{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.724 visninger | Oprettet:

Husk at melde forkert post til PostDK {{forumTopicSubject}}

Har du modtaget post, der ikke var til dig?
Har de sendt breve der aldrig er nået frem?

Jeg er sikekrt ikke den eneste der har prøvet begge dele.

Nu har der to gange på kort tid, været skrevet i JydseVestkysten, om borgere fra Varde, der har mistet deres sygedagpenge, fordi de ikke har modtaget et brev ang. møde, og derfor ikke er mødt op.

Posten siger der ikke har været ureglmæssigheder den pågældende dag, så kommunen holder hårdnakket på at brevet er kommet frem.

Men nu er jeg vel ikke den eneste i dette land, der har prøvet at få brev til andre, og aflevere det på den rigtige adresse, uden at meddele PostDK om deres fejl. Mon ikke også der er nogen der kigger på brevet, og konstarere det ikke er til dem, og så smider det i skraldespanden?

I en af artiklerne, sagde Post DK at 99% af brevene når frem senest 2 dage efter de er sendt. Men hvor mange når frem takket være os der leget post for en dag, og aflevere fejlleveret post. Det er jo ikke nok at det når frem, det skal jo også nå frem til rette modtager.

Så nu har jeg besluttet mig for at meddele PostDK, hver gang jeg modtager post jeg ikke skulle. Jeg kan godt sende det videre, men ikke uden at orientere Post DK om deres fejl, så det kan komme med i deres statistik.

Det samme når jeg sender noget der aldrig når frem, for det sker jo også.

Så lad os hjælpe Post Dk med at holde styr på, hvor de sender vores post hen, så vi får et reelt billede af hvor meget post der forsvinder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at melde forkert post til PostDK
  • #1   6. sep 2009 Her bliver brevene meget ofte fordelt forkert...

• #2   6. sep 2009 Tak for den gode påmindelse.

Du har ret - vi glemmer at oplyse om, at der er sket fejl. Og nogle kan virkelig få enden på komedie på den bekostning.

• #3   6. sep 2009 Jeg sender altid breve retur, som ikke er til mig. Jeg skriver udenpå kuverten, at det er forkert adresse og at personen ikke bor her mere....får nemlig en del til den tidligere beboer.

Vi har også oplevet rigtig mange gange at breve ikke er kommet frem til os....meget vigtige breve, så det er bare rigtig træls, hvis folk ikke gider ulejlige sig med at sende retur

• #4   6. sep 2009 ja vi får også tit forkert post

• #5   6. sep 2009 jepper - har faktisk et som jeg er på vej over til naboen med.

• #6   6. sep 2009 Tænkte nok jeg ikke var den eneste smiley eller måske rettere smiley

• #7   6. sep 2009 Det er tit vi mangler post. kontakter man postdanmark får man bare at vide hvis det ikke er anbefalet kan vi desvære ikke gøre noget.
    Og det kan ikke passe man ikke får sin post.
    Når jeg får post der er afleveret forkert. Skriver jeg på brevet og lægger det i en postkasse, eller sat i min postkasse næste dag, så posten kan tage det og sende videre. Så er der ikke nogen der kan være i tvivl om at det har været en tur på en forkert adresse.

Jeg vil ikke til at køre flere km. for at rette postens fejl.

• #8   6. sep 2009 Jeg kører hellere ikke flere km, men er det til naboen eller andre steder i byen, så kommer det bare med på en luftetur, og ryger i rette postkasse. Ellers ryger det i den store røde PostDK kasse igen. Men det er ikke nogen garanti, for de formåede at aflevere SAMME brev til os 3 gange, selvom jeg havde skrevet på det at adressen var forkert. Hverken by eller navn passede, kan ikke huske med adressen, men til sidst endte det med at jeg ringede til firmaet der skulle modtage brevet, og de havde da godt nok undret sig over hvor det blev af, og var da også blevet lidt sure på det firma der havde lovet at sende det. Først da jeg smed brevet i en ny kuvert, med ny adresse på, slap jeg for for at se mere til det.

• #9   6. sep 2009 Uha uha - vi har en perlerække her:

Damen der boede i lejligheden før os hed Annelise Hansen. Vi hedder også Hansen, dog ikke med A., så der var mange breve der måtte returneres. Nu er datteren så flyttet hjemmefra i juli og meldt flytning til Post Danmark.... suuuuk - mange af hendes breve kommer her - det kan vi leve med, men det værste: - nogle vigtige regninger til os havde ligget en måned på posthuset og endte hos hende = rykkergebyr til os :´(((((

Synes jeg hører postbudene knokler r*** ud af bukserne på kortere og kortere tid, så der er ikke noget at sige til det måske. Men - hvis PostDanmark vil beholde kunderne på længere sigt nu med øget konkurrence burde de nok arbejde lidt mere med fejlprocent og kundetilfredshed ;o)

• #10   6. sep 2009 Her får jeg også tit forkert post..

• #11   6. sep 2009 Vi får også tit post til de tidlige ejer, og har også oplevet op til flere gange at vores post ikke kommer frem..

• #12   6. sep 2009 Der hvor vi boede før havde vi store problemmer med udebleven og fejlleveret post. Det var nærmet hver uge at man måtte rundt med nogle breve der var fejlleveret.
    Jeg var bl.a. ude for at jeg ikke modtog synsindkaldelse på min bil, så jeg fik en rykker hvor jeg blev advaret om, at pladerne på bilen ville blive klippet hvis ikke jeg fik bilen synet inden 14 dage.

• #13   6. sep 2009 jeg får også tit forkert post-----------og klager hver gang direkte på postkontoret.......

• #14   6. sep 2009 Jeg er så heldig at jeg står og udleverer pakker og post for PostDK. Jeg arbejder IKKE selv for postDK og gider derfor ikke forsvare dem..

Men guuud, hvor er der mange fejl.. Både i selve administrationen, men jeg græmmes også over de fejl postbudet laver.. En ting er at skrive på pakkerne at de ligger til den 35 i måneden (shit happens) men de skriver navne forkert, sætter de forkerte labels på (hvilket betyder at pakken havner forkert) sender pakken til det forkerte posthus, skriver ikke hvem pakken er til eller fra, og de gider ikke ringe på når de er ude med pakker.. Ak ja.

Der hvor min far har kontor, har han i øvrigt været der længst.. Så selvom der er omkring 20 kontorer i den bygning (en etage kun, men en del forskellige firmaer og indgange) plejer posten at smide de fleste breve hos ham.. Så kan han aflevere dem, for han ved jo hvor de er..

• #15   6. sep 2009 vi oplever stadig, at dem vi købte huset af, de stadig ikke har meldt deres flytning, da vi ofte får deres breve, og det skal lige siges, at vi flyttede ind i huset for 4 år siden. Jeg må indrømme, at nogle gange smider jeg bare deres breve ud, for jeg gider ikke, at vi hver anden dag skal ned og levere deres breve, fordi de stadig ikke har fortalt forskellige institutrationer, ala FOA og lignende, at de er flyttet.
    Men hvis det er fordi postmanden har taget fejl af adressen eller lignende til andre personer, så enten, hvis det er her i byen går jeg hen og smider det i personens postkasse, og ellers så smider jeg det bare i de røde postkasser

Kommentér på:
Husk at melde forkert post til PostDK

Annonce