{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH!!! dårligt humør!!!
  • #1   20. jul 2009 jamen grunden til at mit humør er så langt nede er (i vilkårlig rækkefølge):


    jeg har ingen penge, gør lidt rent hos min søster for at tjene lidt. jeg har ikke noget arbejde, kan ikke finde noget arbejde i nærheden, aner ikke hvad jeg får af penge til den første, skylder min svigerfar 2500 kr (som startede med at være omkring 10.000 sidste sommer, men der er blevet betalt lidt af af gangen), nu er han ved at være noget gnotten over det, kan sagtens forstå ham, men jeg fik kun 3700 kr til den første i denne måned, betalte ½ husleje og faktisk ingen regninger, samt at jeg er bare løbet tør for ALT i denne måned og var tvunget til at købe nyt (bl.a. p-piller), grunden til at jeg fik så lidt er fordi jeg har været en del syg på det arbejde jeg havde dengang,
    derudover så skal min kæreste og jeg flytte i lejlighed den første oktober (GLÆDER mig meget), men hans forældre vil ikke have at jeg står på lejekontrakten, da det er min kæreste der har lånt til indskuddet, da jeg ikke kan låne (pga anden gæld + registrering i RKI)... lige nu er "problemet" deri bare, at min kæreste ikke har fået svar fra sit uddannelsessted, om han er blevet optaget eller ej, men det har jeg, og da det er en studielejlighed, skal der lægges bevis for uddannelse. derfor står jeg som medflytter på kontrakten... min kæreste og jeg er så blevet enige om ikke at fortælle hans forældre det, men indbyrdes aftalt, at hvis der (Gud Forbyde Det!!!) skulle ske det at vi gik fra hinanden, så er lejligheden hans, selvom jeg også bidrager med penge til at betale lånet af med...
    i går aftes skrev han til mig at hans mor ville ringe til udlejningsfirmaet for at sikre sig at jeg IKKE står på lejekontrakten!!! det pissede mig temmelig grundigt af, at hun overhovedet kunne komme i tanke om det...! og hun har jo så gjort det i dag!!!!!!!!!!!!!!
    det er fustrerende! mistillidsvækkende! det gør pisse-ondt! at der er den mistro! som bunder i at jeg ikke har betalt min kærestes far tilbage!!!!!

    derudover så har jeg et kæmpe problem i øjeblikket, set i lyset af, at jeg er i et forhold: jeg har overhovedet INGEN lyst til hygge-hygge! overhovedet! det er også vildt fustrerende for mig!

    ved godt det blev lidt langt.........


  • #2   20. jul 2009 jeg har virkelig bare mest lyst til at sætte mig ned og græde, græde, græde.......

    jeg orker bare ikke mere....

    oven i hatten, så har jeg ikke haft en ordentlig opvækst, har været i forskellige plejefamilier osv, og det slår tilbage med ti-dobbelt kraft nu, fordi jeg ikke har fået den "opdragelse" som andre normale familier har kunnet give deres børn.... der er ting andre forstår som ganske almindelige, som er en by i Rusland for mig osv. det går jeg også og kæmper med. får godt nok hjælp af min tidligere plejemor (den familie, jeg havde det bedst hos), men det er også bare ved at blive for meget, for hver eneste gang jeg er hjemme hos dem, så bliver jeg rettet i det og det og det og det og det og sør'me også lige det og det...... det er fint nok. det er rart at lære...... MEN der må også godt være en pause.... jeg kan bare ikke lide at sige det, så det bliver bare værre og værre, og til sidst, er jeg bange for, bliver det for meget og jeg kommer til at sige og gøre ting jeg inderligt vil fortryde bagefter......


