{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrift karrysuppe m. kylling!
  • #1   29. sep 2009 I en suppe, er det kun fantasien der sætter grænser...
    Jeg plejer at koge en høne m. løg hvidløg, laurebær blade, salt og peberkorn eller kyllinge bryster i boullion, med det andet tilbehør også. Lad det koge i 1- 1 1/2 time alt efter om det er bryst eller den hele høne. Skum fedtet der flyder fra og tag kyllingen eller hønen om og pild i stykker, tag også de andre sager væk fra suppen, da det ikke er lækkert med hele hvidløgs skalder osv i en suppe. Kom 2 dåser kokosmælk i suppen, derefter karry efter ejen smag gerne grøn karry pasta, lidt chili. Kom majs i og kom kyllinge stykkerne i, så det varmes op og bliver cremet.
    Tror det er sådan jeg plejer at lave den. Den krasser godt i halsen og fjerner baktusser.
    Jeg plejer at få ros for den, så prøv dig frem.

• #2   29. sep 2009 Der er også den nemme med karolines karry suppe og kom kyllinge stykker i. Det er også ganske lækkert. Mener bare det måske kan være svært at lave suppe fra bunden når man er syg... god bedring.

• #3   29. sep 2009 Du kan også købe den fra Mou, den smager også godt

• #4   29. sep 2009 Jeg blev lige inspireret og laver noget suppe nu af det jeg nu lige har i huset (til 1-2 pers):

1 pastinak i små skiver/tern
    ½ rød snackpeber i tern
    ½ stilk bladselleri
    1 forårsløg i skiver
    1 meget stort fed hvidløg

1 kyllingeoverlår og 5 hotwings

2 spsk kokosmel i en kop med 1 dl vand - i mikroen 2-3 min

karry (fra etnisk butik), koriander, lidt chili, hvid peber, revet galangarod (kan erstattes med ingefær) limeblade, oystersauce (spar ikke på krydderierne)

½ terning grøntsagsbouillon.

olie
    fløde

Grøntsagerne svitses i varm olie sammen med karry og koriander og galangarod.
    De optøede kyllinger (10 min i micro) kommes ved sammen med kødsaft og vand til det dækker . Alle øvrige ingredienser puttes i gryden og det hele koger/simrer ca 1 time til kødet falder fra benene.
    Kyllingerne tages op og kødet pilles fra benene og kommes i gryden igen. Tilsæt evt. mere vand samt 1-1½ dl piskefløde og lad det koge yderligere 5-10 min. smag til med salt og evt. sukker.

Kommentér på:
Opskrift karrysuppe m. kylling!

Annonce