Internetbutik...surt opstød Internetbutik...surt opstød
Er sur og vred og skal lige have læsset af:
Bestilte en sweater til Sigurd i en internetbutik, til at holde hans gigtplagede ryg varm. Den kom, som lovet, efter få dage og jeg prøvede den selvfølgelig på ham. Men den var aaalt for lille og tog den straks af ham igen, rystede den og puttede den tilbage i posen. Sendte den retur og regnede selvfølgelig med, at få pengene tilbage...men ak:
fik en mail fra butikken om, at de desværre ikke kunne tage den retur, da den var "HELT FYLDT MED HUNDEHÅR og en syning var gået op". Undrede mig meget, selvfølgelig havde vi prøvet den og måske havde der sneget sig et par af Sigurd's hundehår på, men hvad kan man forvente, når man handler med hundeudstyr?!
Idag fik jeg den så retur og har selvfølgelig undersøgt den meget nøje. Fandt 6 -7 ganske små LYSEBRUNE/GULE hundehår??? Sigurd er SORT og hvis det skulle være Konrads pels, der har "angrebet" trøjen skulle de være sorte eller grå. Derfor mener jeg, at de pågældende hundehår må stamme fra en tidligere afprøvning af varen. Det tog foriøvrigt ca. 10 sekunder at pille ovennævnte hundehår af.
Mht. syningen er der ikke noget, der er gået op, men har dog fundet en meget lille, lidt løs hæftning, som må være en fejl fra producentens side.
Så husk: Undersøg nøje, det du køber INDEN du prøver det.
Så fik jeg læsset af - tak for det!!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
for det var da en dårlig service:(
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Har aldrig haft problemer med at sende ting tilbage, har altid oplevet ekstrem god service i forbindelse med indkøb af dækken og seler
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 63
Mht forbrugerklagenævnet gider jeg ikke rigtig for en trøje til 149 kr. Prøver at sælge den selv i stedet.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Er træt af nogle af de interhandler til dyr, hvor de virkelig pisser på folk..
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Må man få pb?
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 63
Kunne I evt. bruge en helt ny, billig hundesweater, er I velkomne til at se i mine annoncer.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Nethandel, fortrydelsesret
Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb.
Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.
Ikke alle køb
Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.
Ikke altid fra udenlandske e-butikker
Af et EU-direktiv fremgår det, at du har 7 dages fortrydelsesret, så det er du som minimum sikret når du handler i et EU-land. For køb i danske e-butikker gælder, at du har 14 dages fortrydelsesret.
Virksomheden skal gøre opmærksom på fortrydelsesretten
Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen.
Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten dage efter, du har modtaget beskeden.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 63
Hendes svar på min mail var forresten også at hun ikke kunne sælge den igen, når jeg havde returneret den "i så dårlig stand"...øhhh, den fejler INTET og det tog som sagt ikke mange sekunder at fjerne de få FREMMEDE hundehår (det ville hun have 50 kr. for...fed timeløn!!)
Jeg har afbrudt kommunikationen med hende, da jeg ikke vil forhandle med nogen der er så uprofessionelle. Heldigvis handler det kun om 149 kr + 69 kr i porto for at lade den fise frem og tilbage mellem hende og mig ( det er jo selvfølgelig mig, der hæfter for porto begge veje).
Hun sidder sikkert dernede i Bramming og godter sig over, at jeg ikke gad mere.
Internetbutik...surt opstød