544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Sevice er et fremmedord for nogle Sevice er et fremmedord for nogle

Ja jeg er godt gal i skralden

Jeg har som mange andre mobil tlf, har faktisk personligt 3 abn. hos selskabet og min mand har også et abn.

For et par måneder siden skiftede jeg mobil, den gamle var slidt op i nogle af tasterne , men jeg var heldig for som en god kunde gennem flere år så kunne jeg købe en mobil med tilskud blot jeg forlængede min bindings periode med 6 måneder. Det kan der ikke ske en dyt ved for jeg har som skrevet været kunde hos selskabet i mange år og har ikke tænkt at skifte.

Gennem de sidste par måneder har jeg så også fået noget udslæt i ansigtet faktisk også ved øret, tænker det er måske de nye headset på jobbet, men nej det hjælper ikke at skifte tilbage til det gamle

Så fortæller min mand mig igår at han havde læst at nogle mobiler har får meget nikkel indhold, mig ind og tjekke. og ja ja selvfølgelig var min nye mobil, som jeg ellers er rigtig glad for alt for meget nikkel.

Nå men jeg tænker mit mobil selskab er et godt selskab så selvfølgelig kontakter jeg dem pr mail idag og spørger om det virkelig kan være rigtig at jeg skal være "bundet" til den mobil jeg ikke kan bruge. Jeg mener ingen steder står der eller fortælles der at blandt andet min model har for meget nikkel. Der kommer auto svar om at mailen er modtaget og at jeg vil modtage et svar inden for 5 dage. Helt fint.

Så ringer tlf her i eftermiddag, det er sørme kunde service.
Jeg får så at vide at sagen er undersøgt og at jeg ikke kan slippe uden om at være bundet til min mobil abn. Jeg kan heller ikke købe en med tilskud før efter den 23 august. Som en service vil de tilbyde mig nogle gratis minutters taletid.
Jeg bliver ærlig talt godt gal, for hvad dælen skal jeg bruge taletid til, hallo jeg kan ikke tåle tlf jeg lige har købt.

Det er dælme en ussel service, tænk sig man er som kunde selv forpligtiget til at undersøge om den vare man køber er fyldt med nikkel. Hallo vi skriver 2009 og jeg havde altså ikke lige fantasi til at forestille mig at der kom nikkel i de mobil tlf der laves idag.

Det er godt nok rigtig lusset service og nu vil jeg så kigge efter et andet selskab, håber at finde et med en noget bedre service og et noget mere kompetent udd. salgs personale end mit nuværende selskab.

Har ikke nævnt selskabets navn da jeg ikke ved om det er tilladt her.


 
Belugahval forskrækker lille dreng
Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sevice er et fremmedord for nogle
  • #1   19. maj 2009 oplyser selvfølgelig om selskabets navn over PB smiley

  • #2   19. maj 2009 jeg ville prøve forbrugerklagenævnet, de er ret skrappe til at hjælpe, har haft problemer med 2 selskaber, hvor de har fået dem til at give mig ret, det koster vidst 180 kr. nu, men dem får du tilbage hvis du vinder:-)

  • #3   19. maj 2009 Jeg ville nu osse tage en snak med forbrugerklagenævnet

  • #4   19. maj 2009 Jeg tror bestemt ikke at det vil hjælpe at skifte selskab. At de kompenserer dig med taletid (=penge) er mere end de fleste selskaber ville gøre.

    At du er allergisk overfor din telefon er ikke anderledes end hvis du f.eks havde købt en creme i matas, som du ikke kunne tåle- og i et sådan tilfælde ville du heller ikke kunne bytte eller få pengene tilbage.

    Sælgeren kan ikke oplyse dig om alt omkring telefonen, og da vi som du selv siger "skriver 2009" så har du muligheden for selv at undersøge alt omkring den nye telefon, som du vil købe.

    Det eneste du kan håbe på er at telefonen bliver kaldt tilbage fra fabrikanten og derved blive løst af din bindingsperiode.

    Endvidere synes jeg, at dit selskab har ydet rigtig god service ved at reagerer så hurtigt som de gør, og kompenserer dig for det.


