{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

kostomlægning/ varigt vægt tab! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil meget gerne taabe mig 7 kilo inden sommer men vil jo gerne holde den slanke linie..

Er der nogen der har nogle kostplaner eller ideer til ugeplaner ?

Jeg har lige smidt alt slik + div i skraldespanden så frister det ikke.

og har i dag været ude at købe nyt løbetøj og sko..

Men hold da op det er svært at komme igang og er bare helt blank for gode ideer til lækre sunde madplaner..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kostomlægning/ varigt vægt tab!
  • #1   10. dec 2009 spiser du intet kød til ??

• #2   10. dec 2009 har hørt om nogen som spiser en steak af oksekød og kun med salat til hver aften..

men hvad skal man spise i løbet af dagen, og hvor mange gange..

leder ikke efter en slankekur med en kostomlægnning så jeg kan tabe mig, og holde stilen bagefter

• #3   10. dec 2009 Jeg har nogle generelle kostråd:

Undgå fedt og sukker så vidt muligt. Spis en masse grove grønsager - gerne kål af alle slags og gulerødder. Din tallerken til aften skal deles op i 4 dele - 2/4 skal bestå af grønsager - 1/4 kartofler/ris/pasta - 1/4 kød. Spis magert kød - fx kylling eller kalkun. Undgå hakket kød med for høj fedtprocent. Spis fuldkornspasta og brune ris - i stedet for de almindelige former.

Undgå så vidt muligt hvidt brød - spis groft brød - meget gerne rugbrød. Men vær meget obmærksom på fedtprocenten i rugbrød - den er ofte meget høj.
    Vælg pålæg af den magre slags - Den Grønne Slagter har lavet en masse lækre ting. Pynt med agurk, tomater, babymajs, peber - ja, kun fantasien sætter grænser.

Morgenmaden kunne bestå af enten havregryn eller müsli. Med mager mælk - skummet- eller minimælk. Man kan skifte sukkeren ud med rosiner eller blåbær.

Udskift fløden i sovsen med cremefine - det går ikke ud over smagen.

Husk at spise mellemmåltider, så du ikke bliver for sulten mellem hvert måltid. Spis hyppigt, men mindre måltider.

Der findes mange diabetesopskrifter, som med garanti er sunde. Her er google din ven smiley I virkeligheden burde alle mennesker spise som diabetikere smiley

Håber, du kan bruge det til lidt..

• #4   10. dec 2009 Vil lige sige, at hvis vi taler om salat i gængs forstand med salatblade, agurk og tomater, så er der intet mættende i det - det er hovedsageligt vand og ikke tilrådeligt. Der skal noget mere groft til for at holde blodsukkeret på et godt og stabilt niveau. Og ikke mindst for at mætte. Man kan sagtens spise sig totalt mæt og alligevel tabe sig, hvis man spiser en fornuftig kost.

• #5   10. dec 2009 Uhh mange gode råd smiley tak..

Lige nu er jeg rigtig dårlig til at spise morgenmad, og spiser så meget til aftensmad, og det kan jeg så godt se er forkert..

Jeg må give mig selv et stort spark bag i..

• #6   10. dec 2009 Det er også det jeg frygter lidt, det er prisen. for der er jo mange tng der skal købes ind, og vil jo gerne gøre det 110 % - Men har kun min SU. smiley men mon ikke jeg godt kan få en masse lækkert sund mad..

• #7   10. dec 2009 Et hvidkål fx er meget billigt og der er godt nok meget mad i sådan et. Det værste med al den kål er luft i maven ;-)))

• #8   10. dec 2009 Så er det godt det er juleferie om en uge, så kan man gå herhjemme med luft i maven.. smiley he he

• #9   10. dec 2009 Ja, så kan du gå dér og hyggefise :-)))

• #10   10. dec 2009 Så har jeg en god grun til aat gå lidt længere ture med hunni smiley så huset ikke kommer til at lugte... griner c",)

• #11   10. dec 2009 Danni: Jeg kan så også se, at du supplerer din salat med både ærter og gulerødder, så får du straks meget bedre føde og mæthedsfornemmelse. En kost bestående udelukkende af salatblade, agurker, tomater og kød er bestemt ikke at anbefale. Og mht brød - ja, hvis det er meget groft. Hvidt brød giver ikke kroppen noget som helst godt smiley

Har du et mål mht vægten?

