492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Internetbutik...surt opstød Internetbutik...surt opstød

Er sur og vred og skal lige have læsset af:

Bestilte en sweater til Sigurd i en internetbutik, til at holde hans gigtplagede ryg varm. Den kom, som lovet, efter få dage og jeg prøvede den selvfølgelig på ham. Men den var aaalt for lille og tog den straks af ham igen, rystede den og puttede den tilbage i posen. Sendte den retur og regnede selvfølgelig med, at få pengene tilbage...men ak:
fik en mail fra butikken om, at de desværre ikke kunne tage den retur, da den var "HELT FYLDT MED HUNDEHÅR og en syning var gået op". Undrede mig meget, selvfølgelig havde vi prøvet den og måske havde der sneget sig et par af Sigurd's hundehår på, men hvad kan man forvente, når man handler med hundeudstyr?!

Idag fik jeg den så retur og har selvfølgelig undersøgt den meget nøje. Fandt 6 -7 ganske små LYSEBRUNE/GULE hundehår??? Sigurd er SORT og hvis det skulle være Konrads pels, der har "angrebet" trøjen skulle de være sorte eller grå. Derfor mener jeg, at de pågældende hundehår må stamme fra en tidligere afprøvning af varen. Det tog foriøvrigt ca. 10 sekunder at pille ovennævnte hundehår af.

Mht. syningen er der ikke noget, der er gået op, men har dog fundet en meget lille, lidt løs hæftning, som må være en fejl fra producentens side.

Så husk: Undersøg nøje, det du køber INDEN du prøver det.

Så fik jeg læsset af - tak for det!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internetbutik...surt opstød
  • #1   3. nov 2009 Det der er ikke i orden. Et brev til forbrugerklagenævnet, tak

• #2   3. nov 2009 hvad butik har du købt ved ?
    for det var da en dårlig service:(

• #3   3. nov 2009 Kedelig oplevelse og de burde ikke slippe sådan

Har aldrig haft problemer med at sende ting tilbage, har altid oplevet ekstrem god service i forbindelse med indkøb af dækken og seler

• #4   3. nov 2009 Har heller aldrig haft problemer før.
    Mht forbrugerklagenævnet gider jeg ikke rigtig for en trøje til 149 kr. Prøver at sælge den selv i stedet.

• #5   3. nov 2009 forbrugerklagenævnet tager jo også kun sager over 500kr - men ganske rigtigt dårlig service, hvis butikken under normale omstændigheder tager varer retur....

• #6   3. nov 2009 altså jeg troede at når man handlede med hundetøj så var det for at det sku prøves.. vi andre går da heller ik ind og køber et par bukser uden at prøve og det er da folk der har været på arbejde hele dagen har svedt og har langt hår (inkl mig selv) og jeg fælder en del og det ender også bare alle steder.. så det kan jeg sku ik forstå de er sådan over for ;S

• #7   3. nov 2009 Er det muligt at få en PB med navnet på forhandler?

Er træt af nogle af de interhandler til dyr, hvor de virkelig pisser på folk..

• #8   3. nov 2009 Handler også en del hundeting på nettet.
    Må man få pb? smiley

• #9   4. nov 2009 jeg vil også meget gerne bede om en pb handler rigtigt meget på nettet

• #10   4. nov 2009 Jeg ku oss godt tænke mig at vide hvem det er ....

• #11   4. nov 2009 Pb er sendt til dem, der har ønsket det.

Kunne I evt. bruge en helt ny, billig hundesweater, er I velkomne til at se i mine annoncer.

• #12   4. nov 2009 jeg vil også gerne vide hvor man kan forvente sådan en service, for jeg handler også ofte hundeting på nettet.

• #14   4. nov 2009 vil d u ik sende min en pb osse???

• #15   4. nov 2009 Ind på trustpilot.dk og giv din mening tilkende - Og er man i tvivl om en internet butik, er det altid en god idé lige at tjekke trustpilot inden man handler smiley

• #16   4. nov 2009 taget fra forbrugerrådets hjemmeside,

Nethandel, fortrydelsesret

Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb.
    Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.

Ikke alle køb
    Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.

Ikke altid fra udenlandske e-butikker
    Af et EU-direktiv fremgår det, at du har 7 dages fortrydelsesret, så det er du som minimum sikret når du handler i et EU-land. For køb i danske e-butikker gælder, at du har 14 dages fortrydelsesret.

Virksomheden skal gøre opmærksom på fortrydelsesretten
    Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen.

Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten dage efter, du har modtaget beskeden.

• #17   5. nov 2009 Der er i dette tilfælde ikke problemer med fortrydelsesretten som sådan. Damen mener ikke, at jeg har returneret varen i samme stand, som jeg modtog den. Men det mener jeg altså at jeg har af 2 grunde: 1. Det var ikke hundehår fra min hund, der var på trøjen (og det var foriøvrigt ganske få hår, den var ikke "fyldt med hundehår", som hun udtrykte det) og 2. Syningen var i stykker (som jeg kalder en løs hæftning fra producentens side).
    Hendes svar på min mail var forresten også at hun ikke kunne sælge den igen, når jeg havde returneret den "i så dårlig stand"...øhhh, den fejler INTET og det tog som sagt ikke mange sekunder at fjerne de få FREMMEDE hundehår (det ville hun have 50 kr. for...fed timeløn!!)
    Jeg har afbrudt kommunikationen med hende, da jeg ikke vil forhandle med nogen der er så uprofessionelle. Heldigvis handler det kun om 149 kr + 69 kr i porto for at lade den fise frem og tilbage mellem hende og mig ( det er jo selvfølgelig mig, der hæfter for porto begge veje).
    Hun sidder sikkert dernede i Bramming og godter sig over, at jeg ikke gad mere.

Kommentér på:
Internetbutik...surt opstød

Annonce