  • #5   19. maj 2009 Det kunne da godt være man skulle kontakte forbruger klage nævnet, det kan ikke passe at man skal bondefanges på den måde.

    Nå så dropper jeg da lige TDC og Telia er også ude af billedet da ´jeg er kunde der nu.




  • #6   19. maj 2009 Julie P>> Vi er så slet ikke enige smiley

    Det handler om nikkel noget rigtig mange er allergiske overfor og som der er en grænse værdi for, så netop det at vi skriver 2009 gør at ejg syntes det er noget svineri.
    Det havde været noget andet hvis jeg havde en allergi for noget helt ualmindeligt/specielt.

    Jeg er langt fra tilfreds med den service jeg har fået af Telia, jeg har været kunde der i mange år og i mit hoved så gør man altså noget for at holde på trofaste kunder. Det gør vi f.eks i den "service" virksomhed jeg arbjeder i smiley


  • #7   19. maj 2009 Jane b: Jeg siger det bare som jeg ser det. Sorry at det ikke er det du vil høre. De kan ikke forære dig en telefon til 3000 kr, fordi du ikke kan tåle den. Og de har jo netop gjort noget for at holde på dig- de har kompenseret dig med taletid. Hvis de som sagt bliver trukket tilbage af fabrikanten, så kan der gøres noget. Men indtil da så tror jeg bestemt ikke at der kan gøres noget. Heller ikke ved forbrugerklagenævnet.
    Men hvis du har 3 abonnementer, hvorfor køber du så ikke på et af de andre?


  • #8   19. maj 2009 Julie P>> Du behøver ikke være enig med mig eller skrive det jeg vil høre smiley

    Jeg beder ikke Telia forære mig en ny tlf, jeg beder Telia om at slette min nuværende binding, eller give mig mulighed for at købe en anden mobil inden for denne bindings periode.

    Ja jeg kunne vælge at købe en mobil via mine andre abn, men så hæves min mnd. ydelse på det abn, og det er dælme ikke rimeligt i mit hoved, at jeg skal have 2 abn. med højeste ydelse fordi Telia ikke vil yde en for mig, helt normal service.



  • #9   19. maj 2009 Forstår godt din harme......det er sku under alt kritik at der sælges mobiltlf med for højt nkkelindhold. Der burde være samme lov indenfor tlf som der er ved smykker. Man må ikke sælge nikkelholdige smykker herhjemme og det er der en grund til.....forbrugerklagenævnet er også dem jeg ville kontakte

  • #10   19. maj 2009 Jeg er glad for at Julie har skrevet det så godt, for det var præcis hvad jeg sad og tænkte..... Jeg kan ikke se hvordan det kan blive selvskabets skyld?
    Derudover så videresælger de jo blot telefonen. De laver dem jo ikke.....

    Vi lever i et land hvor vi har ret til at klage. Men jeg tror ikke du kommer nogle som helst vegne med at klage. Jeg synes De har håndteret sagen flot. Fint at de tilbyder der taletid. Er bestemt mere end hvad andre har gjort.
    Og husk nu at bare fordi man kan klage, betyder det ikke man skal klage.... Lad det nu ikke blive USA om igen....


  • #11   19. maj 2009 Jeg har jo netop også været glad og tilfreds med Telia, men det her pisser mig noget af.

    Sikkert også fordi jeg har haft det rigtig træls med udslæt og kløe i ansigtet og på mine hænder.
    Havde bare slet ikke den tanke at det kunne være min mobil smiley


  • #12   19. maj 2009 Det ser ud til, at de forbydes nu:

    (link fjernet)


  • #13   19. maj 2009 Jeg er altså ikke enige i at Telia skal fritages for ansvar, de sælger altså tlf og de har så også muligheden for at kontakte det firma der har produceret den vare de sælger.

    Det vil sige at hvis jeg solgte noget rigtig dårligt hundefoder, så var det ikke min pligt, heller ikke moralsk at reagere, hvis det gav hundene udslæt eller gjorde dem syge, for jeg videre sælger jo bare!!!!!!!


