{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

skal sidde ned på wc {{forumTopicSubject}}

jeg må sku indrømme jeg er forarget -- hvad sker der lige hvis man i dagens danmark som dreng ikke kan få lov til at stå op og pisse.

hvis det er så stort et problem at børnene står op og tisser - så gør rent en gang mere om dagen. de skal sku da for fanden lære det. -- men nej det må de så ikke mere i skolen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal sidde ned på wc
  • #1   5. okt 2009 Der er vel ingen der kontrolere om de står eller sider ?

Ville der ikke også blive malet "skydeskive" i kummen, til dem der vælger at stå op stadig ?

• #2   5. okt 2009 jo - men tænk at man ligefrem har brugt resurser på at holde et møde eller tre om problemet og sende breve rundt til forældre om at man gerne ser drengene sidder ned og tisser --

kan godt ske det bunder i penis misundelse..... men syntes sku det er for langt ude.

• #3   5. okt 2009 Hvorfor skal mænd og drenge stå op? Hvad med om de altid satte sig med. Og hvis de skal lære det kan de jo øve sig hjemme og ikke på er toilet hvor mange skal bruge det bagefter.

• #4   5. okt 2009 Det er da løgn?

• #5   5. okt 2009 brug hjernen ... helt enig herhjemme må vores to drenge heller ikke stå op og tisse og det har de altså ikke taget skade af.... ikke om jeg gider og gøre to toiletter rene hver dag fordi de syntes det er hyggeligt og stå og svinge med den mens de tisser;-)

• #6   5. okt 2009 Nu arbejder jeg med børn i den aldersklasse der snakkes om.

Vi har 2 toiletter til ungerne (som vi voksne også bruger), ja der kan da rammes ved siden af og ligge lidt på gulv eller bræt hos drengene.

Hos pigerne ligger der ofte på brættet, men ikke på gulvet *G*

Så ser ikke den helt store forskel, kommer jeg ud og der er tis på gulvet, jamen så tørrer man da lige op, størrere er problemet jo ikke

• #7   5. okt 2009 haha,den "kære" carl mar om emnet *LOL*

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1232002.ece

• #8   5. okt 2009 De kan vel også tisse ovenud af kummen, selvom de sidder ned :o?

Ellers ville det måske være en ide med pissoir på drengetoiletterne, så de lærer at blive rigtige "mænd"

Jeg fortæller da af og til min søn herhjemme, at han skal prøve at sigte lidt bedre, men med drenge (og nogle mænd) i huset må man regne med den slags "spild"

• #9   5. okt 2009 Jeg er også dybt forarget, kan slet ikke forstå hvor DK er på vej hen. Mænd er mænd og kvinder er kvinder, der er stor forskel på kønnene, lad os da bevare det, i stedet for at gøre os alle så ens som muligt.

• #10   5. okt 2009 Det er da hysteri.. sorry, men altså..

• #12   5. okt 2009 i følge de kloge læger har drenge nemmere ved og tømme deres blære ordentligt når de sidder ned.... så det er jo endnu en god grund til og lære dem det fra starten.....

• #13   5. okt 2009 Hvorfor skal mænd stå op og tisse? det er da møg ulækkert..

• #14   5. okt 2009 Ja min sidder også ned. Og jeg har ikke mærket han har taget skade.
    Og på skoler med mange børn kan jeg da godt se det ikke er sjovt og skal vade rundt i tis.

• #15   5. okt 2009 Jeg kan ikke se hvorfor andre skal bestemme om drenge/mænd skal stå eller sidde..

Men derud over så kan jeg godt se det smarte i at drengene sidder ned så der ikke er tis overalt.
    Her sidder manden sgu også *G*

• #16   5. okt 2009 Jeg bestemmer altså ikke om min kæreste skal stå eller sidde når han skal urinere, han er en voksen mand. Det må han da selv bestemme..

