{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Lorte PIS kommune!!! !"#¤%¤&%&/(/)( {{forumTopicSubject}}

Ja et surt opstød herfra...

Hvordan fanden kan det lade sig gøre i dagens danmark, at man ikke kan få hjælp til indskud, fordi man selv har opsagt en lejekontrakt?!
Skulle man hellere blive boende i et hus med SÅ dårlige omstændigheder, at man købte sig fattig allerede før efteråret, på olie og briketter, fordi ens udlejere ikke overholder aftaler og skifter vinduerne ud?!
Skulle man hellere blive boende et sted hvor man aldrig har fred, og udlejerne kommer rendene som det passer dem?!
Et sted hvor der i perioder er store mængder af rotter?!
Et sted hvor JEG skal finde mig i at høre på perverse kommentarer fra en gammel klaphat, til udlejer?!

Vi kan simpelthen ikke få det til at løbe rundt her, og vinteren er ikke engang for døren endnu!

Kommunen vil ikke hjælpe os med indskud til et nyt sted, da vi selv har valgt at flytte... Hmm?!
Vi har INGEN ærlig chance for at betale stort indskud selv, et nyt sted, da vi begge er på kontant hjælp, har en stor husleje her, store el regninger, og befinder os i et pisse koldt hus, fordi vinduerne ikke er tætte nok!

Arj hvor er jeg gal!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte PIS kommune!!! !"#¤%¤&%&/(/)(
  • #1   7. sep 2009 Hmmm lyder underligt.
    Vi valgte også selv at flytte fra vores lejlighed og til et nyt sted.
    Den eneste grund til kommunen ikke kunne hjælpe os, var at vores indtægt var for høj, men så kautionerede de for os så vi kunne låne til indskud i banken.

    Synes det lyder meget underligt at de ikke vil det :o/


  • #2   7. sep 2009 Ja det er heller ikke lige den situation vi havde håbet på, eller regnet med... :O(
    Jeg døjer i forvejen med angst anfald, og skal passe meget på med stress. Men det er da umuligt med den modgang.


  • #3   7. sep 2009 Anita, jeg er mildest talt også i chok...
    Nu skal man til at finde ud af hvor pokker vi kan låne 13 tusser henne.


  • #4   7. sep 2009 GODT man skal langt væk fra den kommune! (Næstved).

  • #6   7. sep 2009 Jeg blev især harm over den udtalelse: "I får nok penge til at kunne klare det meste selv". << A hvad?!
    Vi får omkring 5 tusser hver.
    Huslejen i sig selv ligger på 5300.
    Når alle regninger er betalt først på måneden, har vi få tusser tilbage at leve for. Og de holder sjældent til sidst på måneden, da der tit kommer uventede ting på tværs. Som f.eks brænde osv allerede nu!


  • #7   7. sep 2009 Daisie, der var vi i første omgang... men de sendte os videre til vores nuværende kommune, som ikke vil hjælpe.

  • #8   7. sep 2009 Kommunener er bare pisse irriterende smiley .. Jeg kæmper også med kommunen pga. mit handicap !

  • #10   7. sep 2009 Ja det vil jeg jo også mene... Men logik er der da vist efterhånden ikke meget af, længere.

  • #12   7. sep 2009 Sus, ja og der vil jeg jo mene at vi bestemt hører under dem som er berretiget til at få hjælp... smiley

  • #13   7. sep 2009 Gg, ufatteligt de kan stå og sige vi har nok penge selv. De kan jo se at vores kontoer er tømt.

  • #14   7. sep 2009 Vi måtte heller ikke ansøge på samme papir, da vi ikke er gift. Øhm?
    Det skulle vi gøre hver for sig.... Altså, jeg er virkeligt stået af.


  • #15   7. sep 2009 Hvis det er privat udlejning, vil kommunen ikke støtte med indskudslån. Det gør de kun til almennyttige boliger.

    Da jeg var på kontanthjælp og havde svært ved at klare det økonomisk fik jeg at vide, at jeg bare kunne finde en billigere lejlighed. Jeg bor altså i en 2er i boligforening og har en søn på deltid, så det var ikke en mulighed. Det ville også koste mig at flytte (fraflytningsistandsættelse) og det ville de ikke hjælpe med. Samtidig skylder jeg også stadig på det gamle indskudslån. Nej kommunerne er ikke altid lette at danse med.

    Jeg håber I finder en løsning. Er du forresten ikke i noget afklaringsforløb i forhold til evt. pension? (ikke for at snage)


  • #16   7. sep 2009 Nu er det jo sådan , at kommunen ikke er forpligtet til at låne folk penge til indskud.............desværre......... det er jo et vurderings-spørgsmål...... og kommunen mener åbenbart ikke i er berettiget til et lån.

