{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Har i stemt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på vej til stemmeboksen, og læste at der havde været 2% til stemmeurnerne et par timer efter de havde åbnet.

Så jeg er lidt nysgerrig efter, at høre hvem i har stemt på og hvad i har stemt til forslaget om ændringen i tronfølgeloven, og hvorfor (hvis i har lyst til at fortælle det)

Jeg stemmer på Søren Søndergaard (er modstander af EU ), og ja til forslaget, selvom jeg ikke er tilhænger af kongehuset så synes jeg at man skal påvirke udviklingen i den retning man har mulighed for, og bedst kan stå inde for.

God dag!

/ Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har i stemt?
  • #1   7. jun 2009 Jeg har ikke endnu..

Må nok hellere få det gjort, skal alligevel ud og handle ind..

Jeg stemmer JA til forslaget, og blankt til det andet..

• #3   7. jun 2009 jeg har stemt..

ja til at ændre trofølgeloven

og så har jeg sat mit kryds ved Morten Messerscmidt fra DF

• #5   7. jun 2009 jeg har stemt og akkurat på det samme som dig Trine

jeg har stemt på Søren, da jeg er modstander af EU

jeg har ikke noget imod kongehuset som sådan. synes det er rart nok, at det er en upolitisk overhovede vi har - der går jeg lidt imod, det parti jeg ellers stemmer på.

jeg har stemt ja til tronfølgeloven, fordi det selvfølgelig skal være lige for mand og kvinde.
    men jeg synes det er et dumt tidspunkt at lægge den afstemning, dels er den ikke særlig aktuel og dels ved man jo godt, der er færre der stemmer til EU

• #6   7. jun 2009 *Messerschmidt smiley

• #7   7. jun 2009 Jeg stemmer senere...

Mit kryds kommer til at så ved SF - ingen konkret kandidat og så et ja til tronfølgeloven.

Sanne - når du skriver som du gør, er din stemme ugyldig. Spild af demokrati i mine øjne...

• #8   7. jun 2009 Vi kører lige forbi og stemmer på vej i byen her ved 3 tiden. Stemmer JA til tronfølgerloven. Det andet valg holder jeg for mig selv.

• #9   7. jun 2009 Vil stemme det samme som "de to små":) Gør det senere..

• #10   7. jun 2009 Vi er hos mine forældre i Vejle og min bror fra Ålborg kommer senere i aften og vil meget gerne lige hilse på ham da vi ikke har set hinanden i nogle måneder, og jeg bor i Odense så jeg kan ikke nå at stemme..

Men JA til Tronfølgeloven og ja til venstre..

• #12   7. jun 2009 Sanne C - det var til den anden Sanne....jeg sad også og blev forvirret et øjeblik

• #13   7. jun 2009 Vi har ikke endnu, men regner med at tage derhen

• #14   7. jun 2009 årh for pokker da,. smiley der er en sanne mere i tråden.. jeg synes nok..

undskyld *CH* jeg er vidst ikke rigtig vågen endnu smiley

• #15   7. jun 2009 Jeg vil stemme blankt til EU, da jeg ikke har sat mig ind i det, men gerne vil bruge min stemme..

Og så ja til at tronfølgearven gerne må ændres, Kongehuset har jo ikke noget at skulle ha sagt og er egentlig kun et ansigt ud af til..

Jeg har kun oplevet at have en dronning, så ser ikke der unaturlige i at vi om 80 år eller mere ville kunne få det igen istedet for en konge

• #16   7. jun 2009 Sanne K - Så kunne du lige så godt lade være med at stemme, når man skriver i stedet for bare at sætte kryds bliver stemmen ugyldig..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #17   7. jun 2009 "En blank stemme ved folkeafstemningen har i realiteten samme virkning som en nej-stemme, fordi en revision af tronfølgeloven kræver tilslutning fra 40 pct. af den stemmeberettigede del af befolkningen"

link jp.dk/indland/indland_politik/ article1709969.ece

Hvis du er enig i ændringen af tronfølgeloven, er det derfor vigtigt, at du stemmer, fordi en blank stemme eller "sofa"-stemme indgår i det samlede resultat som en stemme imod forslaget.

