1.002 visninger
|
Oprettet:
Boligselskab - testning af sygdomme. {{forumTopicSubject}}
hej med jer..
her hvor min kæreste bor, har der lige været generalforsamling vedr. forbud om kamphunde, og ja! - det blev selvf. et forbud, DOG må vi som har registreret vores hunde selvf. beholde dem, dog ikke skaffe os nye.. MEN, de vil have at vi der har dem nu, skal teste dem for hjernesygdomme, altså at for eksempel min (SBT) skal testes for L2HGA osv. - kan de kræve det ? - og går ud fra det så er på egen regning...
jeg har bare aldrig hørt om det før, at nogle boligselskaber siger sådan..
lad mig høre, hvad i andre har af erfaringer :o)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Du kan forresten henvende dig til Lejrnes LO (LLO), som har ret godt styr på, hvad man skal og må som udlejer/lejer
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg ville være glad, hvis jeg var dig ;o) Og så i øvrigt se og få det gjort - det er også i din og din hunds interesse.
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
Jeg ville kontakte LLO, syntes det er et mærkeligt krav. Jeg aner ikke hvad denne test koster, men syntes det lyder urimeligt, det ligepludselig skal til at "koste" de nuværende hundeejere i dyrlægeregninger.
Er det kun din race Mini , der skal testes for dette eller alle dem, der er blevet forbudt i Jeres forening?
jul 2006
aug 2006
Jeg synes det svarer til, at et boligsselskab forlanger, at katte vaccineres. Det er der KUN fornuft i. Og der er da også kun fornuft i at få tjekket, om hundene er raske?
Vi skal jo tænke på, hvad konsekvensen af syge hunde kan være!
mar 2009
Men helt ærligt, så syntes jeg ikke, at det er noget boligselskabet skal pålægge en. Jo måske, hvis det var fordi man skulle anskaffe sig en ny hund, af disse racer, men syntes ikke man kan påkræve det på de nuværende hunde.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
mar 2009
De hunde folk har nu, altså inden forbudet, og som de har tilladelse til, kan altså ikke smides ud - derfor syntes jeg at hun skal kontakte llo.
For en ting, er at de pålægger en, én udgift, hvilket jeg heller ikke tror på, at de må. Men hvad hvis udfaldet af testen er negativt, kan hun så smides ud? - hun har jo en tilladelse til denne hund. Det tror jeg altså ikke holder en meter.
Man kan da heller ikke ligepludselig forlange at den skal testes for dit og dat. Derfor skrev, jeg at det ville være ok, hvis dette tiltag skulle gælde for fremtidige hunde ( - istedet for at forbyde dem - ). - og ja, jeg kan stadig godt læse mig til at de er blevet forbudt fremover! Men det ændrer ikke min holdning i forbindelse med nuværende hunde.
jul 2006
okt 2008
aug 2006
Jeg synes da det er super, at de ikke laver forbud for alle muskelhundene, men kun for nytilflyttere.
Og JO, det må de godt gøre. De kan kræve aflivning eller flytning, hvis de ikke vil have de hunde i deres ejendom.
Så jeg tror nu nok, jeg ville være RIGTIG glad for den ordning, der ovenikøbet viser noget ansvarlighed i forhold til at forebytte hændelser med hunde på grund af sygdom. Jeg har svært ved at se ulempen for hundeejere - medmindre de altså ikke synes det er en fordel at få tjekket hunden for hjernesygdommen.
okt 2008
mar 2009
Nåh, men det er jo et debat forum, og vi behøver ikke være enige.
aug 2006
Naturligvis har de ikke været på grund af sygdom, det giver jo sig selv.
Men giver det ikke mening for dig, at et boligselskab gerne vil forebygge bare ET tilfælde på grund af sygdom?
Og hvad er det lige, hundeejeren har at miste på det?
mar 2009
Det gjorde gitte h - Det som du kalder dit og dat er sg skyld i at så mange kamphunde har bidt andre sagesløse hunde ihjel. Hopper ud af tråden inden mit p.... koger over grrrrrr
Det jeg kaldte dit og dat, er blandt andet testen for L2HGA, hvilke andre test der skal tages blev ikke beskrevet i starten af tråden, der stod bare osv. så går derfor ud fra det ikke er det eneste der skal testes?
Jeg kan udemærket godt forstå, at de gerne vil forebygge. Og det er såmænd fornuftigt nok, med tanke på alle de overfald der har været de sidste år, ville det kun være godt at få nogen af de brodne kar væk. - men om de må kræve det for de nuværende hunde,er jeg ikke sikker på. Men der er vel kun en måde at finde ud af det på.
aug 2006
Men det må gitte h jo selv forklare ;o)
mar 2009
Glæder mig til ( forhåbentlig) at høre hvad LLO siger
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Det har længe været i min egen interesse at få hende testet for denne sygdom, så det er ikke dét det handler om .. lægger også gerne penge ud til det selv, det jeg mener er at når DE forlanger jeg skal gøre det, om det så stadig er på min regning .. - ikke at jeg ikke ville gøre det jo, for naturligvis vil jeg da det!
Det jeg ville høre var bare om der var andre der har hørt om sådan noget før, at de lægger et forbud og dem der er her må blive mod bevis for de ikke er farlige .. og fejler diverse ting i hjernen.
Det er ikke kun min race, men alle de muskel/kamphunde der er herude, der skal testet for det den race har har problemer.
jeg håber i forstår bedre nu :o)
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Boligselskab - testning af sygdomme.