  • #3   20. jul 2009 hvor fik du det lån henne?

    på kommunen eller???


    det ville nok virkelig bare hjælpe, for skylder samlet omkring lidt under 20.000 væk :S


  • #4   20. jul 2009 Øv for søren .. Jeg føler med dig - må ikke være en sjov situation at stå i ..
    Hvordan kan din svigermor, få oplysninger om din kærestes fremtidige lejlighed? Troede ikke udlejningsfirmaet måtte opgive sådanne oplysninger, til andre end den som lejer boligen? .. Kan din kæreste ikke "nægte" udlejningsfirmaet, at udtale sig om hvem der står på kontrakten osv ?


  • #5   20. jul 2009 og nej... det virker bare ikke som om der er lys for enden....

    jeg vil SÅ gerne gøre noget for at få min lyst igen, men der er bare ingen penge at gøre det for....

    men nu hvor jeg har skrevet det hele ned, så ser det squ temmelig stort ud.... kan godt forstå hvorfor jeg ikke kan rumme det hele i hovedet på en gang.........

    og jeg skal starte på HF den 12. august, og jeg glæder mig helt vildt meget.....

    men..... ja..... jeg ved det ikke..........................................


  • #7   20. jul 2009 han bor hjemme hos sine forældre endnu......

    ved ikke om det er derfor hun kunne få oplysningen....

    nu skal min kæreste så lave et dokument, hvor det vi har aftalt mundtligt og givet hinanden hånd på, skal stå og skrives under..... det er helt fint....

    og så er der jo alligevel et men.....

    det er sk*** irriterende! at få denne mistro smidt lige i hovedet....
    mistro har jeg fandme (undskyld) haft nok af til hele resten af mit liv.....


  • #8   20. jul 2009 Det allerførste JEG ville gøre , var.. at finde mig et arbejde omgående.... der er altid noget at få..... NETTO...ALDI...SUPER BEST...FAKTA.... ... ja..
    ligegyldigt hvor.... bare man tjener sine egne penge... så man kan betale sine regninger....

    Og jeg er sikker på , der ligger en af de butikker jeg har nævnt.... i nærheden af hvor du bor.
    Ellers må du tage bussen...cyklen....osv...... der er masser af andre mennesker , der har temmeligt langt til arbejde..... men de arbejder alligevel.....

    Så du må ud og spørge i de forskellige butikker... om ikke de mangler hjælp.....:O)


  • #10   20. jul 2009 Det skal dine svigerforældre da slet ikke blande sig i. Det er din kærestes og din sag hvem der står på lejekontrakten! Her står vi begge på den. Men det er mig der har betalt hele indskuddet. Det betyder bare at det er min lejlighed, hvis vi går fra hinanden- eller han skal betale mig indskuddet, hvis han vil bo her i tilfælde af "skilsmisse".
    Op med humøret! Forhåbentligt får din kæreste løsrevet sig fra mor og fars kløer når i flytter og kan starte jeres eget liv.


  • #11   20. jul 2009 selvfølgelig værner de om deres søn.... det er helt klart og sandelig også forståeligt....

    men jeg har bare haft alt, alt, alt for meget mistro i mit liv!
    jeg har mistet min ene biologiske storesøster på grund af det. en søster jeg elsker uendeligt højt lige meget hvad der så end er sket mellem os....
    jeg flyttede fra den plejefamilie jeg har kontakt med nu, op til min storesøster, som havde købt hus sammen med hendes far og hans nye kone. det skulle jeg aldrig, aldrig nogensinde have gjort....

    jeg er faktisk også selv blevet noget forskrækket over min reaktion på denne mistro.....

    men alligevel.... jeg har altid været glad for min kærestes mor. hun er noget af det sødeste....

    og så at gøre det her.....

    jeg ved ikke om jeg overhovedet kan tillade mig det, men jeg føler mig virkelig røvrendt.... kan jeg tillade mig det?


  • #12   20. jul 2009 jeg har været overalt.......

    for længst....

    og de steder der er noget nu, og som jeg har søgt, der har jeg ikke fået noget svar endnu......


  • #14   20. jul 2009 og om tre timer har min kæreste fri og kommer herhjem.......