• #17   5. okt 2009 min mand (ene hane i kurven) sidder også ned og tisser, det er nemmere end at huske at slå brædtet ned;-)

vi har lige fået en ung svigersøn i familien, og vi griner næsten hver aften når datteren råber, THOMAS for helvede, slå det brædt ned!, så er spændt på om han også 'lærer', for vi piger er ikke vant til at skulle kigge efter om man sætter sig på den kolde kumme:-)

har set et sted der hang et skilt over toilettet:

træd lige et skridt tættere på, den er ikke så lang som du tror;-)

• #18   5. okt 2009 Hvorfor ikke bare opdrage drengene til at tørre efter sig, hvis de rammer ved siden af??

lad dog mænd og drenge stå op og tisse! Det ville vi også gøre, hvis vi kunne..

• #20   5. okt 2009 Christina,
    tjae, deres mødre måske?? mange steder i verden ligger man IKKE alt ansvaret for børns opdragelse over på lærere og pædagoger..

Øv at være dreng, og stå som 15-årig og være den eneste der ikke aner hvor fanden man pisser, fordi man som den eneste har været tvunget til at sidde ned og pisse..

• #21   5. okt 2009 Og det var nok formuleret skidt..

Langt de fleste forældre tager sig deres ansvar, men jeg synes bare oftere og oftere man oplever at de smider en stor del af byrden over på lærere og pædagoger..

Maria,
    nej nej, men det er nok bare en alder hvor man som fyr nok nemt kan synes det er pinligt at sidde ned, mens de andre står..

• #22   5. okt 2009 Så kan mor og far jo lære deres drenge og stå op derhjemme og dermed også gøre rent efter dem. Og evt også lære dem og ramme kummen så vi koner ikke skal slogs med dem som voksne.
    Jeg så gerne et forbud mod og stå op på alle offentlige toileter, så de må nøjes med og afmærke territorium af hjemme hos dem selv.

• #23   5. okt 2009 Jeg ved ikke om min kæreste er speciel, men jeg har aldrig oplevet, hverken hos mig eller hjemme hos ham selv at der er strintet udenfor, så selvfølgelig kan drenge og mænd lære det.
    Min søn på 12 er da også blevet betydeligt bedre til at ramme - eller selv tørre op.

Jeg tror jeg ville grine min r** i laser, hvis jeg så min kæreste sidde ned for at tisse - Ligesom han ville gøre, hvis jeg stod op over skrævs på kummen......:-D

• #24   5. okt 2009 Self. skal mænd sidde ned. Kører hjemmepleje, og de pisser ved siden af. Så vi skal gøre rent. Adddr.

• #25   5. okt 2009 Miemiv,
    jeg tror også det kunne tælles på een hånd, hvor mange gange min eks ramte ved siden af.. Og så var han som regel stiv.. Og fik i øvrigt lov til selv at ordne det..

Sværere er det da ikke..

• #26   5. okt 2009 Så kan han jo ikke tisse!!!

• #27   5. okt 2009 Doggymom,
    hvad mener du?

• #28   5. okt 2009 Now I get it.. Du er vist på et helt andet spor end mig..

Han var stiv, altså var han fuld også kaldet alkoholpåvirket.. Tror din tankegang havde bevæget sig et helt andet sted hen..

• #29   5. okt 2009 Jeg har i 3 år levet med fælles toiletter på mit arbejde - og fy for fanden siger jeg bare. Det er simpelthen det værste gris jeg har oplevet.

Nu er jeg flyttet til en anden afdeling, hvor der er adskilte herre og dametoiletter, og det er en fryd at der ikke er tis på gulvet mere.

Så jeg synes for hygiejnens skyld også at det er bedst at alle "mand" sidder ned.

Herhjemme har vi ikke problemet. I alle de 27 år vi har boet sammen har min mand aldrig stået op. Han synes det er besværligt, og meget bedre at sidde ned. Det er jeg meget taknemmelig for, da vi så heller ikke har brættet op/ned problemet.

