1.458 visninger
|
Oprettet:
TDC Hometrio {{forumTopicSubject}}
Andre der har problemer ?
Mit stod pudselig af...................nu står den bare og blinker " fejl forbindelse "
Kan ikke engang slukke " boksen " med fjernbetjeningen.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
vores er ikke helt stået af. men fryser fast i lang tid af gangen og så kan man hverken skiftekanal eller noget
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
sep 2005
Sidst opdateret 20:30, 23. november 2009
Tekniske problemer med TDC TV
Kunder med produktet TDC TV kan for øjeblikket opleve driftsforstyrrelser. Kunder, der tænder for deres tv-boks netop nu, vil opleve problemer med at logge på. Kunder, hvis tv-boks allerede er slået til, opfordres af samme grund til ikke at slukke. TDC arbejder i øjeblikket på at udbedre fejlen.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
Men fjernsynet er total død :o( sikke noget ØV jeg skulle have set CSI - sidste afsnit.
Står jeres også bare ( jer den ingen forbindelse har ) og blinker.....fejl forbindelse ???
jun 2008
Følger: 140 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.483
Nej hvor kan manden blive tosset når det sker mens han sad og så finalen i robinson..
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
jan 2006
Det er da utrolig så dødt det virker....................når tv'et er gået død :o)
okt 2007
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 95
Når man køber alt på et og samme sted, så bliver man sårbar!!
Og i længden så er det dyrt, selv om det ikke virker.
Jeg har antenne og parabol, bredbånd til Internettet fra et firma,
tlf fra et andet, Jeg kan aldrig lukkes helt ned
Når man får alt via kabel, så er man sårbar!!!! alt kan ske, Brud på kabel, vand i kabel, digitalt nedbrud mv., man får også en dårlig billedekvalitet, man er underlagt flertallets bestemmelse af TV-kanaler osv.
Via Parabol får man den skarpeste og klareste kvalitet på billedet, det er aldrig ramt af svigt, det er den billigste form for TV, både betalings-TV og frie kanaler, skulle parabolen mod forventning bryde sammen, så har man vel en uhf-antenne på loftet, så man har 7 gratis kanaler på dansk TV.
Til I stakkels sammensluttede kabelbrugere, det var en af mange afbrydelser, der kommer flere, det må I forvente. Nettet er så stort og omfattende, at der altid vil komme den slags, Så må vi alle krydse fingre for jer, og bede til at I ikke får disse problemer midt i en af jeres ynglingsprogrammer. Eller når I sidder ved PCen
sep 2005
Jeg glæder mig bare over at det ikke går ud over internettet og telefonen. Skulle internettet smutte, ja så er det næsten altid muligt at fange et signal fra en anden udbyder ;o)
Vi har ikke fået vores TV signal endnu, men vi hygger os da alligevel. Manden med en bog og jeg med min bærbare ;o)
sep 2009
hos dig, så er du blevet snydt af den som har opsat parabolen,
enten er parabolen for lille, eller en "amatør" har monteret den!!
Den skal indstilles med professionelt måleudstyr, ikke bare et
kompas, og efter TV-modtagerens egen måleenhed, de er ikke
nøjagtige nok til at indstille efter en satellit 36000 km oppe i
atmosfæren, Satelliterne er den mest driftsikre form for TV du
kan få, De er netop ikke vejrafhængig eller lign.
Hvorfor tror du at vi alle har fået GPS, de styres også via
satelliterne, her er det kun softwaren i de forskellige GPSer
der er forskellige.
okt 2007
Susanne R:
Men både telefon og internet fungerede fint - så helt lukket ned for os Home Trio kunder var der nu ikke
okt 2007
sep 2009
Derfor også den forringede billedekvalitet i forhold til satellitTV, der er ikke plads nok til at sende alle programmer i fuld kanalbrede!!
Når TVet "strejker", skyldes det at der ikke er nok plads, kablet vælger en af tingene, DVS. Hvis alle i familien bruger kablet til både TV, telefon og Internet på en gang, så opstår problemet, DVS. et eller flere funktioner ikke kan gennemføres, Denne "familie" kan også være naboerne eller andre på nettet/kablet længere væk, Det er det samme som du kan opleve med din mobil tlf. i et område med få master, her er der kamp om pladserne, for at holde en telefonsamtale i gang.
Og jo flertallet bestemmer, her er det en flertalsundersøgelse, der har afgjort, hvilke programmer, som er salgsbare til flest kunder. Det handler jo om at få indtjent penge til Aktionærene. Du har ikke frit valg på alle hylder!!
