{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Jer med angst... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt af dep og angst siden 6 års alderen, og har lidt spørgsmål til jer i samme situation..
Har I prøvet at få angst-anfald?
Hvordan har I oplevet det? Og på hvilket tidspunkt af døgnet?

Kender I til nogle måder at undgå det på?

Nu har jeg oplevet det 2 gange, på få mdr, for første gang i mit liv...
Jeg vågner om natten og er urolig uden at vide hvorfor... Ved ikke engang hvorfor jeg vågner... Men få mins efter, begynder jeg at få så stærke smerter i mave og brystkasse, at det trykker og gør så ondt at det er en stor smerte hver gang jeg trækker vejret.. Jeg går i panik og gisper efter vejret.. Blir svimmel, og kan ikke gå oprejst da det gør for ondt.. Pludseligt ruller jeg rundt på gulvet og kaster vand op.. Lidt tid efter, prøver jeg at kontrollere min vejrtrækning og gøre den rolig.. Og så er det ovre igen...
Dette er begge gange sket, mellem 3 og 4 om natten...
Jeg bliver skræmt hver gang, og ender altid på sygehuset, da jeg virkeligt ikke føler jeg får ilt nok til lungerne. (Men det kan de se at jeg gør).

Hvad gør I andre når i oplever anfald?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med angst...
  • #1   30. aug 2009 Tjekker tråden om lidt igen.
    Vil lige ha et varmt bad :O)

• #2   30. aug 2009 jeg får det skidt når jeg er sammen med mange mennesker, især fremmede. men ikke i så slem grad. jeg får mavekramper, koldsved og bliver meget fjern. nu har jeg fået angst dæmpende medicin og det går bedre smiley

• #3   30. aug 2009 jeg har og jeg tuder og tuder nogen gange sidder jeg bare og vipper frem og tilbage og når jeg så er færdig med det tjækker jeg alt i huset ca 25 gange

• #4   30. aug 2009 følger lige med,,.

• #5   30. aug 2009 Jeg har fået kognitiv terapi og nogle redskaber i form af afslapningsøvelser og gennemarbejdelse af de situationer hvor de opstår.
    Det hjælper rigtig meget.
    Får angstanfald når der er mange fremmede fx. når jeg handler ind, hvis min telefon ringer og det er hemmeligt nummer etc.

Sidst nåede jeg at handle ind og knækkede mig først (kaster vand op ligesom dig) da jeg var færdig og nåede ud til bilen.
    Førhen måtte jeg forlade forretningen fordi jeg følte jeg skulle besvime og fik kvalme op.

Der kommer en akutteamssygeplejerske hver uge hvor vi arbejder med det ... (Psykiatrisk akutteam er et alternativ til indlæggelse som jeg slet ikke kan overskue) ...

• #6   30. aug 2009 jeg har lidt a panikangst, en angst der kommer pluselig og voldsomt man føler man er v a blive sindsyg og katestrofe tanker.
    kognetiv terapii og psykolog har hjulpet mig er dog stadig på antidepressiv.

• #7   30. aug 2009 Tak for jeres svar og forklaringer...

Jeg er virkeligt i 7 sind når jeg oplever det, for jeg føler virkeligt der er noget helt galt med kroppen. Men har gentagne gange fået at vide at det skyldes min angst...

Jeg har også gået i terapi, men det hjalp mig ikke...

Bailey min dejlige dreng <, ja lige præcis på den måde... Det er hæsligt.
    Det med posen må jeg prøve....

Sanne M, Chevies kus Kradser! !, det kender jeg alt for godt.. Kan slet ikke overskue for mange mennesker og omgivelser.. Og når tlf'nen ringer, er det heller ikke altid jeg kan få mig selv til at tage min tlf. SLET ikke hvis jeg ikke ved hvem det er.

• #8   30. aug 2009 Bailey, mange tak. Det vil jeg kigge på :O)

Ja det eneste der har fået det til at stoppe igen, har været at trække vejret roligt, selvom det er svært når man har så ondt at man ikke kan holde sig i ro...