• #30   5. okt 2009 Vil lige tilføje at det ikke er spor morsomt for en kvinde med nederdel/kjole på at sætte sig hvor der er spildt urin på gulvet. Har ofte været i fare for at få det på nederdelen/kjolen - føj for pokker.

• #31   5. okt 2009 jeg er sådan set lige glad med om det er sundere - hygiejnisk - politisk korrekt eller hvad der ellers måtte være agumentationen.

for mig handler det om at jeg når jeg er aller mest privat selv vil have lov til at bestemme om jeg besøger på den ene eller den anden måde - den samme ret mener jeg også mine børn skal have. hvis de vil stå op - så må de jo lære at stå op. og rydde op efter sig. det skal jeg som forældre nok lære dem. også må skolen jo lige gribe bolden og føre lærdommen videre. hvad fanden er vi for et samfund hvis folk ikke længere kan gå på lokum som det passer dem. det næste bliver vel de skal resevere tid og skal skrive under på tro og love erklæring om de skal bumelum eller biimmelim.

der er bare nogle omkostninger ved at have børn - både som forældre og som samfund. -

• #32   5. okt 2009 Jeg synes det er en fin ide. Der går da ikke noget af drengene ved at sætte sig på brættet...

• #33   5. okt 2009 Hundemutter, du er måske en ud af mange forældre der vil lære sit barn at gøre rent efter sig. Det tror jeg ikke på at der er ret mange der gør - sorry, Hvis de havde lært det, så undrer det mig at voksne mænd ikke kan gøre rent efter sig.

• #34   5. okt 2009 At stå op som mand er et levn fra urtiden. Da hannerne skulle pisse territoriet af, og markere sig. Akurat ligesom de mænd der går og spytter. F.eks. fodboldspillere.

• #35   5. okt 2009 christina - hvor mange timer kommer der ikke til at gå med at skulle holde øje med hvor vidt ungerne sidder ned eller står op. - hvem skal have den opgave.

tror nu det er billigere i længden at rengørings damen får nomeret en time mere til at kigge ind forbi og gøre rent engang mere..

og nu skal alle kvinderne ikke sidde og holde sig for hellige - jeg har gjort rent hele min uddannelses tid også hvor lokums rengøring var en del af den daglige tjans på forskellige øst jydske virksomheder og jeg skal hilse og sige kvinder er mindst lige så store svin som mænd -- de drypper også - smider bind - hiver tampon ud så mens er ud over brættet. glemmer at bruge børsten. og sådan kan jeg blive ved.

• #36   5. okt 2009 på den skole hvor min mands unger gik i de små klasser - der havde man en turnus ordning med at gøre toiletter rene. dvs. den daglige rengøring tog rengørings personalet sig af. men i et bestemt frikvater gik tre unger ud med pisse potten og tørrede af på toilettet og gulvet og vasken.

det var enormt preventivt.

1. ungerne lærte at gøre rent og fik selv syn for sagen
    2. de blev bedre til at holde rent og holde selvjustits.
    3. toiletterne blev gjort rene oftere uden beregning for samfundet ud over nogle gummihandsker - klude - spande og miljø og allergivenlig sæbe.

ungerne syntes tilmed det var lidt sjovt hvor utroligt det end lyder -

• #37   5. okt 2009 Jeg har ikke læst de øvrige indlæg, men vil da lige give mit input..

Jeg har svært ved at se, hvorfor det er så slemt at sidde ned og tisse for en dreng/mand.

Havde jeg selv drengebørn i huset, var det det, de lærte. Det er noget forfærdeligt svineri med tis overalt.

• #38   5. okt 2009 Har ikke læst hvad i andre har skrevet - men jeg synes personligt det er ulækkert mænd står op hjemme - i offentligheden ville jeg synes det var fedt at kunne stå op, men det har min bror heller ikke gjort og hans venner der kom, fik gerne at vide de også skulle sætte sig ned, når mine forældre var træt af at gøre rent efter dem ! Herhjemme bliver gulvet vasket og toilettet gjort rent med det samme folk er ude af døren kan SLET ikk have sådan noget !

