{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Fødselsdagsmiddag - finpudsning? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen...

håber i nyder det gode vejr og har en god påske smiley

i aften skal min kæreste og jeg "fejre" min fødselsdag. vi skal i Forum og se Jeff Dunham live og spiser hjemmefra...

jeg har indtil videre planlagt - og købt:

forret:
tortilla med røget laks og den ene slags skal smøres med Toscana Friskost fra Buko og den anden skal smøres med Grøn Pikant ligeledes fra Buko. de skal så rulles sammen og skæres i passende stykker.

Hovedret:
barbecuemarinerede kyllingebryster med bagekartofler

Dessert:
Pandekager med is (det har kæresten bestilt)

der drikkes sodavand til, for vi er ikke så meget til vin osv...

er der noget der mangler?

inden det bliver skrevet, så:
salat bliver for dyrt, for han tager hjem i morgen og jeg kan ikke selv nå at spise det inden det bliver dårligt...
smiley

men ellers...?

bare kom med alle jeres guldkorn smiley

(må også hellere tilføje at jeg først har fødselsdag d. 5. maj, men at han har købt billetterne til i aften til mig i fødselsdagsgave...)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Opsætning af 3 lamper 1.100 kr.
  • Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødselsdagsmiddag - finpudsning?
  • #1   11. apr 2009 Det eneste, jeg ville savne var noget grønt til hovedretten. Når nu det ikke kan være salat, hvad så med f.eks. tomatsalat. Hvis du har en grønthandler i nærheden, kan du jo nøjes med at købe det antal, du skal bruge og lidt oliven i løsvægt.

• #2   11. apr 2009 Eller nogle halve bagte tomater og kogte grønne asparges evt. med citronsmør. Mmm, bliver helt sulten smiley

• #3   11. apr 2009 sådan noget a la tomater, løg og mozarella i skiver?

det falder ikke i god jord hos kæresten... smiley

desværre, for jeg elsker den salat... smiley

• #4   11. apr 2009 har ingen ovn, men kartoflerne kommer i micro'en...

hmm... jeg er ikke glad for varme tomater, og asparges... så går han da hjemmefra smiley

men hvordan laves de kogte asparges med citronsmør?

aner ikke hvordan man behandler en asparges smiley og hvordan laver man citronsmør?

så kan jeg nemlig lave det til mig selv på et tidspunkt... det lyder nemlig lækkert smiley
    hvad ville du spise til af kød, hvis det bare var til dig selv...?

• #5   11. apr 2009 Ja mozzarella eller feta og oliven, men hvis kæresten ikke kan lide den med mozzarellaen, kan han nok heller ikke lide den anden. Lyder i det hele taget ikke til, han er så meget for grøntsager, så jeg ville nok bare holde mig til den menu, du allerede har gang i.

Asparges, der knækker du bare enderne af. Det er lidt svært at forklare, men man holder i den tykke ende og så lidt højere oppe på aspargesen og brækker, så vil den automatisk knække over der, hvor den er trevlet. En gryde med kogende vand og salt, asparges ryger ned i gryden - et par minutter alt efter, hvor sprøde man kan lide dem.
    Citronsmør, der tager du smøret ud af køleskabet lidt i forvejen, så det er til at røre i med en ske. Putter det i en skål med lidt citronsaft og rører som en gal, til smøret har optaget citronsaften og så evt en tur tilbage i køleskabet så det bliver hårdt igen. Alternativt kan man jo bare putte smør over de varme asparges og så dryppe med citron, hvis man ikke gider at røre så meget.

• #6   11. apr 2009 Mht asparges skal hovederne ikke fjernes (som min kæreste troede), da det er dem, der er de lækreste. Man kan evt. skære dem af og koge dem en lille smule mindre end resten af aspargesen, da de er noget blødere

• #7   11. apr 2009 ok... det skal i hvert fald prøves engang... er det ligemeget om det er grønne eller hvide asparges?

• #8   11. apr 2009 De hvide er vist lidt "finere", men jeg kan faktisk bedst lide de grønne, så der må man nok prøve sig frem hvad man er til

• #9   11. apr 2009 ok...

Kommentér på:
Fødselsdagsmiddag - finpudsning?

Annonce