  • #16   20. jul 2009 jeg forstår heller ikke hvordan de sådan kan dødsdømme forholdet.... vi har kendt hinanden i 9 år. været kærester i folkeskolen, og har nu været sammen det sidste år....

  • #18   20. jul 2009 nej.... men jeg vil nok snakke med min kæreste om det i aften....

    han mener at mistroen er der, fordi jeg ikke har betalt min svigerfar de penge tilbage...... men nu har jeg stort set været på su siden oktober sidste år.....


  • #21   20. jul 2009 det er jo det......

    jeg er virkelig bare....

    ja og jeg har endda været nede og melde mig ledig på jobcentret for evt at få et arbejde.....


  • #22   20. jul 2009 Du mangler kun 2500 kr af betale ham tilbage udad 10.000 og det er skide flot! Bare det at du har kunne betale ham penge tilbage, og du så kun mangler de 2500. De må også forstå din situation og at man altså ikke får mange penge på SU ...

  • #23   20. jul 2009 Årh, hvor jeg føler med dig.... Kender alt for godt til dine problemer...

  • #25   20. jul 2009 årh tusind tak..... hvor er det rart at høre noget positivt..........

  • #26   20. jul 2009 må man skrive at man søger arbejde i sit navn???

  • #27   20. jul 2009 kæresten mener at det er under al kritik at jeg ikke har betalt tilbage endnu..........

    jeg har fandme ikke kunnet det....

    det kan godt være jeg brugte 1800 kr eller lign på at hente min kat i sønderjylland fordi jeg ikke kunne undvære hende (havde mareridt næsten hver nat om at der var sket hende noget).

    men jeg har fandme også brugt mange penge på mad til både ham og mig i mange weekender.... og ja, jeg har hver gang prøvet at gøre noget hyggeligt ud af det med lækker mad og vin osv.... men jeg skal fandme da heller ikke servere tørt pasta for ham når han kommer her vel?

    jeg kan bare ikke mere...... har ærlig talt virkelig meget lyst til at aflyse i aften.....


  • #28   20. jul 2009 der er det store problem at jeg ikke har kørekort....

    og heller ikke nogen penge at komme til og fra på med offentlig transport....


  • #29   20. jul 2009 Så må du forklare kæresten, at han kan få pasta med ketchup på og vand, når han kommer, hvis han ikke kan forstå, at det er svært at betale penge, når ens økonomi ikke er til det.. Så kunne det være at han forstod dig og kunne støtte dig, især overfor hans forældre smiley ..

  • #32   20. jul 2009 mine svigerforældre kender godt tilmin opvækst og ved hvorfor jeg er som jeg er....
    jeg kæmper for at være "normal" som alle andre...

    min kæreste hjælper mig også på det punkt, men jeg har gerne villet stoppe det, men ved ikke hvordan jeg skal sige så han ikke føler at jeg ikke vil hjælpes, eller at han ikke er god nok....

    carina a - ja.... jeg har bare virkelig svært ved at forklare mig..... det er gået godt her, fordi jeg sidder og skriver, og kan omformulere mig hvis der er noget der skal formuleres anderledes...
    det erlidt svært mundtligt....


  • #33   20. jul 2009 ja jeg har været på kommunen og søge....skal til møde på onsdag kl 10 om det.....

    der vil jeg så tage mine regninger med og optegnelser med hvad jeg skylder hvem og hvor....


  • #34   20. jul 2009 "Sådan en opvækst, med sorg og savn, og den evige følelse af ikke at være som alle de andre - giver uvilkårligt ar på sjælen !

    Man udvikler et forfærdeligt dårligt selvværd, dårlig selvfølelse og selvtillid - og man er så bange for det går galt igen, ( det mønster er man jo vant til ) når det endelig går fremad i ens liv."

    kune ikke have formuleret det bedre selv.... det er så rigtigt, så rigtigt.... hvor ondt det så end gør...........


