871 visninger
|
Oprettet:
Opskrift karrysuppe m. kylling! {{forumTopicSubject}}
Så folkens - hjælp mig lige!
Jeg ligger syg og har sådan lyst til karrysuppe!
Så har i en god opskrift som selv en køkken-torsk kan finde ud af at følge, så smid den lige!
Taaark!
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 152
Jeg plejer at koge en høne m. løg hvidløg, laurebær blade, salt og peberkorn eller kyllinge bryster i boullion, med det andet tilbehør også. Lad det koge i 1- 1 1/2 time alt efter om det er bryst eller den hele høne. Skum fedtet der flyder fra og tag kyllingen eller hønen om og pild i stykker, tag også de andre sager væk fra suppen, da det ikke er lækkert med hele hvidløgs skalder osv i en suppe. Kom 2 dåser kokosmælk i suppen, derefter karry efter ejen smag gerne grøn karry pasta, lidt chili. Kom majs i og kom kyllinge stykkerne i, så det varmes op og bliver cremet.
Tror det er sådan jeg plejer at lave den. Den krasser godt i halsen og fjerner baktusser.
Jeg plejer at få ros for den, så prøv dig frem.
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 152
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 57 Svar: 956
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
1 pastinak i små skiver/tern
½ rød snackpeber i tern
½ stilk bladselleri
1 forårsløg i skiver
1 meget stort fed hvidløg
1 kyllingeoverlår og 5 hotwings
2 spsk kokosmel i en kop med 1 dl vand - i mikroen 2-3 min
karry (fra etnisk butik), koriander, lidt chili, hvid peber, revet galangarod (kan erstattes med ingefær) limeblade, oystersauce (spar ikke på krydderierne)
½ terning grøntsagsbouillon.
olie
fløde
Grøntsagerne svitses i varm olie sammen med karry og koriander og galangarod.
De optøede kyllinger (10 min i micro) kommes ved sammen med kødsaft og vand til det dækker . Alle øvrige ingredienser puttes i gryden og det hele koger/simrer ca 1 time til kødet falder fra benene.
Kyllingerne tages op og kødet pilles fra benene og kommes i gryden igen. Tilsæt evt. mere vand samt 1-1½ dl piskefløde og lad det koge yderligere 5-10 min. smag til med salt og evt. sukker.
Opskrift karrysuppe m. kylling!