600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

mundkurv til kamphunde - hvad mener I? mundkurv til kamphunde - hvad mener I?

(Kilde tv2.dk)

Det skal være slut med kamphunde i Danmark. Et flertal i Folketinget er klar til at gøre det ulovligt at have kamphund, skriver B.T.

"Vores udgangspunkt er, at de skal væk," siger dyrevelfærdsordfører Flemming Møller (V).... Læs mere

Både DF og S er parate til at støtte et totalforbud mod kamphunde.

"Det er vi parate til at kigge på," siger dyrevelfærdsordfører Marianne Harpsøe (DF).

Dansk Folkeparti har ellers fremsat sit eget lovforslag, som blandt andet indebærer, at kamphunde over seks måneder skal have mundkurv på.

"Men vi er klar til at se på et totalt forbud," siger Marianne Harpsøe.

Også Socialdemokraterne ser positivt på et totalt forbud, og dermed er der flertal for at gøre kamphunde ulovlige i Danmark.

"Det er vi klar til at se på. Men det skal kombineres med et hundekørekort, så vi også sætter fokus på ejeren af hunde," siger Socialdemokraternes dyrevelfærdsordfører Bjarne Laustsen.

------------------------------------

Hvad mener I om dette?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mundkurv til kamphunde - hvad mener I?
  • #2   30. apr 2009 Mundkurv vil desværre ikke være nok, og hvem skal håndhæve loven ?

• #3   30. apr 2009 Er mundkurv ikke nok til at undgå angreb?

• #4   30. apr 2009 Nej, en mundkurv kan forhindre bid - men ikke et angreb.

Det vrimler med uregistrerede muskelhunde, og ulovlige racer/ blandinger deraf..
    Hvem skal gøre noget ved det ?
    - og hvilke racer vil blive omfattet af den evt. nye lovgivning ?
    - og hvordan finder vi frem til ejere af disse hunde ?

Jeg kommer aldrig til at smække en kurv på min, da jeg nægter at tage ansvaret for de 20.000 ulovlige hunde i dk.

Tror desværre vi ender med et totalt forbud som i 1991.
    - og det vil kun gøre problemet større..

• #5   30. apr 2009 Miss. 1991????

• #6   30. apr 2009 Linda
    Tosa / ptt.- 1991 forbud :o)

• #7   30. apr 2009 Hvis det kan forhindre at folk og dyr bliver bidt så syntes jeg det er i orden.. Men det er ikke kun muskelhunde som skambidder andre individder, man burde vel egentlig lade alle større hunderacer som virkelig kan forvolde store skader på andre, får mundkurv på - hvis altså de vil prøve at gøre det bare lidt retfærdigt for alle. Jeg tror bestemt ikke folk acceptere det hvis det bliver et krav. Folk kan jo ikke engang finde ud af at have deres hunde i snor selvom de ved at deres hunde kan finde på at gå amok på andre hunde

• #9   30. apr 2009 Hvis alle har mundkurv på er det jo ikke noget problem.

• #10   30. apr 2009 Hellere mundkurv og båndtvang end forbud - nu må folk snart vågne op og holde op med at hænge sig i "alle racer er farlige". Det argument er der ingen der hører på og det er tydeligt at der er nødt til at komme nogle kompromis fra muskelhundeejernes side hvis de her racer skal reddes...

• #11   30. apr 2009 SBHT - det var sq da alle tiders... har man ikke sendt det videre?

• #12   30. apr 2009 Hvis man brugte en Halti i stedet for en mundkurv ville det nok være nemmere for folk at styrer deres hunde. Det er for det første svært at trække afsted med deres ejer, den har svært ved at bide med den på og man får en mere rolig hund ud af det. Men ja... det vil folk nok ikke bruge, det ser jo ikke fedt ud at komme gående med en hund med en halti... mange af de unge køber de racer som en potensforlæger og tænker ikke over hvad de kræver... stakkels dyr

• #13   30. apr 2009 Jeg går ind for mundkurv, meget kort line, og kæmpe stor bøder, hvis forbudet bliver overtrådt.

• #14   30. apr 2009 Jeg synes lovforslaget om mundkurv er super fint. smiley Dog, ville jeg lave det så det var alle hunde der skulle bære dem og ikke kun "kamphunde." Så slipper man for at skulle dømme blandinger til muskelhunde, for hvad er en muskelhund, når det er en blanding af ukendt herkomst?

