeg må give mig selv et stort spark bag i..
feb 2009
aug 2008
feb 2009
aug 2008
feb 2009
aug 2008
Har du et mål mht vægten?
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 85
feb 2009
Jeg vil da lige prøve at se hvad det madlog er for noget, kunne jo være det også kan hjælpe mig..
kæresten er gået med til hvis jeg når mine 7 kilo til omkring 1 juni får jeg en shoppetur til en ny sommergarderobe.
Så det kan være jeg kan holde motivationen oppe og holde det fuldt ud denne gang.
Synes efterhånden man har prøvet div. slankekurere men det holder højst en uge. så nu har jeg sagt det bliver en kostomlægning istedet for.
Har hørt det skulle være bedre.
feb 2009
Tak. det vil jeg prøve ;-D
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Men faktum er, at min mave har vænnet sig til mindre mad, og det har så givet resultat. Ingen sult, ingen traumer over at være på "kur" og ingen fokuseren på mad, det har været min måde at gøre det på.
Jeg tror bare at det er hjernen som skal "omprogrammeres" til at ændre vaner og livsstil, anden forklaring har jeg ikke.
feb 2009
Har overvejet at melde mig til vægtkonsulenterne, men kan ikke lige overskue hvad det koster, for jeg kommer jo ikke langt på min su.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
Jeg er aldrig sulten, og julens søde sager, eller den traditionelle fede mad frister mig ikke, så jeg håber vægtkurven stadig vil gå nedad.
Den eneste motion jeg får er ved at gå ca 5 km med hundene hver dag.
feb 2009
Hold da op det var da et flot vægttab, Håber virkelig jeg kkan få ændret min livsstil. for vil jo virkelig gerne..! Men det er lige det med at komme rigtig igang også holde det
Tror det jeg gør forkert er at jeg som regl aldrig får nogen former for morgenmad, bliver istedet lækkersulten i løbet af dagen, og spiser så rigtig meget til aften ...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Du kan finde deres kostplan på deres hjemmeside og en masse ideer og opskrifter i deres forum.
Du kan ligeledes finde man sunde opskrifter på:
www.opskrifter.heede.dk
Jeg har selv tabt 15 kg siden september. Der ryger i gennemsnit 1 kg pr. uge pr man på denne kostplan.
Den gør meget ud af at man får mælk, fedt, frugt, grønt, fisk olign. alle ting der er vigtige fr et sund helbred. Det er ikke sundt kun at spise salat - man har brug for protein, fedt og mælk!
mar 2008
Fedt er en vigtig del til at få vores krop til at fungere optimalt!
MEN det der er vigtigt er at det er det rigtige fedtstof man får. fx det fedt der er i mayonaise og olier.
feb 2009
Håber på der så kommer et godt tilbud efter jul.
feb 2009
Kan man hente det gratis ? ellers skal man betale for det ?
For har ikke det vilde overskud i denne månede..
mar 2008
Tror der er rigtig mange der bare bruger den på nettet. Og hvis du ikke kan finde ugeskemaet (der hvor man registrerer hvad man spiser) så kan jeg sende dig en mail med den :o)
mar 2008
feb 2009
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Jeg tabte 10 kg på en måned ved at leve af Kyllingefileter med grønsager til og Jordbærsmoothies...
Ingen kulhydrater..
Og derudover vil jeg selv anbefale WeightWatchers !
mar 2008
En af de ting der har hjulpet mig meget, når man har set andre spise kage og slik (ting som man da helst skal undgå under vægttabet) er en sætning jeg tænker i mit hoved der lyder sådan her :
Det der pynter ingen steder på mig.
hehe og flere jeg kender er faktisk begyndt at bruge sætningen - og tænkt når man har haft den i tankerne - ja så er kagen ikke længere særlig attraktiv :o)
Held og lykke med det :o)
feb 2009
Hvor tit drikker du Jordbærsmoothies? og har du en god opskrift ?
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Det gør jeg ikke så meget mere men har drukket RIGTIGT meget før
Måske et helt blenderglas delt ud på dagen da jeg var på min "kyllingefiletkur"
Hvis du laver en smoothie med mest Jordbær i så går man aldrig fejl. Så er det Jordbær der dominerer smagen..
En grundopskrift er :
Jordbær (200-300 gram frosne, man prøver sig frem)
½ banan
Skummetmælk til det dækker.
Vanilleekstrakt/pulver (Ikke vanillesukker når man er på den slanke linie)
Flydende sød (Husk smag til med kun dråber ad gangen)
(Skal blendes ekstra godt så guleroden er HELT blendet
feb 2009
Mange tak. lyder lækkert
kostomlægning/ varigt vægt tab!