{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.574 visninger | Oprettet:

praktik i H&M (jeres oplevelser) {{forumTopicSubject}}

flyttede lige mit indlæg til det rigtige sted :-.)

jeg har været i praktik i H&M i denne uge, dog fik jeg nok i går og sagde at jeg bestemt ikke gad at komme der mere..

men er der nogle af jer der har været i praktik der? hvis ja, hvordan var det så? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  praktik i H&M (jeres oplevelser)
  • #1   4. nov 2009 Må jeg spørge hvorfor du fik nok?

Jeg har ikke været der i praktik, men kunne godt tænke mig det.. smiley

• #2   4. nov 2009 første dag. satte de mig til at pakke kasser ud med tøj og derfefter sætte alarmer i alt det fra kl 10 og indtil jeg var færdig halv 3.. og fik ikke pause før jeg var færdig.. alle pigerne der var meget snobbede og talte ikke til mig overhovedet andet end pige der hedder jeanette, hun er vildt sød og nok det bedste ved den oplevelse hos dem.

dagen efter (igår) sidder jeg på knæ ved et stativ som jeg har flyttet smykker over på hvor chefen og 2 andre står og snakker om hvad de skal sætte mig til hvor en af dem så siger, vi har hende en uge så vi udnytter hende.. altså får mig til at gøre de ting de ikke selv gider.. og jeg lære jo ikke noget af at være deres slave, jeg blev sur og gik.. de vidste tydeligvis ikke at jeg sad der

og bare i det hele taget følte jeg mig ikke tilpas, ingen sagde mit navn, de sagde praktikant.. der var kun 1 person der var sød ved mig og lærte mig ting istedet for at hundse og sige gå derover og når jeg kom derover så skulle jeg gå et andet sted hen, meget forvirrende og absolut ikke noget der siger noget om jobbet!! meget snobbede piger.

• #3   4. nov 2009 Alexia: Har du givet dem respons på dit ophold. Altså til chefen på stedet...?

Hvis det er sådan de behandler praktikanter, så er der jo ingen grund til at tage imod dem.

• #4   4. nov 2009 efter gik jeg tilbage med min skole og snakkede med min vejleder om det.. så ringede jeg til dem og sagde at jeg ikke kom mere, det havde hun (chefen) gættet, og sagde derefter at næste gang jeg skulle ud i praktik skulle jeg vide hvad jeg ville.. jeg forklsrede så hvordan jeg havde haft det med de elendige opgaver som ikke sagde meget om arbejdet dernede.. men endte med at sige at det værste er det de sagde med at udnytte mig, så siger hun: det har jeg ikke hørt noget om, derefter sagde jeg: jamen du var der jo selv, og var tydeligvis enig, derefter sagde hun hej hej og lagde på!

• #5   4. nov 2009 Alexia: Jamen, så har du jo gjort dit... Godt gået! Så er det jo chefen som åbenbart ikke er hendes opgave moden...

• #6   4. nov 2009 ja men jeg var simpelhen så skuffet og ked af deres samtale at jeg bare skred, jeg gad godt jeg havde sagt noget i stedet, men fik da ringet en halv time efter og det var dejligt at komme ud med det.. havde glædet mig så utrolig meget men det var en meget ubehagelig oplevelse.

• #7   5. nov 2009 Hvilken by var det i?
    Jeg har en veninde der var ude for næsten det samme for et par år siden. Også i H & M.

• #8   5. nov 2009 Det var godt nok noget af en oplevelse!

• #9   6. nov 2009 Kald mig bare dum:

min vejleder blev rigtig sur og ked af at høre at jeg har haft sådan en oplevelse og at de ikke kunne være bekendt at behandle deres praktikanter sådan.
    hun vil kontakte chefen for butikkerne i århus, altså den person som har ansvaret for alle butikkerne i århus og snakke med hende om min oplevelse..

jeg ville rigtig gerne have sagt noget men jeg blev simpelhen så vred og ked af det at jeg bare gik ned på personale stuen, tog mine ting og gik!

Natascha:
    det er rigtig nok, det er gratis arbejdskraft og så kan man jo sætte dem til det man ikke selv gider.. bare ærgeligt at de ser det på den måde og ikke tænker at det er folk der gerne vil opleve hvordan det er at arbejde der og give dem et rigtigt indblik i hvordan det er.

Rainbow:
    det var i Århus, den butik der ligger ved Magasin.

Kommentér på:
praktik i H&M (jeres oplevelser)

Annonce