    Men hvorfor går du ikke ned i din bank , og låner pengene..... de plejer da gerne at ville hjælpe,,,,,, ( hvis man har en god bank... ).... :O)


  • #17   7. sep 2009 Det er jo et forholdsvis lille lån...... så mon ikke banken går med til det .... :O)

  • #18   7. sep 2009 Mie, nej jeg kan efterhånden slet ikke se hvad de er der for.
    Hjælp giver de da bestemt ikke noget af!

    Nej jeg skal til vurdering af en psykiater sidst på måneden :O)


  • #20   7. sep 2009 Bodil, og hvordan gør man så lige det, når man er så psykisk syg at man ikke er i stand til at arbejde?
    Det må du jo så lige kunne fortælle mig, nu du er så kvik.


  • #21   7. sep 2009 Jeg har også lige fået afslag på et indskudslån hos kommunen... smiley

    Men heldigvis er mine svigerforældre gået ind og hjælpe, men det er sgu ikke allle, der har den mulighed...

    PS, jeg håber ikke at du flytter til Ringsted Kommune - det er nok jordens væreste stinker kommune


  • #22   7. sep 2009 Hvis i er 2, så burde i da kunne låne beløbet i banken

  • #23   7. sep 2009 Min kæreste sidder meget hårdt i det mht lån i forvejen, og vi er begge på kontanthjælp. Så mht banken har jeg opgivet på forhånd.

  • #24   7. sep 2009 Det er jo så skide trist, omvendt er det jo en situation i selv har sat jer i.

    Bliver sommetider lidt harm når folk forventer en kommune "bare" skal hjælpe til højre og venstre, men det er så en helt anden debat *S*


  • #25   7. sep 2009 Bodil, så burde det ikke være muligt for nogle som hører under den ret, når det ikke er muligt for alle i den kategori de har dømt til at være berettiget.
    Nu er det jo altså ikke USA det her. Men der er da efterhånden ikke meget galt.


  • #26   7. sep 2009 Rene, dvs man skal bo hjemme, til man har fået rigtigt meget på sin konto gennem kommunen?
    Er du klar over hvor lidt man får? Især os som ikke kan arbejde.


  • #28   7. sep 2009 At nogle kan klare sig godt i dette samfund er da godt for dem. Men prøv at se tingene bare LIDT fra andres sider.

    Jeg kan ikke gå ud og få en god udd. og få et godt job hvor jeg tjener kassen. Jeg ryger på sygehuset bare jeg har det mindste stress!
    Jeg er på medicin, og har forsøgt at blive rask, siden en alder af 6 år.

    Så hvis i tror jeg bare forlanger en masse, og ikke kæmper for noget, så burde i virkeligt selv prøve at sidde i sådan en situation!


  • #29   7. sep 2009 Daisie. enig.
    Folk er sku så selv-hellige.


  • #30   7. sep 2009 Enig med Daisie smiley
    Pia prøv at kontakte sr-bistand. de kan fortælle dig, hvad du har ret til.

    http://www.sr-bistand.dk/kontaktinfo.asp


  • #31   7. sep 2009 Jeg kan godt se i står i en dum situation, men ja vi er alle selv ansvarlige for vores liv. Og vil komunen ikke hjælpe må i jo se og forhøre jer i banker om de vil låne jer til det indskud.


  • #32   7. sep 2009 Pia, nææ det er ingen dans på roser, omvendt kunne kommunen jo også "bare" sige til dig, drop dine dyr, internet osv....så er der pludselig en del flere penge til rådighed hver måned

    Hvis du har så nemt ved at stresse op, så fatter jeg altså ikke dine debatter herinde, for der lader du tit, til at være oppe og "ringe"


  • #34   7. sep 2009 Rene, nej jeg burde spærre mig selv inde og være totalt isoleret fra alt.. Eller hvad?

    Eller også kunne folk jo bare tage deres snobbede snuder væk, hvis de kun kan køre rundt i det negative, for dét er da ingen nytte til!
    Så har man da godt nok ikke meget føling overfor andre.


  • #35   7. sep 2009 Det er en meget træls situation I står i Pia, men der er desværre nok ikke meget at gøre andet end at prøve at få tingene til at hænge sammen, selvom det kan synes umuligt. Der hvor den hænger i forhold til kommunen er jo nok, at I selv har sagt op, før i har undersøgt andre muligheder. Får i ikke noget indskud tilbage fra den bolig I har sagt op?