Den første gang, blev jeg hentet af ambulancen, og ham der sad hos mig, fortalte mig at jeg ikke manglede ilt, og jeg skulle prøve at trække vejret roligt.. Jo mere jeg gjorde det, jo mere forsvandt smerten.
    Og sådan gjorde jeg så også den næste gang.

Det er noget mærkeligt noget.. Og det er svært at beskrive hvor det præcis gør ondt.

• #9   30. aug 2009 Jeg har haft det i nogle år, men har heldigvis aldrig oplevet det som du beskriver.
    Jeg synes dog det udvikler sig mere og mere - lige for tiden er jeg ikke særlig glad for at gå ud at døren for at handle, butikken ligger 300 m fra mig- og jeg ved ikke hvad jeg er bange for.

• #10   30. aug 2009 Camilla, mit er blevet rigtigt slemt det sidste års tid... smiley
    Førhen var det "bare" perioder med dårligt humør, og angst når jeg skulle tidl op...

Nu har jeg OGSÅ dårlig koncentration, dårlig hukommelse, søvnbesvær og mareridt når jeg sover, stress over småting, svingende humør, bange og usikker når jeg går rundt udenfor alene, osv...

• #11   30. aug 2009 . \m/ blandingsrocker \m/ ., Ja det føles meget som ekstreme kramper.. både i mave og ved brystkasse... Det gør ligefrem ondt at røre ved de steder, når det står på...

• #12   30. aug 2009 Pia N - får du ikke noget for det ?

Jeg er blevet sendt til psykiater, men der er lang ventetid :S

• #13   30. aug 2009 Super godt link bailey.. kan kende så meget af det.
    også det med hedeture og rystelser i kroppen.

Havde jeg helt glemt at skrive med ned.

• #14   30. aug 2009 Maria, når man har dep er man mest ked eller agressiv...
    Oplevede jeg i hvert fald.

Angst ligger der rigtigt mange følelser og ting i...

• #15   30. aug 2009 Det er helt rart at høre andres erfaringer med det her... Jeg anede ikke at angst anfald var sådan. Troede virkeligt jeg fejlede noget. Men som I andre beskriver det, er jo som at høre mig selv.
    Og det link bailey gav, er også meget sigende.

• #16   30. aug 2009 Maria, Medmindre du oplever det i visse forbindelser endnu, tror jeg ikke du skal frygte det er angst. smiley Det lyder mere som en kraftig reaktion på noget. Det er helt normalt

• #17   30. aug 2009 Maria, ja lyder lidt sådan smiley
    Nogen gange kan man komme i tvivl. ´Der har jeg tit været når jeg har haft en mild dep.

Mange tak :O)

• #18   30. aug 2009 Jeg fik panikangst i forbindelse med stress. Det virkede sådan at jeg fik koldsved, kroppen virkede som om den begyndte at stikke, jeg fik åndenød og til sidst besvimede jeg med jævne mellemrum.
    Det kom fuldstændig uforudsigeligt.

Jeg fik medicin og fik behandlet stressen og så var det det. Dog kan angstanfaldene stadig komme retur, men jeg har lært at håndtere dem.

• #19   30. aug 2009 Sarah, puha så blir man da lidt forbavset over det, kunne jeg forestille mig.
    Stress er roden til alt ondt.. Jeg begyndte også at få det værre og værre, i forbindelse med uddannelse hvor jeg følte pres og stress.
    - Mærker stadig en slem angst, og det er nu 1 år siden jeg stoppede skolen.

Har altid haft det i perioder, fra ung alder... Men det er meget slemt den dag i dag.

• #20   30. aug 2009 Pia: jeg ville nok så søge læge og høre om du kunne få medicin for det. Det hjalp mig helt enormt, for mit gjorde jo at jeg ikke kunne køre bil osv. når man besvimer uden varsel..