• #12   10. dec 2009 jeg har siden mandag spist ca 2 dl havregryn til morgen mad. Salat bestående af agurk, tomat, ærter, majs, og så noget hjerte salat.. Der kommer jeg så en smule dressing på. Til aftensmad har jeg spist en salat som den til frokost, og så noget alt aftensmad, bare mindre af det, og så med groft pasta, ris osv til.. Og ja på 3 dage har jeg tabt mig 1 kg.

• #13   10. dec 2009 og mellem min frokost og min aftensmad har jeg spist 1 1/2 stk rugbrød

• #14   10. dec 2009 Jeg kan varmt anbefale madlog - her findes madopskrifter, Automatisk kalorietæller og rigtigt meget mere, som kan hjælpe dig med at tabe dig. Jeg har tabt 3 kg på 4 uger bare ved være på madlog.....og jeg har ikke følt afsagn overhovedet. Spiser hvad jeg har lyst til ( incl lidt slik og kage) og holder mig inden for mit kalorieantal. Det gør jeg fordi jeg har prøvet så mange andre kure, hvor der har været en masse der var forbudt, og jeg næsten kunne brække mig over alle de grøntsager jeg skulle spise. Tabte mig da også men tog det hele på igen. Så nu spiser jeg altså lige hvad jeg har lyst til - bare i mindre mængder.

• #15   10. dec 2009 Anna T:

Jeg vil da lige prøve at se hvad det madlog er for noget, kunne jo være det også kan hjælpe mig..

kæresten er gået med til hvis jeg når mine 7 kilo til omkring 1 juni får jeg en shoppetur til en ny sommergarderobe.

Så det kan være jeg kan holde motivationen oppe og holde det fuldt ud denne gang.

Synes efterhånden man har prøvet div. slankekurere men det holder højst en uge. så nu har jeg sagt det bliver en kostomlægning istedet for.
    Har hørt det skulle være bedre.

• #17   10. dec 2009 daisie med fister og møv.
    Tak. det vil jeg prøve ;-D

• #19   10. dec 2009 Siden sommer har jeg tabt mig 9 kg. uden at gøre noget specielt for det. Jeg har bare ikke trangen til fed mad, slik osv. Men ikke noget jeg er superfokuseret på, og tager da også noget når jeg har lyst.

Men faktum er, at min mave har vænnet sig til mindre mad, og det har så givet resultat. Ingen sult, ingen traumer over at være på "kur" og ingen fokuseren på mad, det har været min måde at gøre det på.

Jeg tror bare at det er hjernen som skal "omprogrammeres" til at ændre vaner og livsstil, anden forklaring har jeg ikke.

• #20   10. dec 2009 *DFFD*
    Har overvejet at melde mig til vægtkonsulenterne, men kan ikke lige overskue hvad det koster, for jeg kommer jo ikke langt på min su. smiley

• #21   10. dec 2009 Jeg har tabt 15 kg på 4 mdr ved at undgå sukker og vegetabilsk fedt i kosten. Jeg spiser istedet for 800-900 g kogte grøntsager og 150 g magert kød + groft brød hver dag. Avocado kan give sundt fedtstof, og al kød tørsteges. Jeg drikker 3-4 kopper grøn te + minimum 1 l ganske almindeligt vand.
    Jeg er aldrig sulten, og julens søde sager, eller den traditionelle fede mad frister mig ikke, så jeg håber vægtkurven stadig vil gå nedad.
    Den eneste motion jeg får er ved at gå ca 5 km med hundene hver dag.

• #22   10. dec 2009 Fru Pomrus O.

Hold da op det var da et flot vægttab, Håber virkelig jeg kkan få ændret min livsstil. for vil jo virkelig gerne..! Men det er lige det med at komme rigtig igang også holde det smiley

Tror det jeg gør forkert er at jeg som regl aldrig får nogen former for morgenmad, bliver istedet lækkersulten i løbet af dagen, og spiser så rigtig meget til aften ...

