Ezydog vs. Hurrta {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg tilbage fra fryseren, og tænkte jeg lige vil lægge ud med et emne om udstyr.
Jeg har altid regnet med at ezydog og hurrta ligesom var de 2 mærker af super kvalitet, folk både kender og bruger mest.
Så nu tilspørger jeg Jer, ærede HG folk, hvilket af de to mærker syntes i er bedst?
Jeg har selv købt ezydog sele 2 gange, men begge måtte leveres tilbage da Freyja åbenbart brugte en størrelse lige midt imellem XS og S.
Jeg købte så en hurrta pro Y sele brugt, og den er bare super genial! Den ligger godt på hende, skøjter ikke rundt på kroppen og er super god i forbindelse med snor. Derimod var utrolig skuffet over at Ezydog selen ikke fandtes i Freyjas størrelse, da en S's plade foran, simpelthen blev for stor og bred.
Jeg bruger selv et ezydog halsbånd, som jeg er vældig tilfreds med.
Hvilket erfaringer har I med de to mærker?
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.238
Jeg vil dog hellere bruge Hurrtaselen (Hurrta sportssele) til vores chihuahua, da han kan smutte ud af Ezydogselen.
J
eg synes Ezydogselen er god til vores franske, men er alligevel ikke helt vild med den plade der går så langt op, når han i forvejen har svært ved vejrtrækning, så vi kan have prøvet en Hurrta Y sele på ham, for den har vi kun hørt godt om.
Vi prøvede en Hurrta Y sele på vores chihuahua, men den sad ganske enkelt ikke godt på ham, så Hurrta sports sele er bedst til ham.
Men gode seler begge mærker, som vi bruger meget
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Nu bruger jeg den almindelige hurrta sele, og den sidder godt. Til min golden bruger jeg selen fra k9, den er også super, men rutscher noget rundt på hende.
Halsbånd har jeg både fra hurrta og Ezydog, og synes de er lækre begge to. Dog synes jeg den fra ezydog er noget stiv i det.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Med hurrta's skal man være sikker på det stykke der sidder på bringen ikke sidder hverken for højt eller for lavt.. Problemet med denne sele er, at hvis den er for stor/lille kan den "presse" på hundens muskulatur og "skubbe" skuldrene tilbage... Øhh ja håber det gav mening:-)
Jeg vil anbefale hurrta's Y sele:-) Men ja K9 selen kan os være super, hvis den sidder rigtigt:-) Desuden laver wolfsong også nogle gode seler:-)
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.423
Jeg havde kigget på Hurtta sportsseler, til mine hunde, men faldt over en ret lækker en istedet fra Ferplast.. Den er super lækker og glider ikke om på siden af hunden, som de andre seler jeg har prøvet..
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 136
Her i huset bruger vi Hurtta både i sele og halsbånd til Balder - det sidder smadder godt på ham, hvor i mod Ezydog - som vi også har haft ikke sidder godt på ham.
Ezydog vs. Hurrta