{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Ny kamphunde artikkel, anderledes race {{forumTopicSubject}}

Normalt vil jeg forbinde kamphund med Amstaff eller ambull, men at medierne kalder en boxer for en kamphund er da vist ny, eller er det mig der ahr sovet i timen ?

Under alle omstændigheder er det synd for fåret...

Der er nogle halvgrimme billeder af fåret, der dog overlever mødet.

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kamphunde artikkel, anderledes race
  • #1   27. maj 2009 Hmm - kan ikke se de kalder det en kamphund. Men kamplysten - og det må man jo gi dem at den var!!

• #2   27. maj 2009 stakkels får smiley

• #3   27. maj 2009 Ja det er godtnok kun i overskriften at de skriver :
    "Får angrebet og skambidt af kamphund"

Men ja man må da sige at den ar været kamplysten..:-(

• #4   27. maj 2009 Hehe flot at jeg lige overså den LILLE BITTE overskrift!!

• #6   27. maj 2009 Lidt boxerhistorie -

(link fjernet)

• #7   27. maj 2009 ja undskyld ....

men sådan en møjkøter skam dig ejer til denne hund

• #8   27. maj 2009 TOTALT UNDERLIGT med overskriften. Jeg er SIKKER på den så sådan ud første gang jeg læste den, men da jeg så gik ind igen stod der kamphund og nu står der hund igen - WEIRD STUFF!!

• #9   27. maj 2009 Jeg har brugt linket på FaceBook og der står overskriften -

Se billederne: Får angrebet og skambidt af kamphund

Kilde: www.bt.dk

Med blodet silende fra mulen kunne et skabidt får i Avedøre vest for Købehavn tirsdag eftermiddag takke politiet for, at det overlevede mødet med en kamplysten boxerhund.

• #10   27. maj 2009 mia og mikkel N

Har også indtryk af, at boxere er rigtig gode familiehunde(har været overvejet herhjemme på et tidspunkt) og denne dræberadfærd normalt ikke ligger i dem, men den forkerte ejer kan jo desværre ødelægge selv de bedste hunde.

- kunne ikke se det med "Kamphund" i overskriften, så enten er jeg blevet blind eller også er det rettet ??

• Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 46
    #11   27. maj 2009 Boxer er en muskelhund, på ligefod med amstaff osv..

• #12   27. maj 2009 Jep de har ændret på overskriften, for jeg saxede den fra BT i mit 2. indlæg....

• #13   27. maj 2009 Antez -

En boxere HAR muskler smiley , men dette er hvad jeg fandt i min søgning -

(link fjernet)

• Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 46
    #14   27. maj 2009 O
    mia og mikkel N

Skrevet: 27-05-2009 12:41:16

Jeg mener nu ikk en boxer er hverken kamphund eller muskelhund...
    Og jeg tror heller ikke den er på den officelle liste der er blevet lavet over "muskelhunde".

---liste---?

• #15   27. maj 2009 jeg kan ikke se der står kamphund nogen steder. et kopi og over teksten

Se billederne: Får angrebet og skambidt af hund
    27. maj 2009, 9:17
    Opdateret den 27. maj 2009, 10:54 Af BIRGER A. ANDERSEN

Med blodet silende fra mulen kunne et skabidt får i Avedøre vest for Købehavn tirsdag eftermiddag takke politiet for, at det overlevede mødet med en kamplysten boxerhund.

• #16   27. maj 2009 Da jeg postede linket på min FaceBook hed overskriften -

Se billederne: Får angrebet og skambidt af kamphund.

Overskriften er åbenbart blevet rettet og hedder nu -

Se billederne: Får angrebet og skambidt af hund.

Nogen på BT´s redaktion har fjernet ordet "KAMP" smiley

• #17   27. maj 2009 Jeg mener jo at boxeren går under brugshunde, ja de har engang blevet afprøvet til tyre kampe m.m. men de havde jo for blidt et sind ..

• #18   27. maj 2009 Min boxer er kun en familiehund....og lidt brugshund...han holder da vagt.

Jeg ved godt at der er særtilfælde, men det er der sgu med alle hunderacer....selv den lille pussenusse Golden Retriver.

Jeg er så enormt harm på den der skide ejer, at jeg ville ønske at fik et forbud mod at holde hund nogensinde igen!!!!!

Med en hund følger anvar!!!!! samle op, holde i snor, ikke slippe i tæt bebyggelse, lære om racen, træning, opdragelse, osv.....

Jeg er sgu da bange for at den idiot skal blive grund til at min hund skal have kurv på, og aldrig kommer til at løbe frit igen!!!! smiley

Jeg er så harm, og det er meget muligt at de er fremavlet til tyrekamp, men det egnede de sig da vist ikke til vel!!!???

Hader dumme mennesker!!!!!

• #23   27. maj 2009 stakkelse lille får----

• #26   27. maj 2009 *no name, nu med hårløse killinger * Du skriver;

"jeg mener faktisk de to hunderacer minder utroligt meget om hinanden smiley og nu er det tilfældigvis således at jeg kender en anden som er opvokset med boksere og selv har valgt AST'eren smiley
    bokseren er nok lidt mere rolig, men hvis den bliver gal, så går det lige så galt som med en AST'er "

Ja, de ligner hinanden meget af sind. Men hånden på hjertet - boxeren finder sig i rigtig meget , inden den siger fra...!!!

I mine snart 20 år med boxer, har jeg aldrig oplevet eller set boxere slås for alvor.
    Faktisk lyder det ofte værere end det i virkeligheden er.
    Mine boxer bor/har boet med mange forskellige arter dyr - katte, gnavere, fugle, uden deres "jagt instinkt" er vagt til live. Der er kun fremmede katte de jager. De jager dem ud af haven, ikke ikke andet.

Jeg mener at hvis en boxer (ja, alle racer) overfalder en hvalp, må der være noget psykisk i vejn med den. Og da vi ved at den del psykiske sygedomme kan være arvlige, kan jeg ikke forstå at ejeren tillader at avle videre på den pågældende hanhund, som du i dit indlæg fortæller om.

• #27   27. maj 2009 Enhver hund skal kende grænser og ikke få lov til at være "herren i huset. Lige meget om det er en pekingeser, terrie, AST ell. boxer. Det er vi helt enig i.

Vi mødes daglig med AST til leg og jeg kan se flere forskelligeheder end ligheder. Ens for dem er at de er hengivende for mennesker.
    Desværre oplever jeg ofte at boxeren generel er svær for andre hunde at læse (tager jeg på egen regning) og det kan munde ud i mindre kampe.

At en AST er en boxer der ikke savler, kan jeg ikke holde med dig i....
    For mig vil det være det samme som at sige, at en rotweiler er det sammen som en dobberman, bare med flere muskler.

Kommentér på:
Ny kamphunde artikkel, anderledes race

Annonce