{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.865 visninger | Oprettet:

Andelsforening vs kæledyr.. christ!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen led og ked af min andelsforening.
Det er en lille forening med 6 andelshavere. 2 af os er under pensionsalderen.

Jeg er glad for dyr - det er ingen hemmelighed så jeg har 2 katte og i en voliere udendørs 6 undulater, 2 kakaduer samt 4 vagtler. I weekenden var datteren og jeg ved at forsøge at snekerere et hønsehus sammen. Planen var at holde i alt 3 høns. Tilfældigvis kom formanden forbi og spurgte hvad vi lavede " et hønsehus" svarer datteren friskt. Formanden mister alt farve i hovedet, taber mælet og skynder sig at gå. Det var i lørdagd. I dag ringer hun på døren med en indkaldelse til en ekstra ordinær general forsamling omhandlende husdyr.. Der har tilsyneladende været "en stor bekymring blandt de fleste andelshavere over den voksende mængde kæledyr"

Forslaget lyder så: Hver andel må holde 1 dyr ialt.
og listen over tilladte kæledyr er
1 hund - ingen muskelhunde
1 kat
1 marsvin
1 hamster
2 undulater
2 kanariefugle
2 kakaduer
1 akvarie i str 50x50 med små almindelige akvarie fisk!

Alle andre dyr, pattedyr fugle fjerkræ insekter krybdyr eller fisk er ikke tilladt.

Kæledyr skal bo indendørs og må komme ud og få frisk luft til sommer.. (citat slut)

Jeg er måløs, jeg er rasende, jeg er frustrerende. Den er møntet på mig - det er der ingen tvivl om - jeg er den eneste af os der har dyr udendørs. Blir sku irriteret over at de skal blande sig i hvad jeg har over hækken når det ikke generer dem hverken med lyd eller lugt.... Men jeg tænker også lidt - hvordan pokker skal jeg få den her knaldhytte solgt med alle de regler der er.En familie med to børn der hver har en kanin er ikke velkomne! eller en med 2 katte - ja eller bare et større akvarie..

Hvordan fungerer det hos Jer? Er forslaget rimeligt? Kom gerne med jeres uforbeholdne mening. Jeg ser sku allerede frem til den 25 med frygt i øjnene.. Jeg er jo sikkert den eneste der er imod det her forslag og blir haglet ned..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andelsforening vs kæledyr.. christ!!!
  • #1   17. aug 2009 Der hvor jeg bor er godt nok leje, men samme regler... 1 husdyr per lejlighed... Du har altså også mange dyr smiley Men hvis det ik generer nogen... Tja, jeg ved ik rigtig...

• #2   17. aug 2009 Høns lugter da?? Altså det synes jeg da godt nok de gør, når jeg har været i nærheden af en hønsegård.. måske ikke selve hønsene men selve hønsegården..

Og det er da alligevel mange dyr I må have.. Her må vi have 1 hund eller 1 kat..

• #3   17. aug 2009 Altså på sin vis kan jeg godt forstå dem....

Du har en hel del dyr og de "frygter" måske det ender med en zoo.

• #4   17. aug 2009 Jeg ville nødig bo ved siden af høns...

• #5   17. aug 2009 I min boligforening står der at de helst ser at vi kun har 2 dyr..

Jeg har så 3.. (2 katte og 1 hund) - Men sålænge det ikke volder nogen problemer så sker der ikke noget..

Men et eller andet sted kan jeg godt forstå at boligforeninger ikke vil ha' at folk har alt for mange dyr, da det nogen gange tager overhånd.
    Og jeg kan godt forstå at boligforeningen har sagt stop ved høns ! ..
    Men rigtigt ærgeligt for dig der elsker at ha' mange dyr.

Tror ikke at der vil være nogen problemer med at sælge det. Mange familier har ikke kæledyr. Og mange der har, kan godt nøjes med ét.

• #6   17. aug 2009 Men fuglene er jo samlet et sted så om der er 2 eller 20 er for mig at se ikke det store problem.. Og jeg synes jo ikke lige de lugter... Hønsene er droppet igen - kunne alligevel ikke finde ud af at bygge et hønsehus.