• #18   7. jun 2009 ville stemme præcis det samme som sanne C, men står med en tæve som kan føde hver øjeblik, så tør altså ikke at gøre ind og stemme

lige nu siger de i tv at tronfølge loven ikke bliver vedtaget.

• #19   7. jun 2009 Det er mig, der beklager Sanne - jeg burde jo have skrevet navnet ud ;o)

Jeg nåede ikke at se, det slettede indlæg *GG*

• #20   7. jun 2009 Sanne K - det kan da godt være, men så stem da blankt så din stemme i det mindste tæller.

Når du gør som du gør, ryger din stemmeseddel lige lukt i skraldespanden.

• #21   7. jun 2009 Anne R - Det er EU og ikke tronfølge jeg stemmer blankt til smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#22   7. jun 2009 Sanne K

Nu er det ik kongehuset som der skal stemmes om, det er ligestilling mellem kønnene. Dreng går forud for pige - tænk at der stadig sidder nogen og stemmer nej/blankt til det spørgsmål i 2009

Jøsses....

• #24   7. jun 2009 anne r. ja det tænker jeg også... at nogen synes mænd stadig skal have første ret, især når vi har haft en dronning så længe.

også selv om man er ligeglad med kongehuset, de interesserer nu heller ikke mig, men synes det er fint de er der smiley

• #25   7. jun 2009 og en skovl for en skovl!

• #26   7. jun 2009 sanne. ja men hvis folk ikke har sat dig ind i EU kan jeg godt forstå dem, hvor alle burde da kunne se logikken i at stemme ja til tron følgeloven, det er da værre. kan godt være det ikke er lige så vigtigt, men det er trods alt nemmere at tage stilling til

• #28   7. jun 2009 Team Hopla - det fik jeg også. Det er alle der har været inde og stemme på dyrevelfær fået så vidt jeg ved.

om man stemmer på den ene eller den anden kandidat, afhænger jo af sit politiske ståsted og kan altid diskuteres.
    der var da også nogle jeg kunne begynde at kalde spade.

men synes nu, folk har lov til at have deres politiske ståsted.

• #30   7. jun 2009 jeg har også stemt, det blev SF og et JA til tronfølgeloven.

Jeg synes det er skræmmende så få der gider bruge deres demokratiske rettigheder, når man tænker på hvordan andre nationaliteter kæmper med blod, sved og tårer for at få lov at sige deres mening. Jeg mener det er en 'borgerpligt' at sætte sig lidt ind i sagerne, så man kan stemme, at der så efter min mening har været for lidt information i medierne, specielt for førstegangsvælgere, er så en anden sag. Det er ikke alle der magter selv at opsøge informationerne.

• #31   7. jun 2009 Nicolai, der SKAL afstemning til, når der laves regler om i grundloven.

Det er vores sikkerhed for, at politikerne ikke gør, som det passer dem når det kommer til hele vores grundlæggende lovgivning.

Og så SKAL der være 40 procent for en ændring, når det er grundloven det handler om - plus der skal være en stemmeprocent på 40.
    Derfor er det ikke bare lige til at få alle kvinder til at stemme ja til ligestilling i kongehuset.

Der er rigtig mange, der slet ikke gider at stemme...

• #32   7. jun 2009 Stemte imorges lidt over 9, morgenturen blev lagt forbi valgstedet smiley

• #33   7. jun 2009 Jeps, jeg har været ned og sætte min stemme, både til Europa valget og tronfølge-loven.

Jeg har stemt stort JA til tronfølge-loven, for jeg synes at en dronning kan være lige så god som en konge. Så selvfølgelig skal det være den førstfødte uanset køn som skal overtage tronen.
    Jeg synes vi har en ret god repræsentant (Dr. Margrethe) for at dronninger kan være lige så gode som konger.