Og så er jeg til at forbyde avl uden stamtavle, kræve neutralisering af blandinger nu og så med tiden lade dem uddø, samt kørekort og årlig prøve der skal beståes for at måtte have hund.

Et total forbud af muskelhunde, vil jeg blive meget ked af.

• #16   30. apr 2009 Et mundkurvs påbud ville vel "kun" være krævet i det offentlige rum og derfor måtte man vel så finde egnede steder at træne sin hund ?

• #18   30. apr 2009 Nææ men folk ønsker jo heller ikke et forbud mod de forskellige racer, så et mundkurvs påbud, kunne måske være et kompromis og mon ikke der hurtigt ville komme træningspladser til dette formål....

• #22   30. apr 2009 Tror nu nok det skulle komme, hvis der ellers kom sådan et krav, der må være et stort "marked" for træning af muskelhunde.

Personligt har jeg ingen problemer med en mundkurv

• #24   30. apr 2009 Tjaaa det undrer også mig at der åbenbart mangler steder til at træne de racer, for når man ser hvor mange hunde der er, så burde det jo være relativt nemt at fylde holdene op......

Men måske mange slet ikke ønsker at træne med deres hunde ?

• #26   30. apr 2009 SBHT

Jamen, hvis det kun er blevet foreslået herinde er det måske derfor det på ingen måde er blevet taget op i folketinget? Eller hvad?

Jeg kunne faktisk godt forestille mig at DKK var et godt sted at starte - de er ikke for forbud, og stamtavlepåbud kan jo kun være en fordel for dem.

• #27   1. maj 2009 Theo´s slave - En mundkurv dækker da ikke for hele hovedet og hundens syn. Hunde kan både, se, lugte, lege, slikke, åbne munden og alle mulige andre ting med en mundkurv på. Så selvfølgelig er det muligt at træne en hund med sådan en på. Tror bare det handler om indstilling - for det kan da godt lade sig gøre. Det er jo ikke en sæk over hovedet.

I Tyskland er det et lovkrav at aggrasive hunde har mundkurv og har man hunde med ind på legepladset får man en bøde på 50 euro.
    Ud over det må man heller ikke ryge og drikke på legepladset - det syntes jeg er i orden.

• #29   5. maj 2009 Min hund er så lille og den har næææsten ingen snude, så det er meget svært at sætte en mundkurv på hende, men hvis man feks bruger en halti, kan man sagtens gå spor, der sidder næsten jo fri. Men skal man træne boldt med sin hund må man gøre det på lukkede områder så hvis der kommer en hund eller et menneske, kan man hurtigt få snor og halti/mundkurv på. Ellers kan man vel træne i haven eller i nogle venners have hvis man må.

Der er helt sikker en løsning som gør at du kan træne din hund så den bliver stimuleret selvom man har en halti på.

• #31   5. maj 2009 Jeg kan sagtens følte dig, men mon ikke man kan få lov at træne anderledes i klubber? Der må vel være nogle regler i klubber eller blive lavet en eller anden mulighed for at man kan træne.

Men lad os da håbe at det lovforslag der evt kommer har taget hensyn til folk som træner i klubber. Det er jo ikke jer forslaget er lavet for, men for de unge mennesker som køber en muskelhund uden at vide en skid om dem. Der er jo stor forskel på din hunds temperament end en anden hund som slet ikke bliver trænet eller stimuleret. Så lad os håbe at DF tager højde for det. Men det gør de sikkert ikke.
    Forslaget er jo ikke til for at skade folk, men for at undgå skader.
    Har du talt med dem nede i klubben om forslaget og hvad siger trænerene til det? Er der ikke en mellemløsning?

en halti godt lukkes så den kan bruges som mundkurv så hunden ikke kan kan åbne munden, det står der i hvert fald på pakken.

• #33   6. maj 2009 Jeg elsker moesgård og er der flere gange om ugen, så kender det godt smiley

Jeg kan sagtens følge dig - men lad os håbe at de har hjernen med sig når de laver loven smiley

Kommentér på:
mundkurv til kamphunde - hvad mener I?

Annonce