{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Hjælp til træls lejesituation (langt) {{forumTopicSubject}}

Ja... Vi er lidt træt af vores udlejer.
For det første starter han en masse projekter omkring huset uden at informere os om det i forvejen..
Da huset skulle males vågnede vi ved at der stod håndværkere hele vejen rundt om huset og gloede ind af vinduerne, da der blev sprøjtet med plantegift i haven fik vi heller ikke noget at vide, det opdagede jeg ved et tilfælde da jeg kiggede ud af vinduet. Manden ved vi har 2 hunde, der ofte bliver luftet i haven(som vi deler med underboen og hendes 2 hunde).

Imorges vågnede vi ved lyden af motorsave, og ser 20 mand stå nede i haven og fælde hele hækken rundt om huset, og alle træerne i haven.
Så er det jeg gerne vil vide, om det kan passe at han ikke har ret til at meddele sådan noget?
Han har begge vores tlf numre, emails og han bor i samme by, så det at smide et brev i postkassen ville vel ikke være så svært??

Udover det kommer han bare anstigende når han vil ind i lejligheden. Sidste gang, bankede han bare på og gik ind, selvom vi sad ovenpå. Hvorefter han blev vildt sur over at der rodede.
Jeg har tidligere skrevet en mail hvori jeg spørger om han ikke vil være sød at give besked et par dage i forvejen så man ligesom kan forvente at han dukker op. Men han svarer aldrig på de mails jeg sender til ham.

Som om det ikke er nok, så er han også sur over vores katte.. Skal lige siges at jeg talte i telefon med sekretæren inden vi fik lejligheden hvor jeg spurgte hvor mange dyr vi måtte have, for vi havde både hund og kat.. Hun sagde at boligen ikke havde nogle begrænsninger på så længe vi selv kunne styre det, ville de ikke blande sig..
Nu har vi så to hunde og to katte, hvilket i vores øjne ikke er overdrevent, vores bolig er på 110kvm så vi har plads nok, men så kom han her for noget tid siden og sagde at han aldrig havde givet lov til at have katte..
Og at vi skulle skille os af med kattene eller flytte..

Han er altid meget ubehøvlet i sin måde at tale til os på. Vi er begge to piger, og ingen af os har modet til at sige ham imod. Det er jo i virkeligheden ham der "har magten" til at smide os ud når det kommer til stykket.

Vi har ikke råd til at flytte og vi vil gerne beholde vores katte. De har i forvejen været passet ude i en periode fordi jeg ikke måtte have kat hvor jeg boede før (boede i en midlertidig lejlighed i forbindelse med udd.) og vi valgte egentlig denne lejlighed pga. at vi måtte have dyr.

Kattene har haft kradset i tapetet, og ja, det ser træls ud for ham, men som vi også sagde til ham skal vi nok selv reparere det, hen af vejen.
Nu har han så sagt at han vil komme og inspicere lejligheden med hans maler for at gøre skaderne op.
Men har vi ikke selv ret til selv at prøve at reparere det først?

Vi har ikke villet reparere det indtil nu, fordi vi ville være sikre på at vi havde fået vænnet dem af med det.
Desuden har vi ikke råd til at tapetsere hele lejligheden om, det er jo noget vi må spare op til.
Men hvis han dukker op med sin maler og smækker en kæmpe regning på bordet, sidder vi lidt med håret i postkassen.

Jeg må vist hellere få med at vi ikke er i en boligforening da det er en såkaldt murmestervilla vi har lejet.

Undskyld hvis indlægget er lidt rodet, vi er bare lidt oprevet over alt det her.
Er der nogen der har nogen råd til hvad vi skal gøre ved hele missæren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til træls lejesituation (langt)
Kommentér på:
Hjælp til træls lejesituation (langt)

Annonce