{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Hestesprøgsmål vedr stamtavle {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette er hundegalleri, men da jeg ikke er på hestegalleri, spørger jeg i første omgang her.

Hvis i havde købt en hest på kontrakt, hvor dens stamtavle skal tilsendes med post, hvor længe synes i så er rimeligt at man venter? Hvad ville i gøre, hvis stamtavlen ikke dukker op?

På forhånd tak:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestesprøgsmål vedr stamtavle
  • #1   8. okt 2009 Hvad er årsagen til at tavlen ikke er overdraget ved afhentning af hesten?

Hvis det er fordi kontrakten nævner et eller andet der skal opfyldes førend tavlen overdrages, ville jeg sige at jeg ville forvente at have tavlen i hånden indenfor en 14-dages tid efter kontrakten er opfyldt.

Er hesten ejerskiftet? I så fald kan man (mod et gebyr) få tilsendt en ny tavle, hvis den gamle er gået tabt. Så det er jo ikke så slemt endda, men jo, det er da træls hvis tidl ejer ikke overholder sin del af aftalen.

Men som med hunde ville jeg nu som udgangspunkt helt undgå aftaler hvor man først får tilsendt papirer på senere tidspunkt osv

• #2   8. okt 2009 Jeg skulle betale hesten over 2 gange. Og har overholdt min del af aftalen, jeg fik hestepasset(det er en OX araber), men ikke de originale papirer, hvor man står som ejer af hesten, så nej, den er ikke ejerskiftet endnu.
    Ja, jeg vil også sige at 14 dage er rimeligt. Jeg har det sådan at en kontrakt er en kontrak, og den overholder man, det har jeg gjort, og det bør hun også gøre. Hvis ikke må jeg jo gå til en advokat og få hjælp derfra, for hesten er jo værdiløs uden sine papirer...

• #3   8. okt 2009 lade handlen gå tilbage.

• #4   8. okt 2009 Doggymom: ja, hvis jeg skal til en advokat, vil det være med henblik på at handlen skal gå tilbage, og så bliver det dyrt, da hun kommer til at betale opstaldning også så + min advokat...

• #5   8. okt 2009 Julie: jeg har sendt en mail til hende, dengang jeg havde overført pengene, og igen nu her(det er så en uge siden nu at jeg overførte pengene), hvor jeg skrev at jeg forventede at modtage papirerne inden d 14, ellers ville jeg gå til en advokat med sagen. Har intet hørt, så nu må jeg se, om der dukker noget op. og det hele er skrevet i så venlig en tone, som sådan noget kan skrives i. der er i hvert fald ingen undskyldning for hende ikke at sende papirerne.

Og det næste bliver så at sende det anbefalede brev, det gør jeg her efter weekenden.

• #8   8. okt 2009 Louise: vi har aftalt at hun skal sende papirerne til mig, som de er, + et papir på at ejerforholdet er overgået til mig, så jeg uden problemer kan få hesten registreret i mit navn, så det kan ikke være derfor. Det var netop for at have styr på tiden om jeg så må sige, at jeg lavede den aftale med hende.

• #9   8. okt 2009 Louise: men ja, jeg kan da lige prøve at kontakte DSAH for at høre, det kan jo være, at hun alligevel har sendt papirerne.

• #11   8. okt 2009 Tine: nej, ikke endnu, det var nemlig det vi aftalte at jeg selv skulle gøre, så jeg vidste hvornår papirerne var sendt ind. Men skal vi nu sige at hun har gjort en gæstus ved at sende dem ind, så er det jo mest normalt lige at skrive, at nu er de sendt ind, især når jeg spørger efter papirerne....

Kommentér på:
Hestesprøgsmål vedr stamtavle

Annonce