• #34   7. jun 2009 jeg har stemt SF og ja

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#35   7. jun 2009 DF og Ja

Og så ellers afsted og stemme FOR ligestilling i kongehuset.

De mener, at der mangler ca 1000 JA-stemmer....måske færre, så ud og luft hunden. Mine er godt trætte nu *S*

• #36   7. jun 2009 hvor er der mange EU-modstandere her....meget tankevækkende synes jeg..........og for mig meget mere relevant end kongehuset

• #37   7. jun 2009 Har været nede og stemme. Stemte på SF's Margrete Auken. Og Ja til det med tronfølgeloven.

Er for EU og for ligestilling :o)

• #38   7. jun 2009 Sikke mange der har stemt - dejligt at se!!!!

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#39   7. jun 2009 Husk nu, at det IK har noget at gøre med, om man er pro/contra kongehuset.

Det drejer sig om ligestilling *S*

Dreng går forud pige....troede ALLE var for ligestilling her i 2009..??

• #40   7. jun 2009 Laila- det lyder altså lidt hårdt, at du "intet har tilovers for dem som stemmer blankt eller ugyldigt". Det er en afstemning, ikke børnemishandling.
    Jeg havde da svært ved at tage stilling til noget, som jeg dels er imod(kongehuset) og dels er død til den tid det bliver aktuelt. Hvem ved hvordan tingene ser ud om 60-70 år når, hele denne problematik bliver aktuel? Selvfølgelig skal vi have ligestilling, men så skal det jo gælde alle de andre særregler kongehuset også har.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#41   7. jun 2009 Det drejer sig IKKE om, om man vil ha et kongehus eller ej. Det drejer sig om ligestilling.

Noget vi kvinder kar kæmpet for i RIGTIG lang tid, og stadig kæmper for.

Det KAN da ik være rigtigt, at man i 09 "overser" kampen for ligestilling, da man ik er for et kongehus???

• #42   7. jun 2009 Jeg er enig i der er mange andre spørgsmål vedr. vores monarki som vi burde have til afstemning, men nu var det ikke tilfældet ved denne afstemniing og så må enhver jo stemme eller undlade at stemme alt efter hvad man føler for - det er vores demokratiske ret....

• #43   7. jun 2009 Anne R- Det er jo ikke det jeg siger. Men at kræve ligestilling i noget som i forvejen er hævet over alle andre regler og normer, som gælder for os andre, fjerner jo ligesom det "specielle" ved kongehuset.
    Jeg går også ind for ligestilling, har selv arbejdet i et mandefag og blevet lønnet lavere alene pga. mit køn.
    Mener forresten at have hørt i radioen, at kongehuset selv er imod.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#44   7. jun 2009 Laila

Jeg kan slet ik se hvorfor vi skal stemme om det/bruge penge på det....svaret er da åbenlyst...vi skriver da 2009 *S*

Alle de penge der er brugt til div spots osv osv, dem kunne vi ha smidt i ældreplejen/skoler

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#45   7. jun 2009 pia S

Så du siger nej til ligestilling, "da kongehuset i forvejen er hævet over alle andre regler og normer"....og så slemt er de heller ik "hævet" *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#46   7. jun 2009 Den mest stupide holdning til spørgsmålet jeg pt har hørt, det er følgende:

"Dronningen har ik været en god mor, så derfor ønsker jeg ik, at regenten skal være en kvinde"

Hvor mange skridt tilbage for kvinder/ligestilling er det lige?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#47   7. jun 2009 Laila

Det har du helt ret i *S*

Men et spørgsmål om ligestilling.....?

• #48   7. jun 2009 Jo Anne R, jeg er for ligestilling, men kan ikke se hvor meningen med at lovgive om det i et kongehus, som i forvejen er så forskellig fra resten af samfundet, er.
    Hvordan skulle man dog kunne være imod ligestiling som kvinde???

