{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Sælge hus ell. ej - Købe/leje andet?? {{forumTopicSubject}}

Vi havde vores hus til salg i vinters/forår, men trak det tilbage da kontrakten udløb.
Vi blev enige om at blive boende til jeg var færdigudlært, men vi blev også enige om, at kom der nogen der ville give prisen for huset, ja så solgte vi.

Nu er situationen den at der faktisk er nogen der er interesserede i vores hus.
Hvis de vil give prisen, så kommer vi godt ud af det, og kan komme af med noget gæld samt have til udbetalingen på et nyt hus.
Men efterso vi ikke lige ventede dette, aner vi ikke hvad vi skal gøre hvis de vil købe det.....

Bo til leje i 1½ år til jeg er færdig:
Positivt - Vi får flere penge til os selv, så vi kan komme på ferier + spare nogle penge sammen til det nye hus.

Negativt: Vi risikerer at vi ikke kan have begge hunde med, dvs. at vi bliver nød til at komme af med Zia, da hun ikke vil spise hvis hun er alenehund.
Jeg vil helst ikke af med hende, så jeg havde tænkt på om man måske kunne få hende "passet" ved nogen og så betalte alt til hende, så der ingen udgift er for "hundepasseren".

Købe egen bolig igen:
Positivt - Vi kan have begge hunde med og huset er vores eget.

Negativt - Vi har et begrænset beløb at købe for da jeg er under uddannelse - dog på revalidering.
Vi er begrænset i område da min mand ikke har kørekort, og han kan først få det igen om 2 år.

Som I nok kan se, så er vi lidt i vildrede da vi ikke lige havde regnet med det (nu er det jo ikke sikkert at de køber det, men de er meget interesserede)!!!
Hvad ville I vælge og hvorfor??

På forhånd tak :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge hus ell. ej - Købe/leje andet??
  • #1   17. aug 2009 Jeg ved godt at det ikke bliver billigere af at vente, men vi er begrænset i hvilket område vi kan vælge imellem pga. mandens manglende kørekort, og vi er en del begrænset i beløb vi kan købe for da jeg er under uddannelse. Når jeg er færdigudlært kommer jeg til at tjene en del mere end hvad jeg får nu.

Vi vil helst blive boende i det område vi er i nu, i Oksbøl (vestjylland), da vi har kanon pasningsmuligheder, vores familie og venner bor her og min mands firma ligger her :0)

• #4   17. aug 2009 Da vi havde huset til salg havde vi kun en hund, og vi havde planer om at bo til leje i en boligforening, med det formål at komme af med noget gæld og få flere penge til os selv :0)

Hvis vi får prisen for huset her, så sidder vi rigtig godt i det, næsten uden gæld, så det er temmelig fristende at sælge (til prisen!!!).

Jeg har fundet et hus/nedlagt landbrug som ligger perfekt, der er masser af jord til (over 15.000 kvm), den koster det som vi har råd til og i dette område. Faktisk er jeg temmelig lun på den ;0)
    Vores søn kan blive i sin klasse og skal køre i skolebus med sine klassekammerater og vores datter kan blive i sin børnehave. Min mand kan komme på arbejde osv.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #6   17. aug 2009 Huspriserne kommer aldrig(ved godt man aldrig skal sige aldrig...hehe) op på det kunstige leje det har været. Det er aldrig set før.

Nu er de på normalen.

De er ik engang nede på det leje hvor jeg ville købe hus for ca 6 år siden.

Ved det er ærgeligt for de unge par der har købt dyrt, og som har fået forkert rådgivning.

Jeg ville blive boende og tjene op i friværdi. Sælge når jeg intet tab havde. Så har i trods alt boet "gratis" i den periode

Held & Lykke

Kommentér på:
Sælge hus ell. ej - Købe/leje andet??

Annonce