{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Boligselskab - testning af sygdomme. {{forumTopicSubject}}

hej med jer..

her hvor min kæreste bor, har der lige været generalforsamling vedr. forbud om kamphunde, og ja! - det blev selvf. et forbud, DOG må vi som har registreret vores hunde selvf. beholde dem, dog ikke skaffe os nye.. MEN, de vil have at vi der har dem nu, skal teste dem for hjernesygdomme, altså at for eksempel min (SBT) skal testes for L2HGA osv. - kan de kræve det ? - og går ud fra det så er på egen regning...

jeg har bare aldrig hørt om det før, at nogle boligselskaber siger sådan..

lad mig høre, hvad i andre har af erfaringer :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boligselskab - testning af sygdomme.
  • #1   6. nov 2009 Jeg tror faktisk, man kan tillade sig hvad som helst nærmest. Vi har også lige fået indført et forbud mod muskelhunde her, hvor jeg bor og ved tvivl om racen kan selskabet kræve hunden testet for ejerens regning. Jeg er ikke den største fan af den type hunde, men det der synes jeg sgu er et skråplan. Man kan jo bruge det til at chikanere folk økonomisk. Det svarer til, hvis ens arbejdsgiver kræver en lægeerklæring som man så selv skal betale. Slet ikke godt nok efter min mening, men tilsyneladende lovligt.

• #2   6. nov 2009 Mini
    Du kan forresten henvende dig til Lejrnes LO (LLO), som har ret godt styr på, hvad man skal og må som udlejer/lejer

• #3   6. nov 2009 Det må da bestemt være i din egen interesse at teste hunden for L2HGA, kan slet ikke forstå at du kan se noget negativt i dette..

• #4   6. nov 2009 Jeg synes det vidner om, at boligselskabet faktisk har sat sig ind i sagerne.

Jeg ville være glad, hvis jeg var dig ;o) Og så i øvrigt se og få det gjort - det er også i din og din hunds interesse.

• #5   6. nov 2009 Ej, det syntes jeg helt ærligt ikke er okay.

Jeg ville kontakte LLO, syntes det er et mærkeligt krav. Jeg aner ikke hvad denne test koster, men syntes det lyder urimeligt, det ligepludselig skal til at "koste" de nuværende hundeejere i dyrlægeregninger.

Er det kun din race Mini , der skal testes for dette eller alle dem, der er blevet forbudt i Jeres forening?

• #6   6. nov 2009 Det m sg... da være i hundeejerens egen interesse at hunden ikke har en defekt i hjernen - hvordan kan man overhovedet se noget negativt i dette - vorherre bevares!!!!!!!

• #7   6. nov 2009 Ja, jeg forstår det heller ikke.

Jeg synes det svarer til, at et boligsselskab forlanger, at katte vaccineres. Det er der KUN fornuft i. Og der er da også kun fornuft i at få tjekket, om hundene er raske?

Vi skal jo tænke på, hvad konsekvensen af syge hunde kan være!

• #8   6. nov 2009 Jeg kan godt se fordelen i at vide om den har den her sygdom, og dermed en kort lunte, det er slet ikke det jeg siger!
    Men helt ærligt, så syntes jeg ikke, at det er noget boligselskabet skal pålægge en. Jo måske, hvis det var fordi man skulle anskaffe sig en ny hund, af disse racer, men syntes ikke man kan påkræve det på de nuværende hunde.

• #9   6. nov 2009 på en måde syntes jeg ideen er super,,,for hvis hunden er""skør i bolden" ja så finder man ud af hvilken der er til fare og hvilken der ikke er eller har jeg forstået testen forkert??

• #10   6. nov 2009 Det mener jeg da helt bestemt er ok, at boligselskabet forlanger det af de hunde der er der nu, kan ikkeforstå du fare op over det.

• #11   6. nov 2009 Charlotte - Jeg har godt læst det, og kan godt læse mig frem til at der er forbud - MOD FREMTIDIGE HUNDE, Af VISSE RACER.
    De hunde folk har nu, altså inden forbudet, og som de har tilladelse til, kan altså ikke smides ud - derfor syntes jeg at hun skal kontakte llo.

For en ting, er at de pålægger en, én udgift, hvilket jeg heller ikke tror på, at de må. Men hvad hvis udfaldet af testen er negativt, kan hun så smides ud? - hun har jo en tilladelse til denne hund. Det tror jeg altså ikke holder en meter.

