{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Gode råd søges til økonomi? {{forumTopicSubject}}

hey....

jeg har et temmelig stort problem.....

jeg har fået 3700 kr i løn...

mine regninger er samlet følgende:

5100 kr... og det er uden medregning af mad.......

HVAD gør jeg????????????????

please..... jeg har brug for et godt råd eller flere....

jeg har ingen jeg kan låne af, hverken familie eller venner, og banken vil ikke låne mig heller.....................

kort sagt: jeg er på r**ven!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges til økonomi?
  • #1   27. jun 2009 Er der noget du kan vente med at betale? Hvorfor har du dog kun fået så lidt?

• #2   27. jun 2009 Har du noget du kan sælge? Eller lave noget sort arbejde?

• #3   27. jun 2009 Ring til dine kreditore hvis det er sådan nogle du har, spørg om evt betalingsfri hvis det er kun er denne måned det drejer sig om.. Få delt din restance over et par måneder, så du indhenter det du er bagud med.

Det samme kan du gøre med fagforening, akasse, strøm ect ect.

Bare vær ærlig og gør det inden betalingsdatoen, for at vise interesse.

• #4   27. jun 2009 Lån af forældre

Få en kassekredit - det er jo relativt få tusine du mangler, og hvis det kun er denne måned og du ikke har store lån i øvrigt, burde det ikke være et problem.

• #5   27. jun 2009 jeg har desværre været syg i to uger, og er timebetalt....

strøm osv er under huslejen, og det er til en privat person...

sort arbejde.... hvor?

ringer også til mine kreditorer på mandag.....

• #6   27. jun 2009 jeg kan ikke få kassekredit... banken har smækket kassen i....

kan ikke låne af hverken familie eller venner.....

• #7   27. jun 2009 og intet at sælge....... har kun det allermest nødvendige af båe tøj og alt andet....

• #8   27. jun 2009 Nej nej nej, man kommer ikke i rki for at miste en måneds betaling. Det må man slet ikke!

Hvor længe har du været ansat i dit job? Kommunen udbetaler sygedagpenge hvis du har været ansat mere end 9 eller 11 uger, så får din arbejdsgiver dækket det, og ellers kan du selv gå på kommunen og høre om mulighederne

• #9   27. jun 2009 jeg har kun været der i noget der ligner en måned...

rki.... der er jeg allerede.....

men skal egentlig starte på et arbejde inde i kbh på tirsdag (bor i Køge), men der er der ferie i ugerne 29, 30 og 31.... det er jo lige næsten hele juli, og 12 august skal jeg starte på uddannelse igen......

• #10   27. jun 2009 Susanne læs hvad hun skriver, hun skriver det kun drejer sig om denne måned, fordi hun er på timeløn og har været syg.

Charlotte fordi du allerede er i RKI er der ingen grund til at komme deri med mere. smiley

Ring til dem du skal betale og forklar dem din situation. Ring til kommunen og hør om de vil dække din tabte løn pga sygdom, det mener jeg bestemt de gør.

• #11   27. jun 2009 *Efter nogle rykkere, der har man også haft mere end rigeligt mulighed for at kontakte dem man skylder penge og i det mindste forsøge at få en aftale! Det gavner hverken dig eller dem at du kommer i RKI!

• #12   27. jun 2009 ok....

jeg har tænkt lidt evt at søge kontanthjælp bare her for i sommer, så jeg får ladet batterierne op til hf til august.....
    men ved ikke om de vil det....

der er så det andet problem at næsten halvdelen af min husleje er sort....

jeg deler lige mine udgifter op:

husleje : 2450 (officielt: 1750)

tlf: 700

kreditorer : 750

transport (til kbh): 1200

• #13   27. jun 2009 nej..... jeg har desværre haft en depression, og det var under den jeg kom i rki...

• #14   27. jun 2009 Hvorfor er halvdelen af din husleje sort? Det lyder eddermame useriøst.

Dertil Kontanthjælp er bagudbetalt så det hjælper dig ikke umiddelbart..

• #15   27. jun 2009 fordi jeg har lejet et værelse hos en privat-person, og da jeg fandt værelset stod jeg akut og manglede et sted at bo.....

det synes jeg også jeg har læst mig frem til......

men hvad kan jeg så gøre.....?

• #16   27. jun 2009 Det kan være kommunen kan give dig noget akut hjælp, men du må snakke med dem.. nogen gange ved jeg de giver akutlån. Det gjorde de da ihvertfald dengang min far var ansat på socialkontoret..

• #17   27. jun 2009 jeg har prøvet en gang før.... der sagde hende jeg snakkede med, at jeg skulle udsætte de regninger jeg havde, og så ville jeg have et beløb til mad på over 900 kr, som er mindste-beløbet kommunen mener man skal kunne leve for.....

• #18   27. jun 2009 www.promoters.dk lav en ansøgning og de kontakter dig.
    De udbetaler ret ofte løn.

• #19   27. jun 2009 hmmm..... hvad laver de der?

jeg har ingen uddanelse af nogen art.........

• #20   27. jun 2009 og må hellere også tilføje, at jeg hverken har bil eller kørekort........

• #21   28. jun 2009 De føste 13 uger du er i et nyt job skal kommunen betale sygdagpenge, det er først der efter firmat skal betale.

Så det er bare med at komme på kommunen mandag og husk at firmaet skal udfylde en DP 200 A formular som du skal medbringe på kommunen,

Hvis du er heldig kan du få dem til at overføre pengene til din nemkonto med det sammen, eller måske skrive en check i nogle tilfælde kan du endda få den i kontanter med det sammen hvis du forklare dem din situation.

• #22   28. jun 2009 Pt. har jeg ingen råd men i fremtiden kan du spare mange 100 kr. på din mobilregning.

Under min depression gik min økonomi helt i sort. Jeg fik en god veninde som var bankuddannet til at rydde op i den og i dag ser det fornuftigt ud selv om jeg igen er sygemeldt.

Det jeg selv kunne gøre var at spare hvor spares kan ... Min mobilregning var 500+ kr. i mdr. Jeg gik ned til Telenor, dengang Sonofon og sagde at jeg skulle have det billigeste abonnement jeg kunne få. Det er 50 kr. i mdr. med fri SMS.

Jeg kontaktede alle venner og familiemedlemmer og fortalte at alle udgående opkald havde jeg blokeret for, de var velkommen til at kontakte mig men jeg havde ganske enkelt ikke råd til selv at ringe mere.
    Det funker fint :o)

Jeg giver 80 kr. i mdr. nu og har sparet de sidste 420 kr. sammen på min budget til uforudsete udgifter :o)

Da det så værst ud i januar lånte jeg 12.000 kr. af mine forældre for at for rettet op på min økonomi ... Jeg skylder nu 4000 til dem og dem får de når jeg er rask igen :o)

Der er altid en udvej men med en depression er det bare svært selv at finde den. Hvis jeg var dig ville jeg få kommunen ind over ...

• #23   28. jun 2009 Charlotte: Du skal ikke kunne andet end at snakke med folk og dele vareprøver ud.
    Du kan evt. skrive mig som reference. Mit medarbejdernummer er 2384

Kommentér på:
Gode råd søges til økonomi?

Annonce