Jeg er FRI, lige nu ser jeg Horse and Country på den engelske satellit, det er en god kanal, når man er "godt hestetosset", Det er endda ganske gratis, Vi har mere end 400 TV-kanaler i huset, Ikke fordi jeg ser dem, Men jeg bor sammen med en Antennemontør, der har en komisk hobby og en 36 meter høj mast i haven plus et utal af parabolet, så her kører "flimmeren"
Så jeg mener virkelig at alle som er blevet "fanget" af TDCs charme, er blevet snydt for den gode kvalitet, som det digitale TV jo er, skærmen er jo så skarp, at det næsten skærer i øjnene, og har man invisteret sine sparepenge i et nyt fladskærm, så kan det virkelig ses! Der er kolosal forskel på kabelTV og SatellitTV.
feb 2006
det er den bedste og billigste løsning for os
jan 2006
Så fra min side er det også et bevist valg.
jan 2006
feb 2006
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Meeen det virkede stadig ikke imorges:-( NU virker det dog:-)
sep 2009
Årsagen til at en Parabol ikke virker, er at man har købt en for lille parabol, Eller at parabolen er sat op af en som ikke har den rigtige ekspertise i parabolmontering, det kræver proffesionel måleudstyr, at få en parabol sat op, jeg ved godt, at mange sætter deres tillid til at den lokale radio/TV forhandler kan "pejle" en skærm rigtigt ind, derfor ofte en parabol som ikke virker, Men det er selvforskyldt, man går jo heller ikke til bageren, når bilen skal have justeret lygter. De fleste radio/TV forhandlere er kun gode til at sælge Radioer og TV, de har ikke en dybegående viden på antennemodtagelse, som et professionel antennefirma har, Et antennefirma kender til all specielle forhold, som kan drille ved modtagelse af de frie signaler.
Paraboler er stadig den mest sikre form for TV, du /I kan se, Det signal, som alle TDCs kabel kunder får er af TDC taget net fra satellitter med parabol, De vælger så at sende det i måske 100.000 km. kabel for at give det via telefonstik og bokse. Prisen for direkte TV via parabol er den billigste form, jeg ved godt at alle, som er kommet på Home-Trio har fået en opstartspakke "billigt", men hvad får man for pengene?, og hvornår stiger pakken, hvad med alt det med småt?
Når man har købt en forbindelse ved TDC, så er det den samlede kabelbrede, man betaler for, ikke kvaliteten. Eksempel: En TDC-kunde har f.eks. 10 MB (mbps) input via kabel, det vil sige, at alle de informationer, man ønsker ind i huset skal kunne være mellem de 10mb. Det er her, det går galt, for når alle sætter sig til TVet, samtidigt med at alle også vil på Internettet, så slipper kabelfriheden op, der er ikke plads til alle informationer på en gang.
Ved Canal Digital kar en enkelte kunde 15 MB (mbps) til hvert TV-program og ikke til hele TV-pakken, det giver alt andet en knivskarp billedekvalitet.
Ved flere af de selvskaber som sælger mobil-telefoner, kan man lige nu få "trådløst bredbånd" gratis i 6 måneder, og resten af året halv pris. Så hvis man bor i et område, hvor ens mobiltelefon virker, så er man godt stillet!!
Konklusionen er flg. TDC har solgt en gammel Lada årgang 75, med en løs hjælpemotor og en kasse bredbåndet elastikker til Ferrari-pris, vi andre har købt Ferrari til Skodapris. Så billigt vil jeg ikke just sige at Home-Trio er. Jer som ikke har læst alt med småt, skynd jer! Tag lige lommeregneren med, og begynd at regne på tingene! og husk så lige at sammenligne produkterne. Alle kan se forskellen, især når man vender billedet om ,og sammenligner en pakke grisehaler og mørbradbøffer. Begge dele smager da godt, hvis kokken kan sit fag, men der er altså en prisforskel. Den burde være meget større mellem TDC og alle de andre TVudbydere.
jan 2006
Du har åbenbart en stor viden................men hvad skal vi stakkels mennesker gøre, som ikke ved en dyt )
Jo vi sætter vores lid til, at de som ( når nu man har bestilt parabol ) kommer og sætter det op - også har bare lidt forstand på det. Om så vi går over åen efter vand ????
Når jeg bestiler et produkt, så skal det virke.....................og jeg skal under ingen omstændigherder, selv ud og betale, for det der faktisk hører med til aftalen
Så i bund og grund er jeg ganske tilfreds med TDC Hometrio. Det virker som det skal og er der problemer, så bliver de løst ( som regel ) ret hurtigt.