• #39   5. okt 2009 Jeg kan altså heller ikke se hvorfor det er så forfærdeligt at sidde ned og tisse når man er mand. Skal de stå op, så må de også lære at gøre rent efter sig selv.

Min mor hørte engang denne "enhver kvinde med respekt for sig selv, sin kommende svigerdatter, og sønnens kommende hjemmehjælper, lærer ham at sidde ned og tisse"

Min mand sidder også ned, og når vi har haft mandlige gæster der har pisset ved siden af, så er jeg endnu mere taknemmelig for at min egen mand rammer kummen når han sidder ned smiley

Jeg forstår heller ikke hvordan man kan skide hele kumme til, og så ikke lige kører børsten rundt og sletter alle spor.

• #40   5. okt 2009 Og her i huset bliver der også sagt sit - dog på offentlige toiletter står han smiley

• #41   5. okt 2009 Og selvfølgelig er der ingen der skal gå og tjekke om ungerne nu gør dit eller dat - det er jo blot en venlig henstilling fra skolen. Så må man i hjemmene bestemme sig for, om man vil gå med på den, eller om man i stedet forsøger at lære ungen at gøre rent efter sig...

• #42   6. okt 2009 Det vender sig i mig når jeg ser / lugter til de toiletter vores 200 børn skal bruge.....det er simpelthen så ulækkert at jeg sagtens forstår børn der nægter at bruge dem...!
    Vi har børn der får kronisk blærebetændelse af at holde sig og problemer med at komme af med afføringen. Det er ikke rimeligt at nogle børn skal blive syge af at være i daginstitution....fordi drenges rettigheder er at stå og strinte ud over det hele....og der er ABSOLUT ikke hverken tid eller penge til ekstra rengøring.
    De forældre der forlanger at drenge skal stå op kan komme ned og svinge vaskekluden hvis de selv kan holde stanken ud....

• #43   6. okt 2009 problemet er bare ikke kun drengene - og jeg syntes det er fuldstænidg langt ude at ligge det over på dem.

piger er sku lige så store svin. og hele problematikken omkring at børnene nægter at gå på wc --- hvordan kan det nogen sinde blive en dreng på 6 års ansvar..

forestil jer lille peter på 6 år - han får besked på at du er en gris når du er på wc - du skal sidde ned lige som pigerne....

det betyder måske ikke særlig meget i den voksne verden - men det gør det sku når man er 6 år og mener alle piger har pigelus (hvilket er en helt naturlig face)

det er fuldstændig forkert at problematisere en helt naturlig udvikling som alle børn gennemgår - nemlig at blive renlig.

og der ud over så mener jeg det er det helt forkerte sted at tage fat.

problemet er jo ikke at drengene rammer gulvet -- det har de sku altid gjort - problemet er at vores skolesystem er blevet så udmageret at der ikke er råd til at gøre rent efter dem -

det er hele ble i børnehave problematikken om igen.

• #44   6. okt 2009 hele diskutionen er opstået fordi man ønsker at springe over hvor gærdet er lavest - men det batter bare ingen ting - heller ikke for de sarte der ikke vil gå på wc på et beskidt toilet.

for børn vil stadig svine - de får sig ikke altid tørret ordentligt - trukket op - stoppet wc'et med for meget papir.

ja gu er det ulækker at de også pisser på gulvet -- men for fanden - de er små børn - deres finmotorik er ikke ordentlig udviklet endnu og de glemmer og midster fokus. bliver det næste så at de ikke måskide mere på skolerne hvis de ikke kan tørre sig perfekt. - bare så man kan spare nogle basseøre.

syntes sku det er for noller og jeg er bare pisse træt af at vores unger hele tiden skal nedprioteres.

• #45   6. okt 2009 Hundemutter, det kan du jo takke de forældre der ikke lærer deres børn enten at tørre op efter sig eller at sidde ned. Det er jo det der er baggrunden for hele postyret smiley (smiler)

• #46   6. okt 2009 Måske jeg er miljøskadet, men jeg sætter mig aldrig på et toilet, uden at have tørret brættet af først.