  • #35   20. jul 2009 jeg er dog heldig stillet..... jeg ved godt hvad jeg vil i fremtiden, og jeg ved godt hvordan jeg kommer derhen mht uddannelse..... men alt det andet.... det ved jeg ikke....

    kan også sagtens se det fra min kærestes side.... godt nok har vi kendt hinanden i mange år, men det må da alligevel være fustrerende for ham altid at skulle rette og hjælpe..... det er faktisk blevet en vane nu, og det vil jeg gerne væk fra...... vi er kærester.... han er ikke en støtteperson for mig i den forstand..... (måske formuleret forkert?)


  • #36   20. jul 2009 mht su er det sådan at man selv skal søge su ved hjælp af et digitalt signatur... det er bestilt (for tredje gang. den første er blevet væk, den anden er ikke kommet, og har lige bestilt en ny i dag)

  • #37   20. jul 2009 jeg gør alt hvad jeg kan for at støtte ham når jeg kan.... han har en temmelig ubehagelig chef, og jeg gør hvad jeg kan ved at lytte.... kan ikke rigtig komme med råd til ham, men det har han heller ikke brug for ifølge ham selv....

    tja.... jeg er bare ikke sikker med su'en.... det er jo liiiiige ved at være temmelig op over..... men håber den nye kode kommer inden så længe....
    der skulle gå max to dage...


  • #39   20. jul 2009 ja su er med tilbagevirkende kraft.... men det er jo lidt svært med regninger osv....

    jeg bor i ølby i køge.... og sidst jeg søgte i området, var der kun lingeri, hvor man skulle have erfaring....

    og ja.... indrømmer gerne at jeg har givet op.......

    har søgt, og søgt i efterhånden flere måneder. har en jobprofil, hvor jeg får mails hver dag.... og som ikke har været afmeldt selvom jeg havde job....


  • #40   20. jul 2009 ja de er lige blevet lavet om her pr 1.07.09

  • #41   20. jul 2009 svømmeren bliver renoveret = lukket, har været i netto ingenting... der har de for mange i forvejen, lige så i de andre.... overvejer føtex, men har dårlig erfaring derfra.... søgte på et tidspunkt, men fik aldrig noget som helst svar.....

  • #42   20. jul 2009 Hvis du har svært ved at formulere dig mundtligt overfor din kæreste kunne du overveje at skrive et brev til ham, hvor du fortæller hvordan du har det.
    - gi ham det så han skal læse det mens han er hos dig, så i kan tale om det bagefter, og forhåbenligt få ryddet lidt op i det "rod" du går og tumler med selv..


  • #43   20. jul 2009 ARGH!

    han har lige skrevet at grunden til at hans forældre er sådan er fordi ejg ikke har sagt noget om hvorfor jeg ikke kan betale....

    ok fair nok.... det kan jeg godt se er en stor fejl, men jeg har ikke sagt noget fordi jeg skammer mig og egentlig helst vil gemme mig over det (ved ikke om det giver nogen mening?)

    så nu ville jeg ringe derhjem og snakke med dem om det.... vil helst snakke med hans mor, men da det er hans far jeg har lånt pengene af, så er det nok ham jeg skal snakke med... sådan skrev jeg stort set til kæresten, og det vil han overhovedet ikke have jeg gør.... altså ringer og snakker med dem om det.... fordi så ved de at han har sladret til mig.....!!!!

    hvad gør jeg?


  • #44   20. jul 2009 jeg skrev så bare tilbage: "fint"

    den næste besked jeg så får lyder sådan her : "skal jeg droppe at komme ud til dig i dag? du virker virkelig ikke som om du vil have besøg"

    det skriger inden i mig: "NEJ! vil ikke have besøg!!!" men alligevel, for hvis han ikke kommer, så får vi jo ikke snakket tingene igennem, og så bliver det bare skubbet videre i den efterhånden temmelig store bunke af "skidt" der har samlet sig.... nok mest fordi ejg er lidt konflikt-sky


  • #45   20. jul 2009 nej... her ligger en burgerking (som jeg er blevet fyret fra pga sygdom)

    der er også en macD, men tør ikke rigtigt, for det gik jo ikke ligefrem godt i BK.......