Ikke at jeg er fan af TDC ( det er jeg absolut ikke - de har mange mangler )
Men hos mig er det TDC, der gennem alle årene - er det teleselskab, der er mindst problemfrit for mig :o)
sep 2009
Som teleselskab er TDC helt unik og pålidelig. Jeg /vi er selv kunde hos TDC med vores Fastnettelefon, Vi har ISDN, noget som TDC dog vil udfase inden for de næste par år, Vi håber, de finder noget, som kan erstatte dette, da det har kunnet indfri vores ønsker, vi har flere telefonlinier på 2 kabler ind i huset, da manden jo er selvstændig, og jeg også har handelsfirma. Prisen skal vi ikke snakke om!! den er dyr, men vi er afhængig af forbindelsen til omverdenen, og da vi bor på en vej, hvor telefonkasserne ofte bliver "kørt over", så har vi Timeservice!!, dvs. at når vi opdager en fejl, så ringer vi bare!! og fejlen vil være rettet inden for en time, hvis ikke dette er muligt, så laver TDC omkobling til mobiltlf. eller sætter telefonvagt ind. Se det er Creme del a creme!!, :-))
men også dyrt, men her er de det eneste selskab som kan tilbyde denne service. og her får vi også fuld valuta for pengene.
Hvis man har købt et produkt hos Canal Digital, Viasat eller Boxer TV, og det er monteret ukorrekt, så skal man klage til selskaberne. Der er her under den analoge lukning af TVsignalet, opstået mange "lykkeriddere" der lige skulle tjene lidt ekstra i en fart, det er folk som ikke har den fjerneste forstand på hvordan signaler til Radio og TV opfører sig, synd for dem, som får en dårlig erfaring med nogle ellers gode produkter, bare pg.a. sådan nogle Tumper!!
Boxer-TV er ikke parabolbaseret TV, det fanges via den almindelige antenne på taget, her er der også mange Radio/TV forhandlere som snyder kunderne, de bilder folk ind, at de skal have en "Digital-antenne", det er der ikke noget der hedder, Den type antenne der skal bruges er en UHF- bredbåndsantenne, DVs, at de fleste kan bruge den antenne de har i forvejen, som de tog TV2 på før., nu kan man bare tage hele 7 gratis kanaler ( husk lige licensen )), hvis antenne kan tage de kanaler som ligger oppe på kanal 50 og opefter.
Lige nu starter Viasat en kampagne for at "redde" de stakler" som blev snydt af Radio/TV forhandleren, da de købte nyt TV eller Digitalboks, Hvis forhandleren har solgt dem en Mpeg2 boks eller et Mpeg2 TV, ( de bokse, hvor man kun kan se DR1, DR2 og TV2, og ikke de 4 nye kanaler) så giver Viasat 300 kr for det, hvis man skifter til Viasat, Man skal selvfølgelig forevise en kvittering på, at man har købt disse produkter.
Lige nu koster Viasats Danmarkspakke 99,-kr pr. måned med gratis installation, kortafgiften er 389,- kr. halvårligt. Det samme gælder for Canal Digital, de har dog givet alle HD-kanaler fri den første måned
ellers samme priser. ( HD-kanaler er ekstra god billedekvalitet, og bliver fremtidens billedkvalitet inden for de næste år)
Det er da billigt!!
Jeg har set et tilbud, som min mor fik tilsendt fra TDC, lige ved første blik lød det vildt billigt, men da vi læste alt det med småt, så var det allerede efter 3 mdr. markant dyrere. Jeg ved ikke om det gælder for alle Home-Trio, men min mor viste tallene til sin bankrådgiver, og han frarådede hende Home-Trio.
Hun fik Canal Digital TV, beholdte TDC telefonen i hjemmet, (Gratis tale til fastnet) Hun tegnede bredbånd til PCen hos Telenord, ( Gratis i 6 mdr. ½pris resten af året, hvor man er bundet til selskabet, så kan hun bruge hele næste år til at finde det næste gode tilbud på markedet. Se det kunne Bankrådgiveren lide!!
For at undgå nedbrudet hos TDC, kunne man måske blive enige om hvornår man gør hvad, så man i fællesskab kan undgå overbelastningen, Eller man må håbe at teknologien snart følger med hos TDC, Så alle hos Home-Trio kan få knivskarpt TV, uden langsomme opstartende bokse mv.
Jeg er da glad for at I som har Home-Trio er glade for produktet. ellers så er det jo dobbelt surt at være bundet i 12 mdr.
TDC Hometrio