15. jun 2008 Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 160
Jeg tænkte lige.. ;) (Ansøgning) {{forumTopicSubject}}
Hej nu har jeg tit set, at der er mange søger hjælp til enten hvordan en ansøgning skal skrives eller om hvordan det er at søge job. Så jeg har lavet en guide til dem, som har brug for lidt inspiration..
Det er en kort oversigt om hvordan jeg fik mit job
Jeg siger bare på forhånd at jeg tager gerne imod gode kommentarer, men ikke kriteserende kommentarer, da de vil blive ignoreret. Kom ellers gerne med flere forslag
Min alder skal ikke kommenteres, da det her er mest til teenagere!
Hjælp til ansøgning!
Der er mange som ikke ved hvordan en ansøgning skal laves, så her kommer mit bud på hvordan jeg har lavet min ansøgning, da jeg skulle søge job.
•Husk altid at skrive en indlysende overskrift, som ”Jeg søger job” eller ”Fritidsjob søges” o.s.v.
•Skriv altid dit fulde navn og hvilken by du kommer fra. Fx ”Jeg hedder Ingeborg Fryde Pedersen og jeg kommer fra Århus”. Det er kun et foreksembel, så navnet er opfundet
•Skriv din alder og at du søger et job.
•Hvis du har erfaringer, som avisbud, kassedame, passet børn, gået med hunde o.s.v. ville det være rigtig godt at skrive på, da mange helst vil have nogen med erfaring. Selv de mindste job gælder.
•Skriv lidt om din personlighed og om hvordan du er blandt andre mennesker. Som fx kan du skrive at du er glad/smilende, sød, sjov, lærenem, alvorlig o.s.v.
•Hvis du har hobbyer, som musik, sport, dyr, venner eller andet. Skriv også dette på, så er det altid nemmere få bestyreren/chefen at lave hurtig vagtplan.
•Hvis familien eller venner bakker dig op, kan du skrive dette.
•Det sidste man skriver er, at du kan kontaktes på enten privat eller mobil der er ……..
Husk altid hvis de siger, at du vil blive kontaktet inden for de sidste på dage, så hav din mobil på lyd!
•Hvis du går i skole skal du skrive et tidsrum fra hvor du ikke kan kontaktes, men det skal ikke være for detaljeret. Hvis du nu fx har fri 14.30, så skriv 15.00 hver dag i alle hverdagene. Det gør det lettere at overskue.
•Hvis du synes, kan du lægge en sød besked til sidst, hvor der står, at du fx virkelig gerne vil hjælpe til eller andet.
Førstehåndsindtryk er vigtigt!
•Giv et godt fast håndtryk til bestyreren/chefen
•Vær glad og smilende, og sig pænt goddag.
•Fortæl hvad du hedder, og at du søger job. Vis ham/hende din ansøgning, for det viser du er hurtig på aftrækkeren og har tænkt det igennem. Hvis han/hun spørger indtil erfaringer o.s.v. siger du selvfølgelig også det
•Hvis du får et nej, så stop ikke med at prøve, aflever din ansøgning alligevel og besøg stedet en gang til for at vise, at du er interesseret. Mest hvis de siger at der ikke er noget for tiden
•Hvis du er nervøs, så tag en dyb indånding og tænk på, at der er en milliard mennesker der spørger om job hver dag!
Knus fra Chris og jeg håber at det kan hjælpe nogen
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 160
Jeg tænkte lige.. ;) (Ansøgning)