{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Brevformulering til grådig udlejer??? {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede i januar i år ind i en lejlighed, men havde en måned forinden fået ny kæreste. Så har sammenlagt max brugt lejligheden i 1 uge. Da jeg ikke brugte lejligheden sagde jeg den op før sommerferien, og nye lejere overtog den d. 15/8. Udlejeren (som udemærket er klar over at jeg ikke har brugt lejligheden) krævede at jeg skulle betale 3000kr til maler og 2000kr til hvad han kaldte d.i.v slidtage, selvom han ikke kunne sette fingre på noget jeg skulle have ødelagt. Jeg betalte bare og var glad, for opsigelsen var egentlig først gældene fra d 1/10 så sparede jo 1½ måneds husleje.
I går da jeg kom hjem lå der så et brev fra udlejer at hvor han skriver at varmeregningen er steget og at der desuden var blevet pålagt en afkølningsafgift, hvoraf han kræver 1114kr fra mig.... Jeg har i dag forhørt mig ved advokat, om det kan være rigmeligt. Advoketen sagde, at jeg skulle skrive et brev til udlejer hvor jeg nægter at betale, da jeg efter advokatens mening havde overstået mellemværende med udlejer, ved at betale ham de ekstra 2000kr.
(kan i det heletaget ikke forstå at jeg skulle betale så meget. Jeg har haft slukket helt for alle radiatore siden februar, kan se at det ca er 1/4 af den samlede regning, og der er 4 lejligheder.)..

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg lige formuleret det i et brev??? Er en skovl til formulering og vil gerne at, det er skrevet så udlejer fårstår, at jeg VIRKELIG ikke mener at jeg skal betale de penge..

Undskyld, at det blev lidt langt, håber ikke at der var nogen der faldt i søvn:P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brevformulering til grådig udlejer???
  • #1   23. sep 2009 Jeg undrer mig over at advokaten ikke skrev brevet ?

Men skriv som advokaten har sagt, og nævn at det er din advokat der har opfordret dig til at skrive.

• #2   23. sep 2009 jeg vil mene, hvis det er en afgift der er tale om, så vedkomme den ikke dit forbrug, men en afgift der er lige meget om du har brugt varme eller ej, men den skal jo så deles op så du kun skal betale for de mdr. du har boet der

• #3   23. sep 2009 Camilla H: Det var et gratis advokat råd, tror jeg skulle betale hvis jeg ville have advokaten til at betale.

Karin J: Det er kun for den periode jeg har boet der og der står afkølingsstraf i det brev jeg har fået. Og jeg har jo betalt ham 2000kr til ingen ting..

• #4   23. sep 2009 du har jo krav på at se et varmeregnskab.. så han kan jo ikk snyde.. for så svinlder han, hvis han ændre i tallene.. så bed om et regnsakb. han må ikk opkræve nogle penge før end der ligger et regnsakb for varme el osv..

• #5   23. sep 2009 Ninna: Der er en kopi medsendt af afkølingsstraffen... Det er ikke en ekstra varmeregning, det har vi afregnet. Men en ekstra afkølingsstraf som er blevet pålagt hele bygningen (4 lejligheder). Hele afkølingsstraffen er på 4744 kr, hvoraf jeg er blevet opkrevet 1114kr

Natascha F: Det er privat udlejer,

• #6   24. sep 2009 er de 4744 ikke for et helt år ? for så skal de 1114 deles i 12 månter og du skal betele for de månder du har bodet der og ikke for alle 12 månder ...

• #7   24. sep 2009 de 2000 du har betalt er 'slidtage' og har ikke noget med den anden regning at gøre. Har I ikke lavet flytterapport hvor det blev specifiseret hvad der skulle laves? hvis ikke så tror jeg ikke du rigtig kan gøre noget.

Kommentér på:
Brevformulering til grådig udlejer???

Annonce