876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dårlige kollegaer Dårlige kollegaer

Jeg troed efterhånden vi var blevet så kloge at alt det børnehave pladder var lagt på hylden, men nej:-(
Jeg har arbejdet i plejen i 1år og har alle de steder jeg har været fået ros for mit arbejde, både af kollegaer, bruger samt pårørende, og elsker det arbejde..
Nu er jeg så kommet et nyt sted hvor en af de faste kører rigtig hårdt på mig psykisk:-( Hun himler med øjenen hver gang jeg åbner munden og griner af mig når jeg har noget at sige. Hun retter altid på mig og behandler mig i bund og grund som et lille barn. Det er faktisk så slemt at jeg er ked af at skulle afsted når hun er der.
På et tidspunkt samlede chefen alle os afløsere for at snakke om diverse. Hvor jeg så siger at jeg føler ikke de faste respektere os og hvis de ikke kan behandle mig ordenligt vil jeg ikke være der!! Dertil svare hun bare at det jo er mit problem så:-( hvad filan gør jeg?? har aldrig været et sted hvor kollegaerne er så ubehagelige og chefen er ligeglad.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlige kollegaer
  • #1   2. apr 2009 Det lyder godt nok ubehageligt..
    Kan du prøve at tage den på to mandshånd med pågældende kollega ?
    Og hvis det ikke virker med chefen på to mandshånd ?

• #2   2. apr 2009 Hvad sagde de andre afløsere?

• #3   2. apr 2009 Øv... desværre er der ikke så meget at gøre, andet end at finde et andet sted at arbejde...
    Jeg har selv prøvet det og det er meget hårdt psykisk at blive nedgjort hele tiden...
    Er der andre steder du ku arbejde inden for dit fag, så søg væk... det tapper enormt på dit selvværd at skulle arbejde på sådan en arbejdsplads...

• #4   2. apr 2009 Jeg synes du skal tage tyren ved hornene - hvis det kun er en af de faste, der giver et ubehageligt klima, så er det det, du skal sige.

Når du siger det generelt, så kan bossen jo netop gøre som hun gør - kan du ikke lide lugten i bageriet, så find et andet.
    Hvis hun får en konkret klage på en konkret kollega, så bliver det svært ikke at gøre noget.

Er du i en fagforening?

• #5   2. apr 2009 problemet er at de faste gerne vil have flere vagter men pga at der skal spares har de os ufaglærte afløsere, så generelt er de ikke glade for afløsere.. skal tit sidde og høre på at ufaglærte ikke burde køre aftenvagt osv:-( Ikke lii pt i en fagforening

• #6   2. apr 2009 Ved det er svært - men ignorer hende ! Det plejer at hjælpe lad være med at svare hende på sådan noget - ellers svar kun kort ligemeget HVAD hun spørger om - såe forstår hun man ikke bare kan køre rundt med dig

• #7   2. apr 2009 Jeg skal lige forstå hvad det er du arbejder med.
    Er det et plejehjem eller hvordan?

Jeg synes det er noget svineri at behandle sine kllegaer på sådan en måde. Det kan man simpelthen ikke være bekendt, uanset hvor utilfreds man selv er.

Det er min erfaring, og overbevisning at hvis ledelsen er god, er arbejdspladsen god. Jeg har selv arbejdet i en børneinstitution hvor ledelsen nægtede at tage sig af problemerne i personalegruppen, og det var et frygteligt sted at arbejde.

Hvis jeg var dig, så ville jeg smutte, og finde et andet sted at være, hvilket ikke skulle være det store problem hvis det er et plejehjem du arbejder på.

• #8   2. apr 2009 jeg har det ligesom dig. jeg arbejder i en "shop in shop" dvd vi har lejet os ind i varehuse rundt om i landet. så dem i varehuset er jo egentlig ikke mine kollegaer, men på en måde jo alligevel. nå men de er total sure, og trækker den sureste grimasse når jeg går forbi, nede i kantinen bliver der total stilhed når jeg kommer ned. og om morgenen siger de ikke engang godmorgen, selv om jeg gør.. så får man bare et surt blik..

desuden har de bare så ondt i røven over at vi får mad og drikke betalt.

jeg ignorerer dem bare og tænker på at det er godt at det ikke er mig der er så, ja undskyld mit sprog, pisse sur hele tiden.

jeg tager det med et smil, jeg siger godmorgen til dem alle, at de så ikke gider at sige godmorgen til mig er jeg ret ligeglad med, det var træls i starten, men jeg har intet gjort så de kan sgu bare passe dem selv i deres skide sure verden smiley

F*CK DET smiley

• #9   2. apr 2009 Gå til din fagforening, de kan hjælpe dig.

• #10   2. apr 2009 Ja det er i hjemmeplejen:-) Jeg har lige snakket med et sted som jeg skal til samtale hos imorgn:-) det glæder jeg mig til:-)
    Sanne: ja jeg ved godt jeg burde være mere hård, men er du sindsyg det er svært når de kører på en..

• #11   2. apr 2009 trådstarter:

Tillykke med det, og held og lykke.

Man skal ikke finde sig i sådan en behandling, men som jeg har skrevet, så er det virkelig svært at ændre på noget når ledelsen ikke er med.

• #12   2. apr 2009 MD: det har du helt ret i.. Jeg har os for en periode været nødt til at ha Diva med på arbejde.. hun ligger i min privat bil og sover, der er ingenting. men det ville chefen os til at blande sig i selvom det ikke påvirkede mit arbejde på nogen måde..

• #13   2. apr 2009 vi skal nok krydse fingrer for dig at du få¨r jobbet imorgen smiley *sS*

jeg var virkelig også medtaget når jeg kom hjem, og troede det var mig der gjorde noget forkert, og man bliver pludselig usikker på sit arbejde når andre er så sure, og som hos dig taler nedladende...

men jeg er sikker på at du er kanon til dit job, så hende den "onde" har ikke noget at komme efter..

håber du får jobbet smiley

• #14   2. apr 2009 Tusind tak alle sammen:-) mener os selv jeg er super til mit job, hehe:-)

• #15   2. apr 2009

Lær at sige fra.
    Hvis nogen himler med øjnene: så sig til dem at hvis de har noget at sige, så sig det i stedet for at rulle med øjnene.
    Griner hun når du siger noget, så spørg om du har sagt noget sjovt.
    Hvis nogen taler grimt til dig, så spørg om du skal tale til dem på samme måde.
    Sådan plejer jeg at gøre overfor dem jeg møder. Tit og ofte er det folk som ikke er vant til at der bliver sat spørgsmålstegn ved deres opførsel.

Jeg er overfor andre som jeg ønsker de skal være overfor mig. Gengælder de ikke denne respektfulde omgangsform, bliver de konfronteret med det. Stille og roligt.

Kommentér på:
Dårlige kollegaer

Annonce