• #8   17. aug 2009 Vi bor i en lille flække langt ude på landet - har en lukningstruet skole.. Så området her er ikke lige det mest optimale pt.. Og at komme yderligere restriktioner på besværliggør et salg yderligere

• #9   17. aug 2009 20 fulge larmer mere end 2, det vil jeg nu vove at påstå smiley

• #10   17. aug 2009 Krumme ja jeg bor i et hus med en 400m2 stor have til.. Det hele er omkranset af en dejlig tæt hæk.
    Jeg har jo netop sikret mig at min nærmeste nabo (som ikke er i foreningen ) ikke blir generet. Hendes hus ligger 100 meter fra volieren somi øvrigt vender væk fra hendes hus af.. Desuden har jeg spurgt adskillige gange om hun føler sig generet af det. Det gør hun ikke - og jeg har sagt at kommer der en dag hun gør så skal hun sige til -så vil jeg få den lydisoleret noget mere..

• #12   17. aug 2009 Måske dine naboer synes at det lugter, selvom du ik selv synes det... Forstå mig ret, når du bor med så mange dyr så vænner du dig jo også til det HVIS det lugter... Skal jeg jo ik kunne sige om det gør smiley

• #13   17. aug 2009 Hos os må vi have 2 husdyr.

Iflg. nogle af de andre andelshavere betød det så INGEN dyr ud over det, men ja...der er en juridisk forskel på husdyr og kæledyr, så 2 husdyr og ja, så mange kæledyr, man kan magte uden, at der kommer gener !!

Har dog kun 1 hund og 1 kampfisk lige pt.

• #14   17. aug 2009 Nej okay hvis i bor så 'langt' fra hinanden kan jeg heller ik se hvordan det kan genere... Troede det var ljlighed eller rækkehus smiley

• #15   17. aug 2009 Laura jeg kan garantere dig det ikke lugter.. Det lugter i det øjeblik at volieren bliver beskidt og der ligger rådden mad og lort blande sammen... Så det er altså ikke det de er genert af. Faktisk tror jeg ikke de havde opdaget jeg havde fugle hvis ikke jeg havde gjort opmærksom på det!! Men volieren er også kun knap 2 meter lang og 90 cm bred.

• #16   17. aug 2009 Uanset hvad, må de ikke ændre reglerne med tilbagevirkende kraft, så eneste problem er så, at du i fremtiden ikke må skaffe nye(hvis forslaget vedtages)

• #17   17. aug 2009 Nej nej det er skam ligesom almindelige parcel huse - bare på lidt mindre grunde.

• #18   17. aug 2009 Nej den kan ikke blive ændret med tilbage virkende kraft.. Men det blir godt nok en fesen voliere med to undulater i...

Jeg har haft volieren i 1 år nu - så det er da meget pudsigt at det forslag kommer nu.. Jeg har aldrig modtaget klager omk. fuglene hverken lugt, lyd eller andet.. Og gør jeg ikke det kan jeg jo heller ikke ændre noget...

• #20   17. aug 2009 Jamen jeg tror da hun har taget paragrafferne under armen og galloperet over til næstformanden.. Udspillet kommer 2 dage efter vi byggede... Så de er hurtige:-)

Men jeg kan nu godt acceptere at en hund eller en kat er tilladt. Jeg har bare enormt svært ved at forstå hvorfor man skal blande sig i hvad man har indendørs af dyr i bure. eller akvarier...
    Bliver hundeforbudet vedtaget vil jeg somend også komme med et forslag om at jagthunde samt schæftere og enkelte hyrdehunde bør forbydes. Men at de skal bestemme om vi skal have to kaniner eller ej forstår jeg ikke

• #21   17. aug 2009 Jeg stod også ogdirrede af raseri da hun kom med forslaget.. Især fordi det er tabt på forhånd.. Det er nogle gamle kraner der bor her - de har ikke dyr og ar heller ikke noget behov for at få det. Så jeg er nok den eneste der er imod forslaget. Så jeg skal ha smurt mundtøjet godt og ha argumenterne i orden

• #22   17. aug 2009 Dorte - man har lov til at beholde de dyr man har til de dør - men må ikke skaffe nye.