Vihar også børn der på skolen, hellere vil holde sig, eller kommer løbende over i klubben for at låne et toilet.

Spørger man dem hvorfor, så er svaret tit, at det er fordi et toilet er ulækkert, men meget sjældent, det er tis der bliver nævnt, det er næsten altid der er lo... på bræt eller kanter...

Jeg vil langt hellere komme ud til et toliet, hvor der er pisset ved siden af,fremfor et hvor en har stået op og skidt, for derefter at ramme bræt og andet

• #47   6. okt 2009 Miemiv,
    jeg tror også det kunne tælles på een hånd, hvor mange gange min eks ramte ved siden af.. Og så var han som regel stiv.. Og fik i øvrigt lov til selv at ordne det..

Sværere er det da ikke..

Doggymom : Der kan være 2 små hunde i en gryde. .

Skrevet: 05-10-2009 20:39:20

Så kan han jo ikke tisse!!!

Anja - Tavletvang på muskelhunde, NU !

Skrevet: 05-10-2009 20:42:02

Doggymom,
    hvad mener du?

Anja - Tavletvang på muskelhunde, NU !

Skrevet: 05-10-2009 20:43:48

Now I get it.. Du er vist på et helt andet spor end mig..

Han var stiv, altså var han fuld også kaldet alkoholpåvirket.. Tror din tankegang havde bevæget sig et helt andet sted hen..

LOOOOOOOL
    totalt griner !!!

Totalt fed tråd by the way smiley

• #48   6. okt 2009 Hundemutter, det handler jo om, om man gør det til et problem for drenge at sidde ned eller ej.
    Hvis det er det, man lærer sine drenge, så er det jo det, de gør. De er fuldstændig ligeså naturligt at sidde ned og tisse som at sidde ned og have afføring - her har ingen behov for at skille piger og drenge fra hinanden.

Hvorfor dog gøre det så kunstigt?

Jeg synes vi skal acceptere, at de små drenge hverken magter opgaven at stå op og tisse eller at gøre ordentlig rent efter sig. Derfor er det så enkelt - to fluer med et smæk. Sætte sig ned... VUPTI.

Problemer i den forbindelse er altså kun, hvad man gør dem til. SÅ hellig en gral er det altså ikke for drenge og mænd at stå op og tisse.

Så er jeg enig i, at der er andre problemer end tis på gulvet - men det betyder ikke, at man blot skal trække på skuldrene af det. Og JO, man SKAL dælme blande sig i, hvad folk gør, når de er på toilettet. Hygiejne er vigtigt og det er os voksne, der skal lære børn, hvordan man gør. Og drengene er ingen undtagelse i denne forbindelse.

• #49   6. okt 2009 hvis man da bare fra start lærer dem at sidde ned og tisse (og der er vel ikke nogen der lærer sønnen at stå og tisse i potten, ret mig endelig hvis jeg tager fejl,) så er problemet jo ikke så stort.

Det er jo ikke noget ungerne selv hitter på, men fordi de præges af omgivelserne, til at det er piget at sidde ned og tisse.

Hvis de ser far også sidder ned, og det bare er sådan man gør, ja så er den jo ikke meget længere.

Desværre er det jo ikke kun de små drenge der ikke altid rammer og sviner, der er ski også mange voksne mænd der har problemer med at styre.

• #50   6. okt 2009 Det er sådan set dem der ikke kan styre "lillemanden" og piger der heller ikke magter kunsten at gå op toilettet, og hvis det går galt ikke rydde op efter sig, der er skyld i at mange børn ikke går på toilettet på skolen.

Det giver problemer på den lange bane, og hvis der ikke bliver gjort noget nu, så bliver problemet endnu større end det er nu.

Så ned og sidde alle "mand" og går det galt, så gør man rent efter sig.

Kommentér på:
skal sidde ned på wc

Annonce