727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Er du imod pels? Er du imod pels?

Så du Operation X og væmmedes over hvordan pelsdyr har det i DK?

Så hiv en time ud af kalenderen fredag den 6. november og mød op til landsdækkende fakkeloptog!

Det er vigtigt der kommer så mange som muligt, da vi skal vise politikerne vi mener dette alvorligt og ikke finder os i den skrappe mishandling af dyr!

Så tag dine venner og familie i hånden og mød op!

Der planlægges fakkeloptog i følgende byer:
Aalborg, Århus, Odense, Næstved og København.

Ruterne er ikke fastlagt endnu, men vi satser på at starte kl. 17. Mere information følger snarest, men ellers find lokalkordinatoren for din by og skriv til at du deltager på www.dyrenesalliance.dk, så informere de dig også løbende!!!

- Jeg står for den i Næstved, så dem der vil med der, kan bare skrive til mig.

Håber at se jer alle!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du imod pels?
  • #1   28. okt 2009 Argh hvorfor altid så langt væk !

• #2   28. okt 2009 inden for alle produktions dyr, er der disse problemer så vi skulle vel også have et fakkeloptog for svin, kvæg og høns, god tur håber der kommer mange.

• #3   28. okt 2009 Peter og Konen: Tror ikke DK er klar til at se problemerne i øjnene inden for disse områder. Men jeg tror helt klart de vil blive taget mere og mere op i medierne i de kommende år. Jeg arbejder allerede med det til daglig og jeg tænker - En af mine venner var til åbent landbrug på en svinefarm sidste år og tog nogle grusomme billeder. Hvordan ser der så ikke ud nogle steder ved lukkede farme :s

• #4   28. okt 2009 Er det mod dyremishandling generelt, eller er det mod pelsindustrien?

• #5   28. okt 2009 Jeg kan heller ikke komme ind på linket...

• #6   28. okt 2009 http://www.dyrenesalliance.dk/

Der røg et komma med i linket før smiley

Det er kun mod pels denne gang =)

• #7   28. okt 2009 jeg mener det er os forbrugere der bestemmer hvordan vores produktions dyr skal have det, er i klar til at give 15 kr. pr. æg 100 kr for en 1300g kylling, det 10 dobbelte for jeres vare, tænk over det, jeg går selv med god samvittighed i sæl og har arbejdet med mink, svin og mener bestemt ikke at minkfarmere er dyreplagere for det bliver der ikke en ordentlig pels ud af, men som sagt kan disse altid findes....

• #8   28. okt 2009 Well, ud af de 34 farme vi besøgte var der mishandling på alle. Tilfælde? Næppe.

Desuden har flere lande prøvet at lave regler om at dyrene skal have de GODT på pelsfarme. Resultat = Alle lukkede. En farm kan ikke køre rundt, hvis dyrene skal have det godt. Det er set i en del lande.

• #9   28. okt 2009 trustNo 1. hvis du spiser kød så er der jo kun frem med geværet og ud og skyd din mad, og nedlæg både din mad og din beklædning, syntetisk tøj fremstilling sviner vores miljø...

• #10   28. okt 2009 Peter og Konen: Jeg spiser intet animalsk og mit tøj er genbrug, netop for ikke at støtte produktionen =) (og så er det dejlig billigt).

Jeg støtter ikke mord, uanset hvem det er på og hvordan det sker =) Men nu drejer du også sagen væk fra fokus. Dette indlæg handler om pelsdyr i DK =)

• #11   28. okt 2009 Cetris....ingen produktions dyr får optimale betingelser,som de gør i naturen og jeg står bare ved at jeg køber billige æg, kød og mælk

• #13   28. okt 2009 trust nr 1 det er altså ikke helt rigtigt hvad du skriver. En minkfarm kan sagtens gå rundt og hvor dyrene har det ok. Det der blev vist igår er selvfølig ikke ok. Og så en rettelse det var jo ikke på alle de farme de var rundt på at tingene ikke var i orden.

• #14   28. okt 2009 Og endnu en rettelse. Bare fordi at det er økologisk er det ikke ensbetydning med at dyrene har det bedre. end på ikke økologisk.

• #15   28. okt 2009 Anja: Hvis mink skal have det ok: Meget store arealer, egne huler, adgang til svømmevand konstant på størrelse med minimum et badekar (Dette er forresten også loven hvis man vil holde dem som kæledyr).

- Og så skal de selvfølgelig ikke aflives med gasning, da det er et dyr der er skabt til at holde vejret meget længe.

Og det har de indført af regler i en del lande nu. Og nej, ikke i et eneste kunne minkfarmene løbe rundt, så jo de lukkede alle på stribe.

• #16   28. okt 2009 ok.. jeg har en anden menning, og det er ikke det dette forum er til, selv om jeg mener at overskriften er.. "er du imod pels" og det jeg forstår er at bare jeg køber den i en genbrug er det OK. god tur og husk at give jeres dyr de forhold de ville have i naturen, det vil sige i skal i dyrehandlen efter levende foder til fifi...
    og hvor er det naturlige i at gå med en fritte i snor...
    JEG ØNSKER JER STADIG AF HELE MIT HJERTE ET GODT OPTOG selv om jeg er lidt uenig med at vi kun må være her hvis vi er 100% enige..
    MVH. Peter

• #17   28. okt 2009 "jeg mener det er os forbrugere der bestemmer hvordan vores produktions dyr skal have det, er i klar til at give 15 kr. pr. æg 100 kr for en 1300g kylling, det 10 dobbelte for jeres vare, tænk over det, jeg går selv med god samvittighed i sæl og har arbejdet med mink, svin og mener bestemt ikke at minkfarmere er dyreplagere for det bliver der ikke en ordentlig pels ud af, men som sagt kan disse altid findes...."

Dyr skal bare behandles ordentligt, og hvis det medfører at en kylling koster 100 kr. så er det jo bare sådan.

Køb den eller lad være.

• #18   28. okt 2009 Genbrugspels er sgu heller ikke ok ;o)

• #19   28. okt 2009 Og dyrene skal ikke nødvendigvis have det naturligt, bare GODT og ikke myrdes.

• #21   28. okt 2009 Mine fritter er rescue dyr =) Ville aldrig gå ud og købe en der havde det fint for at holde den som kæledyr og dermed støtte avlen.

Men hvis man redder dem fra et dårligt liv, så synes jeg sagtens det kan forsvares at holde dem.

• #22   28. okt 2009 Jeg synes ikke det kan forsvares at lave pels, hvor godt dyrene så end har haft det. Det er unødvendigt mord, og det kan aldrig forsvares. Og forresten.. når man køber en pels, kan man ikke vide, hvor pelsen kommer fra, da de sorteres efter farve, og ikke oprindelse. Altså kan man lige så godt støtte den Kinesiske pelsindustri, hvor dyrene flåes levende, når man køber pels:(

• #23   28. okt 2009 Og så tror jeg ikke, der er mange fritter, der har det lige så godt som dine Theis;)

• #24   28. okt 2009 Nej jeg er ikke imod pels.

Jeg så ikke programmet.
    Min onkels svigerfar har selv mink, og de har det i hvert fald okay.

Men jeg synes det er super folk gør noget for at vise at de ikke er enige i de ting som foregår hvis det er sådan de har det smiley

• #25   28. okt 2009 Tak Kamille =) Gør også alt jeg kan for at de skal have det så naturligt og godt som muligt =)

Kommentér på:
Er du imod pels?

Annonce