• #21   31. aug 2009 Jeg har socialfobi.. jeg bliver bange når jeg har mange mennesker omkring mig. Det er ikke nødvendigvis kun fremmede, selv store familiefester er det rene helvede for mig. Når jeg får angst begynder mit hjerte at banke meget hurtigt, jeg begynder at svede, det er specielt slemt i bussen. Der kan jeg ikke sidde stille, jeg har så meget lyst til at flygte, er tæt på at græde. Når det sker lukker jeg oftest mine øjne og propper noget musik i ørene og tvinger mig selv til at tænke at jeg er helt alene. Det hjælper kun delvist, jeg stresser stadig meget men jeg kan holde ud at være der til jeg når frem til det sted jeg skal af. Som man kan forestille sig kører jeg ikke meget i bus og er bestemt ikke en social person, Jeg har fået hjælp, men selvom 'de' har opnået det modsætte, er det blevet bedre, takket være lidt hjælp fra omverden, nu kan jeg da i det mindste spise på restaurant uden at knække sammen eller gå til købmanden uden at gå i panik eller gå tur med hundene eller andre steder hvor det ikke ligefrem vrimler med mange andre mennesker.. busser, shoppingtur i midtbyen og store sammenkomster hader jeg dog stadig

• #22   31. aug 2009 Pia N

synes du skal have noget afslappende medicin nu du er så ´´heldig´´ at få anfald om natten
    feks kan seroquel 25 mg x 3 kocke dig ud om natten, det er som sagt ikke sovemedicin med afslappende, man slapper dog så meget af man alligevel falder i søvn og snorker til den lyse morgen.

• #23   31. aug 2009 Sarah, jeg har været rigtigt meget hos lægen, siden jeg var omkring 10... Jeg har været hos 5 forsk. psykologer.. Jeg har prøvet sådan en lampe man sidder foran hver dag, i den mørke tid. (Pga vinter dep), og jeg snakker jævnligt med min læge, eller mailer med hende...
    På onsdag skal jeg snakke med en psykiater (efter eget ønske), og have en vurdering, og forhåbentligt noget aflappende medicin som du nævner Rikke :O)
    Pt får jeg cipralex, som ikke har den store virkning på mig.. Andet end jeg helt bestemt tror at den er med til at give mig søvnbesvær, da den slags piller jo skal "løfte" energien.
    (Jeg er tit ekstremt sløv.. Kan sove på alle tider af døgnet.. Men natten er værre).

Udover det, er jeg på kontant hjælp, men går sygemeldt.
    Det er umuligt for mig at overskue mere end hverdagen herhjemme.

• #24   31. aug 2009 *Gravspasserne*Nu som gammel kone *, Åha jeg kender det ALT for godt... Jeg føler mig ekstremt utryg ved at være iblandt andre mennesker nogle dage... Andre dage går det fint.
    Og som dig, får jeg også svært ved at holde tårene tilbage, især hvis jeg føler stress og der er meget trafik og mange mennesker omkring mig.

• #25   31. aug 2009 Pia N: Ja det er træls at man skal ha' det så skidt. Jeg er ved at overveje at begynde med lidt Yoga for at få lidt ro i sjælen og i kroppen, håber at jeg slapper mere af og måske hjælper det lidt når jeg skal ud blandt mange mennesker

• #26   31. aug 2009 Bliver nød til at sige det
    Har i tænkt på de oplysninger i her giver er frit tilgængelige for alle fremover, jeg er ret sikker på de kan googles frem, siger ikke det betyder noget, men ved nogle arbejdeskivere bla. kan finde på det.

• #27   31. aug 2009 Helt fint i er klar over det, ville bare skrive det da jeg ved forsikringer feks også bruger det.

• #28   31. aug 2009 Hmm, jeg havde i sidste uge nogle timer hvor jeg ikke kunne fokusere.. Mit syn var virkeligt mærkeligt.. Gad vide om det også har skyldtes min angst....

Kommentér på:
Jer med angst...

Annonce