    Jeg synes nu alligevel I skal prøve at snakke med banken, få evt. lagt lånet sammen med det lån din kæreste har i forvejen og så lave en fornuftig afdragsordning. Det burde de gå med til.


  • #36   7. sep 2009 Jeg fatter ikke deres afslag når i netop gør noget for, at forbedre jeres situation og økonomi......har du søgt om hjælp gennem enkeltudgifter §81 ?

    Bodil.....det er meget nemt sagt, at man skal lære at tage ansvar for eget liv . Du har vist ikke prøvet at stå i sådan en situation



  • #37   7. sep 2009 Daisie, jeg tror ærligt talt at den type mennesker har større problemmer indeni, end jeg har smiley

  • #38   7. sep 2009 Snobbede snuder......i guder.



  • #40   7. sep 2009 Susie, tak :O)

    Hmm, jeg er desværre ikke så kendt i alle de regler der.
    Og hver gang man undersøger hvad man har ret til, og kan se sig selv i netop den kategori, ja så får man alligevel afslag...

    Mie, ja vi må prøve banken...
    Nej vi betalte ikke indskud her.. vi satte en del i stand i stedet. (Så der har man snydt sig selv godt og grundigt).


  • #42   7. sep 2009 ***René** *, gå dog et andet sted hen med det der.

    *DKK* Basset Hound !, jeg forventer at blive behandlet som et menneske. Er det for meget forlangt fordi man er syg?
    Hvis du selv var så syg, at der rent faktisk var mistanke om dårligt hjerte, når du fik anfald, så tror jeg du ville se lidt ud over egen næsetip og have en anelse respekt for andre tilfælde end dit eget.


  • #43   7. sep 2009 Daisie, Gg, Tak!



  • #44   7. sep 2009 Pia, prøv sr-bistand. der sidder socialrådgivere og jurister, som kan vejlede dig ift. dine rettigheder mht. dit indskud.

  • #45   7. sep 2009 Gad vide hvorfor kommunen egentlig HAR de muligheder til rådighed?
    Gad vide om I ikke selv ville forsøge alt, for ikke at ende i en rendesten, når alt omkring jer gik galt?

    Nej i ville da flytte ud i en papkasse, og SELV skaffe penge til bolig igen.
    Mærk ironien.

    Alle kan sku komme på røven.
    Man kan opgive, eller man kan kæmpe.


  • #47   7. sep 2009 Helle, tak :O)
    Ja man må jo prøve lidt forskelligt.


  • #48   7. sep 2009 DKK...Basset hound:

    Hvad er det for en holdning at have ??

    "Hvis du ikke kan arbejde, skal du ikke forvente du kan leve som konge og baroner"

    Er det det Pia forventer ?
    Skal hun bare blive i en skodbolig fordi hun ikke kan arbejde ?

    Hvad er det dog for et snæversynet menneskesyn du har ??.......det er kun folk som ikke har stået i lort til halsen, der kan komme med sådan en udtalelse.



  • #49   7. sep 2009 Kæft hvor er jeg træt af at folk altid skal stikke til hinanden herinde, hvis de før har set en bruger gal i en tråd,. hva hulen kommer det sagen og nutiden ved?, Tror de færreste bare smiler og nikker til at få lort i hovedet, når man sidder og har det svært i forvejen?
    Jøsses.

    Er sikker på jeres forældre er meeeget stolte smiley
    Især fordi i har været så heldige at ha andre muligheder, end dem som er kommet på røven.

    *stikke stikke*
    Ja nu tog jeg selv den lave vej. Ikke at jeg tror det hjælper, men hvor er menneskeheden dog GRIM når nogen kan være sådan.


  • #50   7. sep 2009 Susie, ja jeg synes folk er ekstremt grove i deres udtalelser.
    De må godt nok ha haft det for nemt!


  • #51   7. sep 2009 Man kan joo også vælge at have ondt af folk, der er så snæver synede og i den grad mangler empati.


  • #52   7. sep 2009 Helle, ja det må ikke være helt sjovt den dag vi vågner op, og indser hvordan tingene egentlig hænger sammen.
    Det har jeg på sin vis gjort siden jeg var barn.


  • #53   7. sep 2009 Den dag DE vågner op.

    Staveplade til mig :O)


  • #54   7. sep 2009 Natascha F, min kæreste kan ikke låne flere penge.
    Og nej jeg har ikke været i banken, fordi vi har undersøgt vores rettigheder! - som man åbenbart ikke kan regne en fløjtende fis med.

    Men det har kommunen nu heller ikke nævnt noget om. At vi skulle prøve der først. Eller spurgt om vi har prøvet i det hele taget. Så det ved de ikke noget om. Ergo er det ikke derfor de har sagt nej.