Linnea - linker du lige?? smiley

• #23   17. aug 2009 Hvad med at forklare din sag til forsamlingen og der ved signalere du er samarbejdsvillig? evt. stille et alternativt forslag?

• #24   17. aug 2009 Ginne - jeg er allerede igang med at forberede mit udspil...:-)

• #25   17. aug 2009 haha ja jeg lever ikk ret godt under regler og overvejede dalige en kortovergang at plastre haven til med høns, ænder og flere voliere. Få hun, katte store havedamme og akvarier med hajer og stører i. Bare i trods..
    Ej men det er da lidt frustrerende

• #26   17. aug 2009 Undre mig over hvorfor man kan bestemme sådan noget i en andendel - ejer man ikke den, stortset?
    Jeg ville hvertfald ikke betale mange penge for at de stadig skulle bestemme over mit dyrehold - ligesom i en lejebolig.

• #27   17. aug 2009 Man ejer ikke en andel.. Man køber en andel af en forening - altså sit hus - skal du bygge om/til eller renovere skal du spørge om lov

• #28   17. aug 2009 Jo, en andelsforening består af X antal andele, som skal følge en fælles husorden, så selvom man ejer sin andel, kan de øvrige andelshavere sagtens komme med forslag som i realiteten "forringer" din andels værdi for dig...fx. ang. dyrehold !!

• #29   17. aug 2009 Surt - så hellere købe et hus og bestemme selv ;D
    Har det som dig, hader at leve under andres regler.

• #30   17. aug 2009 De kan vel næppe sætte dig på gaden, fordi du køber et par høns? Men lad være med at anskaffe dig en hane! Og køb dem inden mødet, de kan ikke gøre noget med de dyr der allerede er i husstanden. smiley Og der er ingen der ser at du får en ny undulat hvis en af de gamle dør. Du sætter den bare ud i nattens mulm og mørke. smiley

• #31   17. aug 2009 det eneste problem jeg kan se ved din voliere og evt. høns er at det tiltrækker rotter! vi har alle her på vejen sløjfet vores hønsegårde pga rotteplager, men det bliver mere og mere alm. både i andelsboliger og ejerforeninger at man ikke må have husdyr:-( Håber du finder en løsning på problemerne:-)

• #32   18. aug 2009 Karin - Jeg tror ikke de trækker flere rotter en formandens kattemad der troligt blir stillet ud hver dag.

hun påstår nemlig at imn ene katikkefår noget at spise fordi den står ovre ved hende og skriger.. Jeg har forsøgt at forklare at man så nok ikke bør fodre den - men det lader ikke til at sive ind:-)

• #33   18. aug 2009 Tjah, den med fiskene i 50x50 akvarie er godt nok lidt for sjov.

Jeg har selv haft et par dværghøns og de larmede altså en del.

Min datter har netop fået tilbud om lejlighed i et stort udlejningsboligselskab på Sjælland. Det er ikke tilladt at holde husdyr i den afdeling.
    Og endvidere står der med fede typer:
    "Det er ikke tilladt at holde, eller have besøg af kamp-eller muskelhunde i boligselskabets afdelinger"

• #34   18. aug 2009 Av for den da. Stakkels jer.
    I min andelsboligforening, blev det vedtaget i 2007, at man ikke måtte holde husdyr af nogen art, det betød dog ikke, at dem der allerede boede der skulle skille sig af med hvad de havde, men at nytilflyttende, ikke må have husdyr.

Synes ikke, at det kan være rigtig, at når i allerede bor der, skal skille jer af med jeres kæreste eje:-(

• #35   18. aug 2009 høns lugter altså en del - gør vagtler også

ud over det så synes jeg personligt selv høns larmer, undulater og andre bur fugle larmer, bagtler larmer.

min familie har haft et nedlagt landbrug med duer, høns, vagtler undulater osv osv osv

det stank og larmede forfærdeligt meget. Man må også lige se ud over hækken, når man anskaffer sig dyr.

• #36   18. aug 2009 bagtler - vagtler

• #37   18. aug 2009 Synes sgu godt nok det er sjovt at de vil bestemme størrelsen på akvarierne, samt hvilke fisk der må være deri. *g*

Kommentér på:
Andelsforening vs kæledyr.. christ!!!

Annonce