Brevformulering til grådig udlejer??? {{forumTopicSubject}}
Jeg flyttede i januar i år ind i en lejlighed, men havde en måned forinden fået ny kæreste. Så har sammenlagt max brugt lejligheden i 1 uge. Da jeg ikke brugte lejligheden sagde jeg den op før sommerferien, og nye lejere overtog den d. 15/8. Udlejeren (som udemærket er klar over at jeg ikke har brugt lejligheden) krævede at jeg skulle betale 3000kr til maler og 2000kr til hvad han kaldte d.i.v slidtage, selvom han ikke kunne sette fingre på noget jeg skulle have ødelagt. Jeg betalte bare og var glad, for opsigelsen var egentlig først gældene fra d 1/10 så sparede jo 1½ måneds husleje.
I går da jeg kom hjem lå der så et brev fra udlejer at hvor han skriver at varmeregningen er steget og at der desuden var blevet pålagt en afkølningsafgift, hvoraf han kræver 1114kr fra mig.... Jeg har i dag forhørt mig ved advokat, om det kan være rigmeligt. Advoketen sagde, at jeg skulle skrive et brev til udlejer hvor jeg nægter at betale, da jeg efter advokatens mening havde overstået mellemværende med udlejer, ved at betale ham de ekstra 2000kr.
(kan i det heletaget ikke forstå at jeg skulle betale så meget. Jeg har haft slukket helt for alle radiatore siden februar, kan se at det ca er 1/4 af den samlede regning, og der er 4 lejligheder.)..
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg lige formuleret det i et brev??? Er en skovl til formulering og vil gerne at, det er skrevet så udlejer fårstår, at jeg VIRKELIG ikke mener at jeg skal betale de penge..
Undskyld, at det blev lidt langt, håber ikke at der var nogen der faldt i søvn:P
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Men skriv som advokaten har sagt, og nævn at det er din advokat der har opfordret dig til at skrive.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Karin J: Det er kun for den periode jeg har boet der og der står afkølingsstraf i det brev jeg har fået. Og jeg har jo betalt ham 2000kr til ingen ting..
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Natascha F: Det er privat udlejer,
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
Brevformulering til grådig udlejer???