    Nu tvivler jeg også en del på jeg kan låne, da jeg er på kontant hjælp/sygemeldt, og snart får mindre penge da jeg har været det i snart et halvt år.


  • #55   7. sep 2009 Natascha F, nu var det ikke dig jeg snakkede til, men kan godt li du føler dig truffet. smiley

  • #56   7. sep 2009 Natascha F, men ja det er da ens egen skyld?
    Jeg vil ikke bo sammen med rotter... Puha, sikke meget jeg forlanger!
    Jeg vil heller ikke ha perverse tilnærmelser fra en gammel idiot der bare kommer rendene, selvom vi har bedt ham/dem stoppe!
    Det er da også vores egen skyld at vi ingen penge har, fordi her allerede er pisse koldt, og skal fyres op. (fordi UDLEJERNE ikke holder deres løfter med at sætte nye vinduer i, INDEN vinter).

    Ja da... HELT min egen skyld. - sæt mig på gaden, fordi jeg nægter at bo i hvad som helst!


  • #58   7. sep 2009 Natascha F, nu er du jo ikke ligeså dum at høre på, som visse andre.

    Jeg tøver meget med den bank, fordi jeg snakker med en del som virkeligt ikke kan låne penge pt. Der blir sagt nej alle steder


  • #61   7. sep 2009 Bodil - Så vidt jeg vidst kan læse mig frem til her så har pågældende person en lidelse som gør at hun ikke kan varetage et arbejde .. Når man er på kontanthjælp kan det være PÆNT svært at låne penge .. Sidste år ville jeg låne 5000,- af banken i en måned (dvs. de ville få de 5000,- da det blev d. 1 efterfølgende), men nej det kunne de ikke når jeg havde så lav en indtægt.
    Dermed også, så HAR kommunen et hvis ansvar og specielt hvis det er hun ovenikøbet er i et afklaringsforløb omkring pension !


  • #62   7. sep 2009 Pia N.
    Har i kontaktet teknisk forvaltning (hedder muligvis noget andet efter kommunesammenlægningen)?
    De kan pålægge udlejeren at forbedre boligen indenfor en bestemt tidsfrist. Følger han ikke deres anvisninger, bliver boligen erklæret uegnet til menneskebolig og han mister retten til at udleje boligen.


  • #64   7. sep 2009 Bodil, jeg tvivler på du selv ville blive det her sted, indtil der var penge nok.
    Desuden KAN vi ikke spare under de forhold der er! Hvor mange gange skal jeg gentage det?
    Skal vi undgå varme og blive syge, fordi det trækker ind af vinduerne?
    Og eftersom det nu er blevet køligere i vejret, er det først nu vi kan se at det slet ikke kommer til at kunne køre rundt om blot få mdr. - Kan det jo ikke engang nu, INDEN efteråret.

    Det er altså muligt at komme i en situation man IKKE selv har skabt eller valgt! Vågn dog op menneske.


  • #65   7. sep 2009 Kommuner er meget forskellige... det samme er deres regler, vil jeg gerne lige sige :O)

    Helle, det var jeg faktisk slet ikke klar over man kunne...


  • #66   7. sep 2009 Det kan man godt.
    En bolig skal opfylde visse krav for at måtte beboes af mennesker.
    Har selv haft gjort det og han fik rimelig kort tid til at lave de forbedringer, teknisk forvaltning skønnede var nødvendige.


  • #67   7. sep 2009 Bodil, det er da vist dig der skal blive voksen, og vågne op...
    Så snæversynet kan man da umuligt være!

    Uha, betaler du skat.. Jamen SÅ er du jo hellig!
    Det tror du ikke vi andre gør måske?!


  • #68   7. sep 2009 Helle, det ville jeg nyde. Ss

  • #69   7. sep 2009 bodil, i øvrigt... hvem siger vi betaler vores internet?
    På det seneste har det faktisk været min kære svigermor der har hjulpet dér. (Og hun er satme heller ikke rig!).

    Pt betaler jeg stadig af på et privat lån til min far, som jeg knapt kan finde penge til.... Og her snakker vi 500 om måneden blot.

    Det er muligt jeg er forkælet... Men hvis du tror jeg har det nemmere end andre, og aldrig har kæmpet og slidt for noget, så er du satme for dum.


  • #70   7. sep 2009 Og så kan jeg heller ikke se hvad forkælelse har med det her at gøre...
    At man kæmper for de rettigheder man har i dagens danmark, når man er berettiget til det, og står i lort til halsen.

    Er der mange mennesker der gør.
    Skulle man hellere opgive og bo på gaden?
    Det er ikke muligt at klare ALTING selv, medmindre man er rig!

    Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg virkeligt tro du arbejdede i en kommune. - siden du ikke kan se menneskeligt på noget som helst.


  • #71   7. sep 2009 Bodil - Kan slet ikke forstå den måde du tænker på omkring dette emne? ... Du burde prøve at komme i en psykisk eller fysisk dårlig situation og prøve at komme igennem det kommunale system ..

  • #72   7. sep 2009 Bodil, hvad dælen ved du om vores liv??
    Du praler en masse lort af, uden at læse hvad man egentlig skriver.

    Og hvordan fanden kan du tro vi bruger for flere penge end vi har?!
    Nu sætter du vist alle unge i samme bås, LILLE VEN.

    Det er ikke alle der går rundt med et fikst dankort.


  • #73   7. sep 2009 Ja vor herre bevares... Det er godt nok ikke meget der trænger igennem der. Gg.

  • #74   7. sep 2009 nu bliver jeg lige nødt til at give mit besyv med her, og jeg har ikke læste hele tråden, men har vidst forstået essensen af det hele.

    Var det ikke mere relevant at din svigermor hjalp jer økonomisk med at finde den rette blog fremfor internet.

    Internettet er da helt sikkert en af de første unødvendigheder der ville blive sparet væk her.


  • #75   7. sep 2009 Pup, nu er det sådan at jeg bruger internet til at skrive sammen med min læge i perioder, gennem mail.
    Specielt i øjeblikket hvor der er rigtigt meget der skal på plads med min situation.

    Og bortset fra det... Hvordan skal man undvære internet når man er på kontanthjælp??
    Det er et KRAV at melde sig ledig hver md, gennem NETTET.
    Ellers får du sku ingen penge.

    Og vi bor på landet, så vi kan ikke bare lige gå på biblo og bruge det der.


  • #76   7. sep 2009 når man står i lort til halsen, så tæller alt!

    Noget helt andet er. Og jeg ved jeg bliver svinet for det her.

    Men hvis man har råd til 2 hunde, med alt hvad det indebærer, så skal man altså efter min mening heller ikke have hjælp af kommunen.


  • #77   7. sep 2009 For ikke at nævne alle de jobs min kæreste skal sidde og søge hver uge.
    Igen, de forlanger de man gør på deres "genialle" hjemmeside.

    Alt foregår sku på nettet.


  • #79   7. sep 2009 Nu havde både mig og kæresten jo altså hund da vi flyttede sammen.
    Og kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, at man har hver sin hund??
    Dvs dem der har børn, skal heller ikke kunne få hjælp, hvis de kommer på røven?
    Hold da ****


  • #80   7. sep 2009 hvor der er vilje er der en vej.

    Mon ikke en flink nabo kunne låne deres net ud en enkelt gang om måneden?

    desuden så kunne lægetingen jo ordens over telefonen, som jeg, uden at vide det, går ud fra i også har to af


  • #81   7. sep 2009 Daisie, respekt til dig. :O)


  • #82   7. sep 2009 jeg elsker min hund, ingen tvivl om det!! men at sidestille hunde med børn, det er til grin i min verden! Og det ved jeg ikke er en populær udtalelse herinde. Og jeg er helt enige i, at man skal gøre alt hvad man kan for ikke at skille sig af med sin hund.
    Men engang imellem skulle man måske se sig slået af sin situation, og sluge lidt stolthed for at komme ovenpå igen.


  • #84   7. sep 2009 Pumukel, utroligt som du kender til vores muligheder?
    Øhm.. Først og fremmest... Man skal søge job hver uge.. - Hvem helved kommer brasende ind til deres nabo og ber om at låne internet hver eneste uge?? - Er ikke engang sikker på de har det. Det er rimeligt gamle mennesker. Og jeg mener altså rigtigt gamle!.

    Mht læge...
    Man må sku ikke spære tlf linjen, for at snakke med sin læge om hvordan det går, og hvad man nu skal gøre, i forbindelse med sin terapi!
    Det ordnes på mail, og det er vores aftale.


  • #85   7. sep 2009 Bodil, jeg kender utroligt mange andre voksne mennesker som pludseligt er kommet på røven, blevet fyret osv. Har du set hvordan verden er pt?!

    Og kom dog over din vrede mod unge mennesker, og stop med at kalde mig et forkælet barn! Dét siger da vist mere om din modenhed end en 22 årig.


  • #87   7. sep 2009 Haha åh gud hvor er det her langt ude!
    Kan de virkeligt ikke selv se det???

    Egoister!


