746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vokser for hurtigt? Vokser for hurtigt?

I går var jeg hos dr. dyr med Sammy, da han skulle ha sin RE vaccination..
Han blev også lige tjekket, og han ser fin ud. MEN.. Dyrlægen mener han vokser for stærkt, så jeg skal skifte foder fra royal canin maxi baby dog, til junior, og blande det sammen med en smule ris, for mætheden's skyld, da han ikke skal trappes helt op i mængden af foder endnu.

Hans poter foran, sidder meget ud til siden, og dyrlægen mener at det er den ene knogle der ikke kan nå at følge med, og det skal der rettes op på nu. (Ved at skifte foder osv).
Har jeg godt nok aaaaldrig hørt om før. - Men ja han vokser rigtigt hurtigt.. Han er 3 mdr, og vejer nu 16,2.
Nogen der har oplevet det samme?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokser for hurtigt?
  • #1   15. jul 2009 Det er nomalt at hunden skyder i vejret megt hurtigt, det gør de inden for de første 2 år.
    Efter 2 år begynder hunden at sætte breden.

Jeg skifter foder fra hvalpefoder til voksen foder, når jeg har tømt den første sæk med hvalpefoder (15 kg.)

• #2   15. jul 2009 Patruljehunden Babett ., Ja.. Jeg har bare aldrig hørt det med forbenene.. Men kan tydeligt se hvad han mener. Det svarer lidt til at vores hænder sidder og bukker udaf hele tiden.

Jeg skal også begynde på voksenfoder, om 2 mdr :O) Fik jeg besked på. (Hvalpefoderet er ikke engang tømt endnu).
    Men havde heldigvis en junior stående, som han skal til at have nu, sammen med en smule ris.

• #3   15. jul 2009 Prøv at kigge på hvor høj % af foderet der er protein.
    Nogle mærker er der helt op til 40 % protein i, og det kan gi nogle grimme vækst problemer, specielt på lidt større racer..
    Der bør, til en hund i Sammy's størrelse ikke være over max 30 %.
    -jeg ville se om jeg kunne finde noget på omkring 25 %.

• #4   15. jul 2009 jeg ville spørge opdrætter, hvis jeg var dig.

• #5   15. jul 2009 Ved gigantracerne skal man passe meget på at de ikke vokser for hurtigt. det kan ødelægge deres led for altid. Min han begyndte også af "franske" på forbenene da væksten begyndte at gå lidt for stærkt. Han blev netop undersøgt for om den ene knogle i underbenet voksede hurtigere end den anden. Det gjorde den heldigvis ikke for ellers kræver det en operation hvor man tilpasser knoglerne.

• #6   15. jul 2009 Ja jeg skulle også skifte foder, for at stoppe væksten en smule. Og ikke gå højere op i mængde af mad... (Derfor der skal en smule ris i.. For mæthedens skyld).
    Og sådan skal det være i et par mdr, før jeg går over til voksen-foder.

Vibeke, det lyder slemt. Min dyrlæge sagde ikke noget om operation eller noget, men han sagde man kunne nå at stoppe væksten lidt, så det hele kan følge med.

• #8   15. jul 2009 ***Krumme*** , Hvilke snacks/godbider er bedst at give ham?
    Griseører, eller lign?

• #10   15. jul 2009 ***Krumme*** , Smart :O)
    Det ville Sammy også elske.. Han er helt skør med leverpostej. Ss

Kommentér på:
Vokser for hurtigt?

Annonce