21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Input til jobansøgning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg er ved at udfylde en jobansøgning på nettet, og kunne godt lige tænke mig noget input..
der er et par felter, man skal udfylde og her er hvad jeg har skrevet:
"Giv en kort beskrivelse af dig selv:*"
Her skriver jeg måske for lidt? :
"Jeg er en frisk pige på 21 år, som bor for mig selv på Frederiksberg.
Jeg arbejder, og bruger derudover en del tid på lydighedstræning med hunden.
Jeg er fuld af gåpåmod, er ikke bange for at tage fat.
Hvis jeg er i en situation hvor jeg er i tvivl om hvad jeg skal foretage mig, går jeg ikke af vejen for at bede om at blive sat i gang.
Jeg kan godt lide at arbejde, og sætter stor pris på gode og loyale kolleger."
"Hvad er din motivation for at søge job hos Promoters?*"
"På mit nuværende arbejde kan jeg desværre kun få deltid, og jeg søger derfor et sted hvor jeg enten kan supplere op med timer, eller skifte helt over og få et større antal timer end jeg har nu.
Jeg blev henvist hertil af en fra en hjemmeside, *** ***, som mente at det var et sjovt og spændende arbejde som derfor var værd at kigge på.
Endvidere arbejder nu i kundeservice/kiosk i en butik, hvor jeg også har været i andre afdelinger, og jeg er derfor vant til at omgås fremmede mennesker, og ved hvor vigtigt det er at smile og snakke pænt."
"Beskriv en situation, hvor du har givet en god service samt hvorfor:*"
Jeg synes det er svært at komme med en konkret situation??? Jeg har masser af kunder hver dag, og synes jo som udgangspunkt at jeg leverer en god service?
"Det er altid vigtigt på mit job at jeg yder en god service.
Ofte er folk trætte, vrede eller ophidsede når de kommer, og det er derfor essentielt at jeg er høflig og imødekommende, så jeg ikke forværrer situationen for kunden.
Forleden dag havde jeg en kunde som for lang tid siden havde købt en æske med to kaffekopper, og da han kom hjem var den ene defekt.
Han kom tilbage efter noget tid, og vi ombyttede den naturligvis for ham uden noget bøvl."
Lidt input ville være fantastisk, da jeg kun har skrevet få ansøgninger i mit liv..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Forleden dag havde jeg en kunde som for lang tid siden havde købt en æske med to kaffekopper, og da han kom hjem var den ene defekt.
Han kom tilbage efter noget tid, og vi ombyttede den naturligvis for ham uden noget bøvl."
^er det med i din ansøgning ?
"Hvad er din motivation for at søge job hos Promoters?*"
"På mit nuværende arbejde kan jeg desværre kun få deltid, og jeg søger derfor et sted hvor jeg enten kan supplere op med timer, eller skifte helt over og få et større antal timer end jeg har nu.
^ Jeg ville nok ikke snakke så meget om timer, men lidt mere om HVORFOR du lige præcis søger dette job og ikke et hvilket som helst andet job.
Hvis jeg er i en situation hvor jeg er i tvivl om hvad jeg skal foretage mig, går jeg ikke af vejen for at bede om at blive sat i gang.
^i stedet for at skrive at du ikke er er bange for at bede om at blive sat igang, ville jeg nok skrive at du er selvstændig og derfor sagtens kan gå i gang af dig selv - måske ikke lige ordret som jeg har skrevet det, men noget i den stil.
ellers så synes jeg du skriver godt
og nå ja, der hvor du skriver om dig selv kunne du måske skrive lidt om hvordan du er som person - sød, udadvendt, fleksibel, ærlig eller hvad du nu er - det gælder om at sælge sig selv så meget som muligt, uden at overdrive
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Her ville jeg undlade alt, hvad du har skrevet og istedet skrive noget i stil med: "Da jeg med stor interesse, har læst om jeres virkesomhed på jeres hjemmeside er jeg nød til, at sende en ansøgning for jeres virksomhed er bare alt, hvad jeg søger i et job" ..... Et eller andet der indikere, at det er jobbet du søger, ikke timerne :o)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Der står at jeg skal beskrive en situation hvor jeg har givet god service, og det fatter jeg bare hat af? Synes det er lidt mystisk at komme med konkrete eksempler, og har derfor ikke nemt ved at finde på et?
Jeg har jo tonsvis af kunder, og synes det er en anelse forkert dels at komme med et konkret eksempel, men også sært?
Og kan heller ikke se hvordan jeg skal begrunde det, jeg gør det fordi det er en del af den service jeg står for at yde for butikken??
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
^på den måde beskriver du at du har givet en god service og at det sker hver gang.
Du skal nok putte lidt mere på, og måske "overse" selve spørgsmålet lidt, men gøre opmærksom på at du altid giver en god service, i alle situationer
jun 2007
I forhold til en konkret sag, så kan du lige som Camilla sagtens skrive noget i stil med, at du altid yder en god service - det er svært, som du selv skriver, at komme med en konkret sag - find på noget, skriv, at da du altid yder en god service, har du altid tilfredse kunder - en måde og komme uden om det på ;o)
dec 2008
har set den, mange tak
Og ja, må nok springe let og elegant over det spørgsmål. Har i det felt også skrevet:
"Det er altid vigtigt på mit job at jeg yder en god service.
Ofte er folk trætte, vrede eller ophidsede når de kommer, og det er derfor essentielt at jeg er høflig og imødekommende, så jeg ikke forværrer situationen for kunden."
Men skal nok i stedet afslutte den sætning med: "så kunden går herfra med en god oplevelse i bagagen og lysten til at komme igen" eller noget i den stil..
jun 2007
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
dec 2008
Mener du min nuværende stilling??
Det har jeg skrevet, men denne ansøgning er delt op i felter, og skal jo svare på dem..
der er nogle enkle spørgsmål med kliniske svar (såsom alder, bopæl, arbejdsplads osv) med ellers er der de her tre primære felter..
dec 2008
Men ja, noteret og mange tak
Input til jobansøgning