  • #89   7. sep 2009 Jeg er ung... Jeg har ingen ret til noget som helst.
    Jeg skal holde min mund, arbejde røven i laser, selvom jeg er syg, osv. Ikke sandt bodil?

    Og jeg er EKSTREMT barnlig. Især når jeg selv tager ansvar for at prøve at blive rask, og selv betaler 300 om ugen for at blive rask, gennem terapi. og et par hundrede på medicin. (Men nu er det gået videre, så jeg rent faktisk skal på sygehuset og vurderes af psykiater OG psykolog). - Puha, sikke et forkælet barn jeg er............


  • #90   7. sep 2009 Daisie med Fister & Møv.

    Den forstod jeg ikke lige hvorfor var til mig smiley Men du har jo helt ret, og sådan skal det da også være.

    Pia det er helt fair, at i virkelig har brug for internettet, og det derfor for jer ikke er et sted at starte smiley Jeg forsøger jo ikke at pille dig ned her, så har du misforstået mig! Jeg mener bare der altid er et eller andet man kan gøre.


  • #91   7. sep 2009 Og min far på 54 er for nyligt blevet fyret fra et job han havde i 15 år.... Bang, værsgo at være på røven.

    - Det er muligt manden har opsparing, som han jo nemt har kunne få gennem så mange års arbejde. - Men den ophører også en dag!
    Er fandme ikke nemt at finde job osv pt.

    Og for os andre som ikke KAN passe et arb, er det satme svært at spare op! - Nu har jeg jo valgt jeg ikke vil være hjemmeboende, da jeg er en VOKSEN kvinde.


  • #93   7. sep 2009 Tjaaa...... jeg ved ski ikke rigigt...... jeg synes også det er en du situation at stå i...... og det er selvfølgelig ikke rart......... men jeg vil samtidig sige at det er nu ikke kommunens opgave at åne folk penge..... ( selvom man synes det er uretfærdigt )

    Hvis man har et stort banklån i forvejen... ( din kæreste ).... så er man jo selv skyld i , at man ikke kan låne flere... og man har jo selv brugt DE penge.

    Med hensyn til din stress.... som du siger MÅSKE kan skyldes dårligt hjerte...... Jamen det kan da undersøges........ hvorfor bliver du ikke undersøgt.... så det kan udelukkes.... ... det er ikke svært at finde ud af , om man har dårligt hjerte.

    Jeg synes også det er MEGET dumt , at opsige sin lejlighed/ hus... INDEN man har noget andet at bo i...

    Og til sidst.....jeg kan se , du lige har købt en ny hund her i 2009.... ( for 3 måneder siden )......... det havde måske været smart at vente med at købe den..... så havde du også haft lidt ekstra penge der...(.hundefoder koster jo også penge ..... og evt dyrlæge ) ..................Du har jo hele tiden vidst det var en dårlig boilg du boede i..... og at du gerne ville flytte.

    Det er ikke for at hagle ned på dig..... men man må ikke forlange kommunen skal træde til......... før man selv har gjort ALT.... :O)



  • #95   7. sep 2009 Pumukel, vi har ret til vores forskellige holdninger.
    Jeg bliver bare irriteret når folk snakker om noget de ikke ved noget om.. Jeg er ikke en typisk ung pige, som bruger penge til højre og venstre, og går i byen osv.

    Jeg har set alvoren af livet i øjnene siden jeg var 6 år, og har altid måtte kæmpe, pga dep, angst, osv. - og det indebærer meget mere end man umiddelbart tror.

    Jeg kan ærligt, ikke se hvor vi skal kunne spare henne. - vores hunde bliver hos os. Så enkelt er det.
    De er vores liv, og vi er deres.


  • #96   7. sep 2009 pia hmm... Jeg har svært ved at forstå i beholder hundene når jeres liv ser ud som du beskriver. Og derfor er min holdning også at i ikke skal have hjælp af kommunen. For man lever med ens valg.

    Men jeg håber i får det bedste ud af situationene smiley


  • #97   7. sep 2009 Nu vil jeg ihvertfald også gerne lige sige at det KAN være pænt umuligt at spare op når man er på en kontanthjælp !

  • #98   7. sep 2009 Bodil - Hvem er det du mener som ikke betaler skat?

  • #99   7. sep 2009 Der var mistanke til dårligt hjerte, fordi jeg får voldsomme angst anfald, og smerter i hjertet. Jeg siger ikke at jeg HAR dårlig hjerte.
    Jeg siger det for at uddybe hvor slemme anfald jeg rent faktisk får. Tiere og tiere.. Kan ikke trække vejret, pga brystsmerter, når de anfald kommer.

