{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

snydt af dong? {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig der synes det er vildt eller er jeg blevet snydt godt og grundigt af dong?
Inden jeg skiftede selskab var min el regning på 1050 hver 3 måned og der kom efterregning to gange da jeg stoppede med at være hos dem..
I mit nye selskab betalte jeg første måned 70kr og nu 60kr..
Er det bare mig der synes der er noget galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt af dong?
  • #1   27. jun 2009 hvad er det for et selskab jeg betaler meget i el

• #2   27. jun 2009 det er nok fordi du efter at være skiftet kun betaler el prisen til dit nye selskab - alt hvad der hedder afgifter og osv. betaler du stadig til dong - så du får regninger fra 2 selskaber for eftertiden ...

Da jeg skiftede til nordjysk elhandel slap jeg også pludselig med 400 kr frem for 1800 ... problemet er bare at energi midt stadig skulle ha for linie og alt det andet, så det var bestemt ikke billigere .. Så jeg skiftede hurtigt tilbage igen
    Håber detr gav bare lidt mening

• #3   27. jun 2009 Som Betina skriver, så er dit skifte kun på den fri strøm, du skal stadig betale til DONG, desværre

• #4   27. jun 2009 Rigtigt Betina. Jeg er også blevet prøvet at blive overtalt til at skifte, men tør ikke pga. man så ikke ved hvor meget DONG senere vil opkræve for tilførselsvejen osv.

Men KORS i bagdelen hvor er DONG bare dyre, fik en efterregning for 1ste gang i mit liv på 7.000 + ny kvartalsregning på 2.400 den var normalt på 1.100. er bare i CHOKTILSTAND pt.*Ggg*

• #5   27. jun 2009 Da jeg startede med og betale for el i Energi Midt, der skulle jeg af med 2000 kr hvert kvartal. og da vi skulle ha penge tilbage, fik jeg 4000 kr tilbage. og da vi kom ind i 09, har jeg indtil videre kun betalt en regning på 600 kr fra dem....

• #6   27. jun 2009 Dong fusker her hos os smiley da de overtog efter københavns energi manglede kæresten at betale nogen regninger, men da de ikke kunne finde ud af hvilke jamen så satte de da bare regningen på et beløb at betale de valgte så at sætte den til 50000 kr selvom regningen var MEGET mindre... Jeg behøver vel ikke sige vi har skiftet selskab nu? (de nåede også at slukke strømmen da vi nægtede at betale på trods af advokater og alt mulig andet der var blandet ind i det)
    Desuden har vi opdaget at vi har betalt nogen regninger dobbelt men vi kan sjovt nok ikke få pengene tilbage - da Dong kun udbetaler til 3 år tilbage men skylder vi går de 5 år tilbage... jeg giver ikke en disse for Dong.

• #7   27. jun 2009 jeg har modstrøm.. Er bare sikker på at jeg ik ska betale til dong :S
    Jeg har også hele tiden fået ekstra regninger fra dong og jeg synes ik at det er fedt at man hele tiden får så mange ekstra regninger og man ik forstår en skid af hva det er man betaler til på deres regninger

• #8   27. jun 2009 Tumling nej nemlig det problem havde vi også og når man ringer og spørger dem får man ikke noget ordentligt svar... (eller som os 10 forskellige svar..)

• #9   27. jun 2009 selv om du har skiftede elselskab, skal du stadig betale til dong, det e rnogl afgifter og en hel masse, jeg har fået forklaredet det da jeg skiftede elselskab. man slipper aldrig for at betale noget til dong

• #10   27. jun 2009 ja men Dongs afgifter er faste - deres el skifter lidt i pris og derfor bliver deres regning ugennemskuelige (og de kan snyde) men har man kun afgifterne så kan man tjekke om det passer med priserne.

• #11   27. jun 2009 Nina, det gir jeg dig ret i, de snyder med ens regninger, men man kan selv tjekke beløbene for "transportvejene og div.afgifter for at bruge deres ledninger.

• #12   28. jun 2009 Tumling
    60-70 kr. om måneden lyder helt utrolig billigt. Det er vel a'coto-regninger og ikke for dit reelle forbrug? Jeg ville nok forvente noget af en efterregning

• #13   28. jun 2009 nope.. jeg er blevet lovet at jeg kun skal betale hva jeg bruger om måneden

• #14   1. jul 2009 Men aflæser de din måler hver måned? Betaler du ikke for det, de gætter på, du bruger og så efter et år ser i på, hvad du reelt har brugt?

• #15   5. jul 2009 jens nope jeg betaler kun for det jeg jeg bruger hos dem

• #16   6. jul 2009 ok, jeg tror, vi skriver forbi hinanden. Hvordan ved de hver eneste måned præcis hvad du har brugt? Aflæser du din elmåler hver måned?

• #17   12. jul 2009 jeg har sådan en lille dims på min elmåler nu hvor de kan aflæse den hver måned for det jeg har brugt og ik andet smiley

Kommentér på:
snydt af dong?

Annonce