  • #14   19. maj 2009 Smilende Susie>> Tak for link det skal da lige nærlæses smiley

  • #15   19. maj 2009 Nej måske har man ikke krav på noget, men god kundeservice ville være at tage problemet alvorligt.


  • #16   19. maj 2009 Jane b: du beder dem jo netop om at give dig en gratis telefon. Når et selskab giver tilskud til en telefon, så begynder de først at tjene ind igen i 5,5 måned du er bundet. Så hvis du skal løses af din binding, så får de jo ikke de penge ind for telefonen (da du går ned på et billigere abn). Og det samme, hvis du skal købe en ny telefon. Så du beder dem om at give dig en gratis telefon til flere tusinde kroner.

  • #18   19. maj 2009 Men håb på at de bliver trukket tilbage for så får telia kompensation for telefonerne ved fabrikanten, og så kan de løse dig/sælge dig en ny telefon.

  • #19   19. maj 2009 Kan selvfølgelig godt se, at det er rigtig surt med mobilen, men du er jo som sådan ikke bundet til at have mobilen, det er sure penge, men du er bundet til at have abbonnomentet i 6 mdr, ikke mobilen. Men så syntes jeg virkelig at du skal sende dem billeder af dit ansigt, med dit udslet, og et billede før du fik den nye telefon og så om det ikke virker, men ellers tag en snak med forbrugerrådet som nogle skriver.

  • #20   19. maj 2009 Ring til dem igen og høre om ikke du kan bytte den taletid de vil give dig til et headset. Telefonen har vel bluetooth?

  • #21   19. maj 2009 Tak for de mange gode forslag, jeg agter at gå videre med det her og vil også prøve flere at de ting i har foreslået.

    Og ja jeg håber da at producenten vælger at trække de modeller tilbage med forhøjt nikkel indhold, men mon det drejer sig sikkert om rigtig mange solgte mobiler


  • #22   19. maj 2009 jeg har ikke haft de store problemer med telia og har været meget tilfreds med dem for det meste, dog er jeg træt af at ringe derind og de ikke ved en skid. Der er ingen der ved hvor min mobilregning fra april måned er, fordi de ikke har registreret noget brug og det har de heller ikke i maj?

    jeg venter gladelig på at regningen er helt væg, så der ikke bliver en regning, men i sidste ende skal jeg nok komme af med det jeg skal jo:P

    jeg er mere sur på elgiganten hvor jeg har købt en mobil (ødelagde den jeg havde købt af telia tre uger efter jeg havde fået den, hov). men nu har jeg også ødelagt den jeg har købt ved elgiganten hvor jeg tegnede en forsikring jeg gælder et år, troede jeg, hvorefter jeg skal tegne en y fordi min mobil ikke kunne reperares. DÅRH!

    Jeg burde hvis lige have læst bedre igennem hvad det forsikring gældte, istedet for at naivt tro på hvad de siger i butikken.


  • #23   19. maj 2009 Camilla

    Det er ellers meget almindeligt at forsikringen gælder den enhed man har købt den til - kan den ikke repareres får man en ny i hånden og der skal tegnes en ny forsikring.


  • #25   19. maj 2009 Jane B - hvad er det egentlig for en telefon du har købt?

  • #26   19. maj 2009 vil gerne have selskabets navn over pb

  • #27   20. maj 2009 Rikke S>> Beklager det sene svar, har været arbejdsramt smiley

    Det er en sony E k660i, og det er faktisk ikke den med det værste indhold af nikkel, der er nogle hvor værdien er langt højere.


  • #28   20. maj 2009 Jane B - Det helt okay, det skal der være plads til smiley
    Men den siger mig intet. Hvor kan man se nikkelindholdet på telefoner?


  • #29   20. maj 2009 Jeg har haft 3 længe efter telia prøvede at ta røven på os og ville ha os til at betale regninger vi allerede havde betalt..
    3 er super godt og dækker også rigtig godt efterhånden, måske med få undtagelser.


Kommentér på:
Sevice er et fremmedord for nogle

Annonce