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#49   7. jun 2009 pia S

Jammen så har du jo stemt ja *S*

Så er den ged da barberet. *S*

Og hvor forskellige er de lige fra os andre?
    Ville du være i deres sko?

Jeg gaaad godt nok ik. Tænk sig ALTID at være i søgelyset

• #50   7. jun 2009 Hehe nej jeg gad sgu ikke være kongelig. Mest fordi jeg ikke er så fin på den smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#51   7. jun 2009 pia S

Du kunne jo være blevet født til det. Ik go tanke vel?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#52   7. jun 2009 Nå det bliver heldigvis et knebent JA til ligestillingen *S*

Hurraaaaaaaaa

• #53   7. jun 2009 Der blev stemt for en 2 timer siden, både jeg og manden og naboerne smiley

Hvad jeg stemte, holder jeg dog for mig selv

• #54   7. jun 2009 Synes det er lidt godnat at stemme om en lov, som ingen af os nulevende får lov at opleve.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#55   7. jun 2009 Jeanett *
    Og hvorfor egentlig det?

Noget vi danskere kan lukke munden for, det er netop hvilket parti vi er til, samt hvad vi tjener.

Fri abort, christiania, unger på 11 der er fulde på gaden, Istedgade, Roskilde Festival osv osv vil vi gerne bekende til, men oplysning om løs og parti - DET vil vik ikke *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#56   7. jun 2009 Doggymom

Godt rødstrømperne ik sagde sådan i "tidernes morgen", for så havde du stadig stået iført forklæde og ventet på din mand, med maden og sutskoene klar.....og børnene lagt i seng

• #57   7. jun 2009 Gør jeg nu. Han har nu bare maden med hjem.

• #58   7. jun 2009 Anne R:

Fordi nogen har tendens til at rakke en ned, pga. ens meninger...

• #59   7. jun 2009 Det står da heldigvis enhver frit om man vil tilkendegive sit politiske ståsted, lønforhold m..v

• #60   7. jun 2009 Selvfølgelig er der stemt i begge afstemninger smiley
    Og jeg må også undres over nogen stadig kan stemme nej, eller blankt til om piger skal ligestilles med drenge. Uanset i hvilket regi denne ligestilling foregår...

Men ja, hver har ret til at mene hvad de gør...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#61   7. jun 2009 Ja selvfølgelig gør det det, det er jo en del af ytringsfriheden.

Syntes bare det er "sjovt" at vi kan tale om dildohomeparties, swingerklubber, flashe vore fede biler/huse osv

Men parti og løn.....nænæ

Mon ik godt jeg ved, hvad min nabo stemmer/får i løn, ved at se, høre?

• #62   7. jun 2009 her stemt, nåede lige hjem til det få minutter før lukketid.

Synes det er bedre at stemme blank end at blive hjemme, og sige det ikke rager en noget.

Ang. blanke stemmer til tronfølgeloven, så tror jeg nogle af dem kan skyldes formuleringen på stemmesedlen. "Ja" eller "Nej" uden nogen forklaring på hvad spørgsmålet var.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#63   7. jun 2009 Ja det kan da ik "overraske" nogen......

• #64   7. jun 2009 Anne R...

Vi er forskellige tror nu ikke det er alle det falder naturligt at tale om dildohomeparties etc...

Personligt synes jeg det er mere spændende at tale politik end sexlegetøj....

• #65   7. jun 2009 Susanne>> Åbenbart ikke alle steder. Det var i radioen ved 19-tiden.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#66   7. jun 2009 ˜”°*º• Polski Owczarek podhalanski •º*°”˜ .

Personligt synes jeg OGSÅ at det er mere spændende at tale politik end sexlegetøj....

Den kan vi hurtigt blive enige om *S*

• #67   9. aug 2009 Der er næsten kun Df'er eller Sf'er her;)...

Kommentér på:
Har i stemt?

Annonce