{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Så er min mor flyttet ind.... {{forumTopicSubject}}

Nogen husker måske nogle tråde, hvori jeg har nævnt, at min mor har cancer. Mange steder og uhelbredeligt.

Igår morges blev jeg så ringet op af hjemmesygeplejersken, som mente, at det nu var uforsvarligt, at min mor var selv pga. stærk medicinering.

Min mand tog med ned til min mor om formiddagen, og gav hende valget mellem, at jeg flyttede ind hos hende eller hun flyttede hjem til os...Det kunne hun så få lov at tænke lidt over.

Da sygeplejersken kom ved middagstid, fortalte mor stolt og glad for det tilbud "svigersøn" havde givet. Sygepl. spurgte hvad hun synes...Og ja, mor syns' det lød dejligt og trygt at kunne bo ved os.

Så vi fik travlt....Hjem og rydde vores soveværelse og gøre rent osv. Der kom begge mine søstre i løbet af ingen tid, for at gi' en hånd. Min mand ringede til svigerfar og svoger, om de kom hurtigt, med trailer, og hjalp med at flytte sygeseng, toiletstol, rollator osv...
Vi har købt en trådløs ringeklokke, som hun kan bruge hvis hun har brug for hjælp el. lign.

Så kl. 16.30 havde vi fået min mor "installeret" i hendes nye værelse.
Og hvor er hun bare tryg og glad.

Havde bare lige brug for, at komme ud med det, mens jeg sidder i stilheden og får min morgenkaffe.

Der kommer jo til, at være en del rend af sygeplejersker osv...men det går alt sammen...

Min mor skal bare ha' en god og tryg sidste tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er min mor flyttet ind....
  • #2   30. maj 2009 Tak....

    Min mor er 69 år, og blev akut indlagt den 21 januar...en uge efter blev det så konstateret...lungecancer med spredning...
    Hun er nu meget dårlig, hun har været i sengen i 2 dage, pånær lige den lille transport igår.


  • #4   30. maj 2009 Min mor kom hjem fra sygehuset i febr., men bor/boede selv, og nu hvor hun så får så stærk smertestillende blev hun også selv bange, for hun kan næsten ikke stå på benene, så det er en god løsning, det her.
    Også for vores vedkommende, jeg har jo besøgt hende hver eneste dag, lavet middagsmad til hende og mange andre ting...Og nu har jeg så det hele under samme tag...Det er mindre stressende...Også bare tanken om, at hun ikke er selv.


  • #5   30. maj 2009 Hatten af for dig!

    Når jeg engang skal have børn håber jeg da at jeg får nogle børn som tænker lige så meget på deres mors velbefindende som dig!

    Endnu engang, det er stort at I har taget den beslutning og det ansvar at give din mor tryghed i hendes sidste tid på jord.


  • #6   30. maj 2009 jamen stor tillykke med at få mor hjem. hvor er det skønt at høre i giver hande en sidste tid i trykke rammer..

    jeg passer selv en dødsyg mand i hans hjem. og ved hvor stort et arbejde det er.

    håber i får en dejlig tid sammen, trods den trælse prognose


  • #7   30. maj 2009 Jeg er helt fyldt med tårer,det er så overvældenede at læse at du er så god mod din mor...det synes jeg er rigtig dejligt ...bare det var mig der kunne ha` gjort det samme for min mor...hun blev taget fra os for 11 år siden pga pludselig dårligt hjerte som ingen havde mistanke om...det er en kamp at stå uden hende..hvor hun altid har været dèr...men vi har klaret det indtil nu og skal nok også klare det fortsat...jeg har kun min lillebror ellers ingen og mine børn er jeg alene om...det er hårdt til tider....du er nu guld værd for din mor...og jeg håber det bedste for jer...

  • #8   30. maj 2009 Tak for alle jeres søde ord...

    Føler virkelig med jer der har mistet...