• #24   10. dec 2009 Er også selv igang med en kostomlægning og livsstils ændring - og jeg gør det med Danske Vægtkonsulenter.

Du kan finde deres kostplan på deres hjemmeside og en masse ideer og opskrifter i deres forum.

Du kan ligeledes finde man sunde opskrifter på:

www.opskrifter.heede.dk

Jeg har selv tabt 15 kg siden september. Der ryger i gennemsnit 1 kg pr. uge pr man på denne kostplan.

Den gør meget ud af at man får mælk, fedt, frugt, grønt, fisk olign. alle ting der er vigtige fr et sund helbred. Det er ikke sundt kun at spise salat - man har brug for protein, fedt og mælk!

• #25   10. dec 2009 Kan se flere siger man skal undgå fedt - det er IKKE rigtigt.

Fedt er en vigtig del til at få vores krop til at fungere optimalt!

MEN det der er vigtigt er at det er det rigtige fedtstof man får. fx det fedt der er i mayonaise og olier.

• #26   10. dec 2009 Jeg må bare igang med at spise en god morgenmad, og spise en masse frugt og grønt som melllemmåltider

Håber på der så kommer et godt tilbud efter jul.

• #27   10. dec 2009 Helle og Max.

Kan man hente det gratis ? ellers skal man betale for det ?
    For har ikke det vilde overskud i denne månede..

• #28   10. dec 2009 Du kan ser det hele gratis på hjemmesiden, det er ingen problem. Du kan også deltage i forum, bla.a en hvor hver person indskriver hver uge hvor meget man har tabt - den bruger jeg hver uge - for synes den er motiverende.

Tror der er rigtig mange der bare bruger den på nettet. Og hvis du ikke kan finde ugeskemaet (der hvor man registrerer hvad man spiser) så kan jeg sende dig en mail med den :o)

• #29   10. dec 2009 http://www.vaegtkonsulenterne.dk/

• #30   10. dec 2009 Super mange Tak smiley

• #31   10. dec 2009 Vil bare lige komme med et godt tip for at booste et vægttab..

Jeg tabte 10 kg på en måned ved at leve af Kyllingefileter med grønsager til og Jordbærsmoothies...

Ingen kulhydrater..

Og derudover vil jeg selv anbefale WeightWatchers !

• #32   10. dec 2009 Selv - held og lykke med projektet uanset hvilken metode du vælger :o)

En af de ting der har hjulpet mig meget, når man har set andre spise kage og slik (ting som man da helst skal undgå under vægttabet) er en sætning jeg tænker i mit hoved der lyder sådan her :

Det der pynter ingen steder på mig.

hehe og flere jeg kender er faktisk begyndt at bruge sætningen - og tænkt når man har haft den i tankerne - ja så er kagen ikke længere særlig attraktiv :o)

Held og lykke med det :o)

• #33   10. dec 2009 Stine P.

Hvor tit drikker du Jordbærsmoothies? og har du en god opskrift ?

• #35   10. dec 2009 Mette -
    Det gør jeg ikke så meget mere men har drukket RIGTIGT meget før smiley
    Måske et helt blenderglas delt ud på dagen da jeg var på min "kyllingefiletkur"

Hvis du laver en smoothie med mest Jordbær i så går man aldrig fejl. Så er det Jordbær der dominerer smagen..

En grundopskrift er :

Jordbær (200-300 gram frosne, man prøver sig frem)
    ½ banan
    Skummetmælk til det dækker.
    Vanilleekstrakt/pulver (Ikke vanillesukker når man er på den slanke linie)
    Flydende sød (Husk smag til med kun dråber ad gangen)

Jeg opgraderede den så lidt, så den var sundere men stadig smagte fuldstændigt som Jordbærsmoothie :
    + 1 gulerød
    + 2 knolde frossen spinat
    (Skal blendes ekstra godt så guleroden er HELT blendet smiley ... )

• #36   10. dec 2009 Stine P.

Mange tak. lyder lækkert

Kommentér på:
kostomlægning/ varigt vægt tab!

Annonce