Ferie hjerner! haha {{forumTopicSubject}}
Det er hørt før, at charterturister lægger hjernen derhjemme, når de drager afsted på ferie. Rejseselskabet Thomas Cook har i deres seneste nyhedsbrev, samlet nogle af deres mere bemærkelsesværdige klager fra gæster. Så kan du jo dømme selv.
'Der var for meget sand på stranden' er blot en af de mærkværdige klager, som Thomas Cook har fået gennem tiden.
Frække blikke og sex på værelset
Og så var der den engelske kvinde, der klagede over, at det var tilladt at solbade topløs på stranden på det rejsemål, som hun og hendes mand besøgte.
- Hele ferien blev ødelagt, fordi min mand kun kiggede på topløse kvinder, lød det.
En anden kvinde klagede over, at hun var blevet gravid på ferien
– Havde min forlovede og jeg fået to senge i stedet for én, var dette aldrig sket, skrev hun til Thomas Cook.
Thomas Cook Airlines Scandinavia får også mange overraskende henvendelser
Forleden ringede en gæst til Vibeke Hougaard Jakobsen i inflightafdelingen og spurgte:
- Kan der ske noget ved, at jeg på ferien lægger mit gebis i et glas med græsk postevand?
Brok og feriehjerne
Mens nogle klager bare viser folks trang til at brokke sig, er der også nogle der vidner om, at feriehjernen har taget over.
En dansk brokkerøv havde på flyrejsen til Rhodos købt en radio til strandbrug. På vejen hjem ville han have pengene tilbage: - Der blev ikke talt dansk i radioen, men kun et sprog, som han slet ikke forstod.
og så blev Signe Sofie Jørgensen fra inflightafdelingen forleden ringet op af en dansk mand, der netop havde modtaget et katalog med tilhørende bestillingsliste.
Efter at have kigget på bestillingslisten, undrede han sig dog over, at han kun måtte bestille for 633 kroner på udrejsen.
- Han syntes det var ærgerligt, at vi satte begrænsninger for hans købelyst, når vi nu har så mange fine tilbud, siger Signe Sofie Jørgensen.
Desuden kunne han ikke forstå, at han måtte købe for præcis 1 krone mere på hjemrejsen end han måtte ud - nemlig 634 kroner.
- Det viste sig dog, at den søde mand ikke helt havde forstået, at DK633 og DK634 blot er vores flynumre og ikke står for danske kroner
- Jeg fik dog forklaret ham det på en pæn måde (uden at grine for meget), siger Signe Sofie.
For tyk til ét sæde
Mens man kan smile af en klage som denne: 'Receptionisten var spansk. Maden var spansk. Der var simpelthen for mange udlændinge', så er der mere forståelse for en klage, som Thomas Cook fik fra en kraftig dame, der i erkendelse af egen 'storhed', havde købt to flystole ombord på et fly fra København til Thailand.
Problemet var blot, at de to stole var placeret på hver sin side af flyets midtergang. Problemet blev dog løst til alles tilfredshed, skriver Thomas Cook i nyhedsbrevet.
Ingen håndjernssex
Og så skal der lige være plads til en gammel historie. Det tidligere Tjæreborg Rejser fik engang en klage fra en jysk kvinde, der rejste til Tunesien sammen med sin nye kæreste.
I bagagen medbragte hun et pink sæt plyshåndjern samt andet sexlegetøj til en samlet pris af ca. 1.800 kr. Men ak, tolderen snuppede udstyret ved ankomsten.
Ikke alene krævede hun erstatning for sex-rekvisitterne, men også et nedslag i rejsens pris på grund af en 'væsentlig forringelse af selve ferieoplevelsen'.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Ferie hjerner! haha