{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Hvad synes I? {{forumTopicSubject}}

Jeg er 21 år - og bræder for at blive politbetjent. Jeg kan egentlig godt søge ind med det samme, jeg har måske bare den holdning, at jeg synes 21 er for ung - jeg skal starte på uddanelse til februar, tager 3,5 år for at få tiden til at gå, og så søger jeg ind når jeg er 24-25 år, ville det ikke være en mere passende alder til sådanne et job?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes I?
  • #1   31. aug 2009 Det kommer helt an på, hvad du selv synes. èn af mine bedste venner er i politiet, og han gik ind da han var 21. Det var det han altid havde ønsket, og ingen var i tvivl om, at han var moden til det på det tidspunkt. smiley

• #2   31. aug 2009 Synes også 21 er lige ung nok..
    Du kan evt søge ind som fængselsfunktionær først.. Så får du også lidt en fornemmelse af klientiellet.. Det tager godt nok 3 år, men det er med løn

• #3   31. aug 2009 Jeg synes bestemt jeg er moden nok, jeg syes personligt bare ikke, at man kan have hverken livs eller erhvervserfaring nok, når man er 21, generelt set. Selvfølgelig skal der da nok være nogen imellem, der har.
    Men på ihvertfald 3-4 år, mener jeg, at kunne anskaffe mig ualmindelig meget erhvervs og livserfaring- nu tænker jeg også på almen viden prøven.

Fængselsfunktionær lyder også spændende, og jeg kan godt se det smarte i at komme ind i varmen og lugte lidt til det, men jeg er i forvejen 100% sikker på at jeg vil være betjent:)

• #4   31. aug 2009 Nu ved jeg ikke hvordan det er med SU eller om man får lærlingeløn eller hvordan, men tænk over det økonomiske, hvis du vil tage en uddannelse mere oveni.

• #5   31. aug 2009 Hvis du 100% ved at du vil være betjent, synes jeg bare du skal springe ud i det. Erfaring både på livet og på arbejdsmarkedet kommer jo hen ad vejen, den får jo gennem hele livet, og man skal jo starte et sted.

Desuden skulle du finde ud af, at du ikke føler dig erfaringsmessig klar nok, kan du jo altid hoppe fra igen og vente et par år:)

• #6   31. aug 2009 Jeg tror faktisk, at lige når det gælder DET fag, at jeg ville springe ud i det med det samme.

Der er en åbning for faget på relativt få år - og efter uddannelsen er der rigeligt tid til at skaffe erfaring, hvis det er det, du ønsker.

Så mit råd er - sæt i gang ;o)

• #7   31. aug 2009 Hvor er i bare fantastiske smiley
    Mit største ønske er at blive betjent, endnu en grund til at jeg tager en uddannelse først, er egentlig os, at jeg har haft knust min ene ankel, og den vil før eller siden, eller måske aldrig, give mig skavanker i både ryg og nakke og led i anklen. Men fordi jeg så inderligt gerne vil det, kan jeg blive nødt til at tage en udd. før jeg søger ind, for hvis jeg efter nogle år som betjent eller efter 15 år, står med smadret ben eller lign, så kunne jeg se fornuften i, at have en udd. at falde tilbage på.
    Ang. almen viden, så har i nok ret, det kommer vel af sig selv med tiden, også under uddannelsen. Jeg føler mig fysisk og psykisk klar til at blive betjent nu, men føler samtidig at der måske mangler noget almen viden omkring livet og ja.. hverdagen, håndtering af forskellige problematikker i livet og jeg synes endnu ikke, at jeg har en fast holdning til mange ting bl.a. som er oppe i medierne nu. Tænker at det kunne have indflydelse i uddannelsen som betjent eller om man med tiden kunne få en holdning til de forskellige påvirkninger i livet.

• #8   31. aug 2009 Det du skriver gør faktisk bare, at jeg i højere grad synes, at tidspunktet er nu.

For fysiske skavanker og en ansøgning til politiet hænger ikke nødvendigvis så godt sammen - og jo mere tid der går, jo større er risikoen for, at du mærker noget til dine skader.

Og gør det på ansøgningstidspunktet, så kommer du ikke ind ;o)

• #9   31. aug 2009 Og så tror jeg egentlig det er en god taktik for os mennesker ikke at udsætte vores drømme, hvis vi har muligheden for at opnå dem nu ;o)

• #10   31. aug 2009 Du har ret CH.
    Har drømt om det siden jeg var helt lille- det er vist bare at springe ud i det og nyde det så længe det varer smiley

I giver ikke udtryk for, at i synes man er for ung som 21-årig, og det synes jeg er positivt.

• #11   31. aug 2009 Jeg synes ikke man er for ung - uddannelsen er indrettet efter det og optaget tilrettelagt sådan, at man KUN kan være ung, når man kommer ind.

Så det er HELT super, synes jeg ;o)

Held og lykke med det :o)

Kommentér på:
Hvad synes I?

Annonce