Man kan da heller ikke ligepludselig forlange at den skal testes for dit og dat. Derfor skrev, jeg at det ville være ok, hvis dette tiltag skulle gælde for fremtidige hunde ( - istedet for at forbyde dem - ). - og ja, jeg kan stadig godt læse mig til at de er blevet forbudt fremover! Men det ændrer ikke min holdning i forbindelse med nuværende hunde.

• #12   6. nov 2009 Det som du kalder dit og dat er sg skyld i at så mange kamphunde har bidt andre sagesløse hunde ihjel. Hopper ud af tråden inden mit p.... koger over grrrrrr

• #13   6. nov 2009 For pokker,,,hvis de forlanger denne test og det viser sig hunde har en brist..SÅ ER EJER VEL SELV KLOG NOK TIL AT AFLIVE..elelrs er man ganske enkelt for dum...så kan kun se det positive i det,,,kan faktisk ikke forstå man ikke får fortaget denne test hvis man har den slags hund....

• #14   6. nov 2009 Et privat boligselskab må smide dig ud, fordi du er rødhåret, hvis de har lyst til det.

Jeg synes da det er super, at de ikke laver forbud for alle muskelhundene, men kun for nytilflyttere.

Og JO, det må de godt gøre. De kan kræve aflivning eller flytning, hvis de ikke vil have de hunde i deres ejendom.

Så jeg tror nu nok, jeg ville være RIGTIG glad for den ordning, der ovenikøbet viser noget ansvarlighed i forhold til at forebytte hændelser med hunde på grund af sygdom. Jeg har svært ved at se ulempen for hundeejere - medmindre de altså ikke synes det er en fordel at få tjekket hunden for hjernesygdommen.

• #15   6. nov 2009 der står ingen steder hun er negativ over det:-))

• #16   6. nov 2009 Gitte H - har du belæg for at alle de overfald der har været, har været pga. L2HGA? For jeg må ærlig indrømme, at det har jeg ikke hørt noget om. Så måske hellere indføre en mentalundersøgelse?

Nåh, men det er jo et debat forum, og vi behøver ikke være enige.

• #17   6. nov 2009 July, hvem snakker om alle de overfald, der har været?

Naturligvis har de ikke været på grund af sygdom, det giver jo sig selv.

Men giver det ikke mening for dig, at et boligselskab gerne vil forebygge bare ET tilfælde på grund af sygdom?

Og hvad er det lige, hundeejeren har at miste på det?

• #18   6. nov 2009 Ch*
    Det gjorde gitte h - Det som du kalder dit og dat er sg skyld i at så mange kamphunde har bidt andre sagesløse hunde ihjel. Hopper ud af tråden inden mit p.... koger over grrrrrr

Det jeg kaldte dit og dat, er blandt andet testen for L2HGA, hvilke andre test der skal tages blev ikke beskrevet i starten af tråden, der stod bare osv. så går derfor ud fra det ikke er det eneste der skal testes?

Jeg kan udemærket godt forstå, at de gerne vil forebygge. Og det er såmænd fornuftigt nok, med tanke på alle de overfald der har været de sidste år, ville det kun være godt at få nogen af de brodne kar væk. - men om de må kræve det for de nuværende hunde,er jeg ikke sikker på. Men der er vel kun en måde at finde ud af det på.

• #19   6. nov 2009 July - så mange er ikke lig med alle ;o)

Men det må gitte h jo selv forklare ;o)

• #20   6. nov 2009 Ch - tja, sådan læste jeg det, men det er jo nogen gange svært med det "skrevne" smiley

Glæder mig til ( forhåbentlig) at høre hvad LLO siger

• #21   8. nov 2009 hov hov... jeg tror der er nogle der misforstår noget :o)
    Det har længe været i min egen interesse at få hende testet for denne sygdom, så det er ikke dét det handler om .. lægger også gerne penge ud til det selv, det jeg mener er at når DE forlanger jeg skal gøre det, om det så stadig er på min regning .. - ikke at jeg ikke ville gøre det jo, for naturligvis vil jeg da det!

Det jeg ville høre var bare om der var andre der har hørt om sådan noget før, at de lægger et forbud og dem der er her må blive mod bevis for de ikke er farlige .. og fejler diverse ting i hjernen.

Det er ikke kun min race, men alle de muskel/kamphunde der er herude, der skal testet for det den race har har problemer.

jeg håber i forstår bedre nu :o)

• #22   8. nov 2009 Charlotte - synes jeg bestemt også .. det er en god måde at mødes på halvvejen .. :o) Synes det er super, og har intet i mod at betale, vil jo gerne have det gjort alligevel, så hvorfor ikke nu ;o)

Kommentér på:
Boligselskab - testning af sygdomme.

Annonce