    Mht hund og vores bolig.. - Nej vi har ikke haft planer om at flytte, før indtil for nyligt. Vi troede jo sådan set at udlejerne ville lave de vinduer som lovet, INDEN vinter, hvilket er den største grund til vi skal væk herfra. - rotter kan man heller ikke forudse.
    og nu har jeg altså haft hund inden Sammy også, og det nægter jeg at undvære. Hundene mangler ikke noget. Og det er muligt vi kunne spare penge der, men sådan er vores valg.

    At jeg forventer af kommunen at de hjælper, er fordi at DK selv har lavet de muligheder og regler. Det er jo ikke noget jeg selv finder på, og går op og ber om!


  • #100   7. sep 2009 Laila, ja vi kan da bare gå ned til kommunen.. øøøøhm. det ligger en times kørsel væk herfra?! og er du klar over hvad så mange zoner koster?

  • #101   7. sep 2009 Forkælet? Måske. Jeg flyttede hjemmefra som 17 årige i en leglighed i en baggård. En lille stur et køkken og soveværelse i et med gang, adskildt med et forhæng. I stuen en petroliumsovn der ikke kunne varne andet end stuen lidt op.Fugten drev ned af vægene. Vandet frøs til is i køkkenet om vinteren. Toliet i gården der deles med 4 andre lejligheder.
    Og vi er trods alt ikke længere tilbage end 1983. Meget lille løn som hjælpepige på fabrik og en huslege på 1500 kr det var over halvdelen af min løn.
    Petroliun dunke på 10 l kostede 120, - og den rakte til 3-4 dage.
    Joh da vi var sørme forkælet.


  • #102   7. sep 2009 bodil, hvad helved snakker du om?
    Nu er der forskel på hvad man KAN, og hvad man VIL.

    Tror du gerne jeg vil sidde og være syg, og frygte at blive indlagt?!
    Tror du ikke gerne jeg ville have drømmejobbet??

    jeg har fandme ikke selv valgt min situatuion! SYGDOM VÆLGER MAN IKKE SELV.



  • #103   7. sep 2009 Beanmor præcis.. vi kan da også leve uden lys og varme... men visse ting vælger man BARE ikke fra!

  • #104   7. sep 2009 og bodil... du ved ikke en skid om vores situation, og kan ikke bare sidde og pege fingre og sige vi IKKE er på røven, fordi vi måske har prioteret anderledes end dig, og ikke har haft dit liv og dit HELD.



  • #105   7. sep 2009 Pia..

    Kan godt se det er en rigtig lorte situation I står i.
    Men ja kommunen har ret til at afvise lånet, ligesom banker har..

    Jeg ville hvis jeg var dig, prøve at gå til banken. Får du afslag der, så henvend dig på kommunen igen.
    Afviser de jer stadig, så prøv som der er blevet nævnt §81 om enkelt ydelse.

    Jeg kan godt forstå I ikke vil af med hundene, ville jeg heller ikke hvis jeg stod i jeres situation.
    Og husk i stedet for at hidse dig op over folk herinde, som kan være med til du blir mere stresset.
    Så ignorer dem, og tag de råd du kan bruge til dig!


  • #106   7. sep 2009 Laila, nej! det gjorde du nemlig ikke! smiley

    Det er nok så nemt at sidde og fortælle andre hvad de skal gøre, inden man overhovedet kender deres omstændigheder.

    Tro mig, vi har, og tænker sku alt igennem som sindsyge.... Ku vi spare noget ved at lukke nettet, gjorde vi da det. - Men så er der bare højere tlf regninger og en masse penge til bus i stedet. og så løber det sku da lige vidt op. Fordi vi har nogle ting som vi SKAL gøre, for at få vores penge, og jeg, til at få hjælp til min tilstand.


  • #107   7. sep 2009 Ja...
    Men de ting er svære at gøre, for det vil jo ikke hjælpe noget.
    Så blir udgifterne faktisk dyrere..
    Vi betaler 300 for net om måneden...
    Hvis min kæreste så skulle til byen mindst en gang om ugen, vil det koste mindst 80 kr pr vej, hver uge.
    Og min tlf regning vil stige, hvis jeg skal sidde og ha længere samtaler med lægen over tlf. (det gør læger ikke.. det foregår på deres hjemmeside, til ens egen mail).


  • #108   7. sep 2009 Vi sparer allerede der hvor vi kan... pt sidder jeg med stor dyne, og vintertøj på.. - for ikke at tænde op i OLIEFYR, og brændeovn.
    Jeg ringer aldrig til folk. (Har fri sms).
    Prøver så vidt muligt at spare alt lys i huset.
    Prøver så vidt muligt at undgå tørretumbler.