  • #46   20. jul 2009 han kommer også.... han ringede lige.....

    og jeg håber virkelig vi kan få snakket alt det her igennem.....

    nogen gode råd til hvordan man gør sådan noget uden at fare i flint over den mindste ting? og uden at afbryde hinanden (for det er jeg utrolig slem til....)


  • #47   20. jul 2009 ok.....

  • #48   20. jul 2009 tusind tak for hjælpen allesammen..... det har været rigtig dejligt...

    jeg har fået sat ord på rigtig mange ting, både ved hjælp af jer, men også mig selv....

    jeg har fået luft, og kan endelig - nogenlunde i hvert fald - tænke kart igen....

    det har været en virkelig stor hjælp!!!

    jeg har også fået en masse rigtig gode råd som jeg absolut kan bruge... det er rigtig, rigtig dejligt....

    tusind tak alle sammen...


  • #49   20. jul 2009 det er helt korrekt forstået..... der er meget.... rigtig meget.... men tror at hvis vi får snakket om tingene, så kan han se nogle løsninger, som jeg måske ikke kan, eller at bare det at snakke om det, kan åbne nogle ting for mig....

    tror det har været under opsejling rigtig længe. netop fordi jeg er lettere konfliktsky....

    men hvis du har nogel gode råd eller noget, så kom endelig med det.... også hvis du har spørgsmål.....


  • #50   20. jul 2009 smiley

    det håber jeg også..... for ellers har jeg en ubehagelig følelse af, at det går galt på et eller andet tidspunkt.....


  • #51   20. jul 2009 det lyder rigitg godt....

    hvis det går helt galt, så skriver jeg nok herinde....

    men håber det går godt....


  • #52   20. jul 2009 nååå ja..... ej tusind tak..... jeg ved det, men jeg glemmer det altid.....

    tusind tak...


  • #54   20. jul 2009 ok.... ved du hvad, det vil jeg prøve at få taget mig sammen til i morgen....


    nå..... han er lige taget hjem... vi fik ikke snakket så meget om de problemer, da han desværre havde en kæmpe hovedpine.... men et par piller, noget væske en omgang nakke-massage og noget søvn fik kureret det... heldigvis.... mens jeg masserede ham, fortalte jeg så, hvordan jeg havde det med de her ting.... af en eller anden underlig årsag kunne jeg kun "huske" (et forkert ord, men kan ikke komme på noget andet og bedre..... hmm........ jo: Klappen gik ned...) det med min bekymring omkring pengene, også det med de penge jeg skylder hans far, samt de tanker omkring min forsinkede opvækst/opdragelse....

    men vi fik hygget, han vidste sig fra den kærlige side, og jeg kvitterede med et fodbad til ham (elsker at sidde og nusse med hans fødder, og slibe al den hårde hud af, for derefter at forkæle dem med en ordentlig omgang nivea)... alt i alt en dejlig aften.....

    så endnu en gang tusind tak til jer alle sammen!

    uden jer ville det sikkert have endt i noget surmuleri eller lign...


  • #55   20. jul 2009 hehe.... han nyder at få det.... og jeg elsker at give det.... det er da mig der spørger ham om ikke han skal have fodbad ;P



  • #56   20. jul 2009 ej.... hehe.... :

    da vi havde spist, ringede hans mor til min kæreste og inviterede os hjem til dem på søndag....

    jeg fik et spøjst billede i hovedet da kæresten sagde: "om vi vil hjem til fiskevejr?!?"



  • #57   20. jul 2009 jeg havde lidt svært ved at regne den ud....

    indtil kæresten sagde at han havde hørt forkert, og at vi er blevet inviteret på flæskesteg.....

    den kan jeg stadig sidde og små.grine over ;))


  • #58   20. jul 2009 tusind tak skal du have smiley

Kommentér på:
ARGH!!! dårligt humør!!!

Annonce