992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

støtte til studerende par? støtte til studerende par?

hejsa...

i denne tid, hvor det stort set er umuligt at finde et job, og endnu sværere at finde et, når man er studerende og vil have et deltidsarbejde.

derfor vil jeg høre jer, hvad man kan få af støtte udover boligstøtte, su-lån (som ingen af os vil have) og støtte til par, hvor begge er på su?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støtte til studerende par?
  • #1   11. aug 2009 i kan søge legater, men ellers er der ikke rigtig noget at komme efter.

• #2   11. aug 2009 i øvrigt synes jeg osse det er fair nok -vi der er enlige på SU får jo heller ikke ekstra bare fordi vi ikke har en kæreste/mand til at tjene pengene;o)

• #3   11. aug 2009 nej det er selvøfleglig rigtig nok... men to mennesker har svært ved at bo i noget af samme størrelse som en enkelt kan.... og derfor også en forskel på husleje...

• #4   11. aug 2009 og andre udgifter

• #5   11. aug 2009 Det er klart billigere at bo to sammen end at bo alene. Man er jo to om de faste udgifter og huslejen, så det betyder ikke så meget at huslejen er højere.
    Jeg tror ikke der er noget at komme efter. I kan naturligvis forsøge at søge legater og fonde, men medmindre der er specielle betingelser der gør sig gældende, så tror jeg ikke i får støtte.

• #7   11. aug 2009 Hunden - ja, et ekstrajob ved siden af studiet er en god idé. Det er sådan jeg har klaret mig igennem studietiden!

• #9   11. aug 2009 tro mig! jeg søger alt hvad jeg kan... der er bare ikke noget...
    har før haft opslag om privat rengøring oppe, men der var ikke én eneste der ringede...

• #11   11. aug 2009 Hunden - nej det kan man ikke... men der er heller ikke noget arbejde at få med mindre man har erfaring inden for det specielle fag, eller har uddannelse.... eller også er det så langt væk, at det ikke kan betale sig at få det, fordi indkomsten kun lige akkurat dækker udgiften ved transport...

• #12   11. aug 2009 glemte lige en ting mere: kørekort.... det har jeg ikke, og det kræves også nogle steder...

• #14   11. aug 2009 Charlotte -lidt mere plads end en enlig, betyder jo ikek dobbelt så stor husleje;o)
    Det er absolut billigere at bo to sammen. Leveomkostningerne er bare ikek de samme når man kan dele dem ud på to. Selvom man bruger lidt mere, så bliver det sjældent det dobbelte af en enligs udgifter.
    -så vi singletøser (og drenge) på SU burde da faktisk kunne få single-tillæg hihi

Men ja, det kan være hårdt at få det til at løbe rundt når man er på SU. Men hvis man VIL have et job, så er der osse jobs at få. Nu ved jeg ikke hvor i bor, men i mit område er der masser af småjobs at få... det er bare ikke mange af dem der ligefrem kan kaldes drømmejob, men pengene er jo gode nok.

• #15   11. aug 2009 jeg bor i Køge på Sjælland...

• #16   11. aug 2009 *hunden* når man er studerende, så er det altså ikke så nemt at finde rengøringsjob, de fleste ligger tidlige om morgenen, eller sent aften - og det passer ikke altid sammen når der også er lektioer, og man ingen bil har smiley

Tro mig, jeg har også søgt rengøringsjob - selv da jeg var ledig - men det kræver kørekort de fleste steder - eller mulighed for at møde bør busserne kører.

• #17   11. aug 2009 På jobnet.dk er der jobs under hotjobs, som ikke kræver de store erhvervserfaringer... f.eks. arbejde i grillen på havnen o.lign.

• #18   11. aug 2009 den med grillen på havnen er et fuldtid... har lige søgt på ok plustanken i boholte...

• #19   11. aug 2009 Lav en velformuleret og gennemarbejdet ansøgning og tag rundt forskellige steder med den. Nogle gange kan det give pote at søge uopfordret.

• #20   11. aug 2009 Hvad med et job indenfor handicapverdenen ?
    Der er ofte opslag om deltidsarbejde, eller timer du selv kan stykke sammen.
    SU-lån kom jeg igennem noget af min uddannelse på, ellers ville det ikke kunne hænge sammen - dengang hang jobbene helle ikke på træerne.

• #21   11. aug 2009 Der er desuden en del rengøring gennem handicap-formidlingerne, som hverken kræver erfaring eller kørekort.
    Kig på handihelp.dk
    formidlingen.dk

• #22   11. aug 2009 jeg duer overhovedet ikke til pleje-sektoren... desværre...
    jeg var ved at løbe skrigende bort, da jeg var i praktik på et plejehjem for ca 4 år siden... ikke noget jeg er stolt af, men det er nu engang sådan jeg har det...

• #23   11. aug 2009 har været rundt med ansøgninger...

• #24   11. aug 2009 Jeg er også studrende, alene og har hund.. jeg har aldrig haft problemer med at få job, jeg tror helt ærligt det handler om hvor villig man er til at arbejde...

• #25   11. aug 2009 Der plejer at være til at få almindeligt weekend-slavearbejde, som kassekuli i storbutikker som f.ex. bilka.

• #26   11. aug 2009 der er lagt ansøgning i føtex, netto pg blockbuster... har spurgt mundtligt andre steder...

• #28   11. aug 2009 nu er der søgt de få steder der er noget på nettet... så nu håber jeg at der er noget der lykkes.... selvom jeg ikke tror på det...

• #29   11. aug 2009 har også søgt der... men har ikke fået noget svar endnu... altså at bringe ud for forbrugerkontakt

• #31   11. aug 2009 Det er jo rengøring, og ikke personlig pleje jeg henviser til.

Hvis man ikke er kritisk kan man sagtens få et job...

• #32   11. aug 2009 jeg vil hellere end gerne have et arbejde.... men det er lidt svært, når der er så lidt at få og så mange om buddet....

• #33   11. aug 2009 hvis jeg var dig, så ville jeg tage ud i diverse forretninger i bilka-størrelsen. Ja, det betyder at du får transporttid oveni - til gengæld har forretninger af den størrelse en langt større udskiftning end den lokale netto, hvor der er 5 eller noget ialt på arbejde om dagen, og derved er der osse større chancer for at der reelt ER arbejde. Jo mindre antal ansatte ialt - jo mindre sandsynlighed for jobåbninger.

Hvis pengene kniber, så må man tænke 'out of the box' - og i det her tilfælde altså osse udenfor ens nærmeste nabolag.

• #34   11. aug 2009
    Charlotte - Hvil I Fred min elskede dreng! Love U! B

de steder du har sendt ansøgninger ud, vent en uges tid, og opsøg dem, og præsentere dig selv, og spørg indtil din ansøgning og job, disse tider kan arbejdsgivere sådan set vælge og vrage mellem ansøger som det passer dem, så du må vise dem at det er dig de står og mangler.

Ellers er det vel bare at tage et SU lån, eller sætte udgifterne ned.

Kommentér på:
støtte til studerende par?

Annonce