{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Fotografering - Øvelse/lidt betaling? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg sidder og er ved at lave en brochure/folder omkring at jeg vil tilbyde lidt fotografering omkring hvor jeg bor. Jeg har tænkt mig at stoppe folderne/brochurerne i postkasserne og hænge nogle op på opslagstavlen ved bystævnet i vores by, men så kom jeg til at tænke på noget: Hvor gammel og hvor godt et kamera skal man have for at kunne tilbyde gratis fotografering for sjov/for øvelsens skyld?

Havde lidt tænkt på at gøre det sådan her:
Jeg kommer ud og tager billeder, så udvælger jeg de 10 bedste og dem får ejeren af dyret så på en CD gratis. Så kan man købe ekstra billeder (50 billeder for 50 kr. måske? Altså 1 kr. pr. ekstra billede? Ville det være fint?) eller nøjes med de 10 gratis.
Lyder det ok?

Lige en spørgsmåls-opsamling *G*
1. Hvor gammel skal man være for at tilbyde fotografering for sjov/for øvelsens skyld?
2. Hvor godt et kamera skal man have?
3. Lyder metoden med 10 gratis billeder, derefter 1 kr. pr. billede fint nok? For dyrt? For billigt?
4. Hvis du blev tilbudt gratis fotografering for de først 10 billeder (de bedste) og så derefter 1 kr. pr billede af en person der var 12 år med et digitalt kamera (som sagtens kunne fremvise nogle ret gode billeder) ville du så tage imod det? Ville du kun bruge det gratis tilbud, eller ville du også købe ekstra billeder hvis de var rigtig gode?

Håber virkelig i vil svare på alle spørgsmålene, selvom der er mange smiley

PS. Folderen/brochuren kommer til at blive lagt ind her så i kan se den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotografering - Øvelse/lidt betaling?
  • #1   13. jul 2009 Det kunne også være at jeg bare skulle sige 20 kr. for alle de billeder der bliver taget?

• #3   13. jul 2009 Charlotte F: Den der 13 år for at arbejde regel, troede ikke den også galt ved sådan noget "hygge fotografering"? Gør den det?

• #5   13. jul 2009 Charlotte F: Jeg fylder i Januar smiley
    Jeg regner med at cykle, da det max må være 10 km væk helst, så kørselspenge behøves ikke smiley

• #7   14. jul 2009 Charlotte F: Uuuh, ja. Portræt fotografering er jeg elendig til, men hvor personen f.eks. leger osv. det er jeg da ok til smiley
    Men der skal nok liiiige gå lidt tid endnu, så du også får noget ordentligt ud af det smiley

• #8   14. jul 2009 Jeg sys nu det hele lyder godt og jeg ville da klart ta tilbuddet... smiley

MEN jeg må give Charlotte F ret... du skal huske 13 års reglen hvis du tager penge for det... for så bliver det anset som et stykke arbejde du udfører... smiley

men igen der er jo ikke længe til du fylder 13... smiley og jeg sys det lyder supergodt... jeg har desværre ikke forstand på kamera, men jow et med en del megapix, så billederne kan tåle og blive forstørret en del hvis du nu du får taget et super super godt et som folk vil have større... smiley

Held og lykke herfra... smiley

• #9   14. jul 2009 Nitina J:
    Mange tak smiley
    Hvilken af disse betalingsmåder syntes du ville være bedst?

1. 10 billeder gratis - 1 kr. pr billede udover de første 10.
    2. 20 kr. for alle billederne.
    3. 2-3 billeder gratis, resten for 20 kr.

• #12   14. jul 2009 jeg ville gå efter 1 metoden... og 1 eller 2 kr lyder jo fint til du er har øvet dig lidt... og det lyder bedre... smiley

det gør de mange andre steder... siger man får en cd med 10 efter eget valg som de redigerer og gør pæne.... og hvis man vil have flere kan man købe dem til en god pris... smiley

• #14   14. jul 2009 synes du skal tage for alle billederne, det koster jo også at købe ordenligt fotopapir:-)

selv om du gerne vil øve dig, skal det jo også løbe rundt økonomisk.

du skal regne med, ca 3 kr. pr billede i papir og printerblæk:-)

• #15   14. jul 2009 Karin J: Regner med at sælge en CD med billederne, hehe smiley

Kommentér på:
Fotografering - Øvelse/lidt betaling?

Annonce