    Shopper ikke til mig selv.
    Vores penge blir brugt på vores hunde, regninger, husleje, og mad.
    Og et par lån.


  • #109   7. sep 2009 Men nok om det.
    Tak til jer der ikke dømmer, og er kommet med gode råd og idéer :O)



  • #111   7. sep 2009 Gg. Jeg synes mere man kan kalde det skræmmende at folk kan sidde i fuldt alvor og fyre sådan en omgang af, gang på gang. Griner

  • #113   7. sep 2009 Takker for det ;O)

  • #114   7. sep 2009 vom hause izmirs C, vi vil spare rigtigt meget...
    Har fundet et lille hus til leje, hvor det kun er nødvendigt med brændeovn.
    Huslejen er meget mindre, og alt er i orden. Klar til at flytte ind i.


  • #115   7. sep 2009 Kommunen fjerner rotter gratis

    Plastic for de vinduer hvor der trækker koster ikke mange håndører.



  • #117   7. sep 2009 daisie, gg nej gid de gjorde.

    og det ene vindue er der KUN plast for.


  • #118   7. sep 2009 * Headhunters Choice *, jeg har aldrig hørt om det krav, må jeg ærligt indrømme.
    Og jeg kender en del der har lånt af kommunen, både til div. huse og lejligheder. - Gentagne gange.

    Igen, tror jeg det er forskelligt, alt efter hvilken kommune det er.


  • #119   7. sep 2009
    vom hause izmirs C, ja det er altså noget mærkeligt noget...
    Tak for råd til jer allesammen :O)


  • #120   7. sep 2009 hvis alle ville lade være med at svindle, med de offentlige midler, så kunne vores velfærdssamfund måske fungere bedre:-)

    Pia: siger ikke at du svindler:-) var en kommentar til et af indlæggene:-)


  • #121   7. sep 2009 hvis i har fået lovning på nye vinduer og de ikk er blevet lavet så er det bare med at melde sig ind i LLO og få dem til at hjælpe.. det koster ikke meget og de hjælper!! hvis de vurdere at jeres leje har været for høj i forhold til husets stand, så skal udlejer betale pengene tilbage.. vi står selv lidt i samme situation, og er ganske udemærket godt klar over at vi selv er skyld i den.. vi har sammelagt 31000 udbetalt om måneden og har udgifter for et sted ml 25-27000 om mdr. vi skal selv flytte i noget billigere og vil også ansøge kommunen om at låne til indskud hos dem, da man kan undlade at betale dem tilbage før 5 år efter og der vil vi have vores banklån ude af verden.. så det kan være en fordel at låne gennem kommunen.

    men i første omgang vil jeg mene at i skal tage fat i LLO og høre om de kan hjælpe jer. vi har selv haft en udlejer der lovede en hel masse men intet skete og vi var nødt til at flytte da huset var så utæt at vi havde en regning på 5000 hver 3. måned til varme, blot for at holde ca 21 grader inde i huset..


  • #122   7. sep 2009 og vi er nødsaget til at søge bolig på omkring 60-70 m2 for huslejen er det eneste sted vi kan spare da både min kæretse og jeg har gæld med fra tidligere forhold og næsten halvdelen af vores lønninger går til det + min kæreste betaler børnepenge til sin x kone. vi har pt 140 m2 da vi har haft hans søn boende. så man må jo også nogengange presse sig sammen på meget mindre plads, hvis det er det der skal til smiley

  • #123   7. sep 2009 Helle, ja det burde man nok tage til overvejelse... De udlejere er ikke særligt medgørlige, og nu er det bare nok. Nu siger økonomien sku stop :O)
    Vi bor i et hus på landet, på 120 kvm, og har ikke brug for al pladsen, så vi flytter til et hus på 80 kvm, med MEGET bedre forhold, på alle måder. Det kommer godt nok til at lette meget. Og der er tingene tip top og i orden.

    Kald mig bare dum. ELLER?? <, jeg er så enig... Jeg kan faktisk ikke rigtigt tage de kommentarer seriøst, nu jeg kigger det igennem igen. Jøsses hvor nogle mennesker dog mangler respekt for andet og andre end sig selv.


  • #124   7. sep 2009 - Men jeg er glad for at den person sidder gemt bag en pc skærm. For sådan skulle man ikke snakke til mig, face to face. :O)
    Så tror jeg hurtigt man ville lukke ædespalten igen. Gg.


  • #125   7. sep 2009 Kald mig bare dum. ELLER?? <, Ja.. amen lige det der er jo helt vanvittigt. Gg.


Kommentér på:
Lorte PIS kommune!!! !"#¤%¤&%&/(/)(

Annonce