  • #9   30. maj 2009 puhaaa! får helt tårer i øjnene.. bare tanken om at miste min mor gør mig SÅ ked af det.
    syns det er stærkt du hjælper hende så meget smiley


  • #10   30. maj 2009 Varme tanker herfra - når alt kommer til alt, så er jeg helt sikker på at det også er den bedste løsning for dig også. Du slipper uden om at skulle stresse rundt for at nå både din mor og din familie. Herligt at dine søskende og svigerfamilie hurtigt gav en hjælpende hånd, og et kæmpe skulderklap til din mand for at invitere din mor hjem til jer.

    Min moster døde i marts, og hun var hjemme lige til det sidste. Det er fantastisk når det kan lade sig gøre, men det kræver noget ekstra for at det går.

    Håber din mor får det bedre hjemme hos jer, og at den medicin hun får kan give hende en værdig dagligdag.


  • #11   30. maj 2009 Hvor er det dejligt at høre ,sådan skal en familie være .
    Rigtig god bedring og god pinse .Hils din mor mange gange
    Møffe Og Christel


  • #12   30. maj 2009 Du er et helt igennem godt menneske!!
    Og din mor må være så stolte af jer, er sikke på hun må ha strålet da hun fortalte det til sygeplejersken!! Meget stort og smukt gjort. Syndes du skal lave en tråd igen, vis det begynder at blive hårdt, for det kan det sagtens.. Godt at komme ud med det..


  • #13   30. maj 2009 Hvor må din mor være glad for at have sådan en pragtfuld datter......FLOT GÅET !!!

  • #14   30. maj 2009 hvor er det dejligt at høre.

    jeg er sikker på at både du og din mor vil få meget glæde af denne ordning.

    super flot

    ja skriv endelig,


  • #15   30. maj 2009 Hvor er I bare søde allesammen - mange tak...Det varmer usigeligt meget...



  • #16   30. maj 2009 I er helt sikkert nogle rigtig gode mennesker.
    Desværre er det ikke alle, som tager det som en selvfølge, som i gør, at hjælpe deres nærmeste.
    Jeg håber din mor får en god og glad tid her på jorden.


  • #17   30. maj 2009 Puha, den er hård...
    Jeg har selv mistet både min far og min mor med 2 års mellemrum...
    Jeg passede min mor hjemme hos hende selv, men hun nåede desværre at komme på sygehuset fordi hun gik i leverkoma og det kunne jeg ikke stå med alene....
    Åhhh, hvor er det svært at tænke på igen....
    Mine tanker går til jer, i denne svære tid!


  • #18   30. maj 2009 Det er selvfølgelig pænt hårdt....Også for mine børn...De/vi har allerede mistet en del familiemedlemmer...
    Jeg syns' sgu ikke det er fair for ungerne.....
    2004 døde min far (morfar), 2006 min mands mormor (oldemor), 2007 min nevø (fætter), nu 2009 min mor (mormor) og min mands morfar (oldefar) mister vi også i år....

    Mon så ikke vi kan blive sparet et par år nu...:-/


  • #19   30. maj 2009 ja Lone - jeg fik også lige et flashback, jeg boede hjemme hos min mor i hendes sidste tid.

  • #20   30. maj 2009 Puha ja Connie, det var ikke en nem periode...
    Jeg elskede/elsker min mor så højt, vi var symbiotiske og det har taget laaang tid at få det lidt på afstand, de er 4 år siden hun døde....


  • #21   30. maj 2009 Hvor er du dog en pragtfuld datter!! Det er så stort at tage det ansvar som netop gør man er familie og der er sammenhold.

    Det må samtidig være superhårdt for dig og din familie, så jeg sender dig alle mine varmeste tanker.

    Knus


  • #22   30. maj 2009 Ej hvor er det godt at i har ladet hende bo hos jer uanset hvor hårdt det bliver..
    Min farmor døde også af kræft nogle år tilbage og hun døde hjemme ved min farfar og var der hver 2. dag og synes det var dejligt befriende at det var et sted man kendte osv..

    Håber i kommer godt igennem denne svære tid smiley


Kommentér på:
Så er min mor flyttet ind....

Annonce