Dårlige kollegaer Dårlige kollegaer
Jeg troed efterhånden vi var blevet så kloge at alt det børnehave pladder var lagt på hylden, men nej:-(
Jeg har arbejdet i plejen i 1år og har alle de steder jeg har været fået ros for mit arbejde, både af kollegaer, bruger samt pårørende, og elsker det arbejde..
Nu er jeg så kommet et nyt sted hvor en af de faste kører rigtig hårdt på mig psykisk:-( Hun himler med øjenen hver gang jeg åbner munden og griner af mig når jeg har noget at sige. Hun retter altid på mig og behandler mig i bund og grund som et lille barn. Det er faktisk så slemt at jeg er ked af at skulle afsted når hun er der.
På et tidspunkt samlede chefen alle os afløsere for at snakke om diverse. Hvor jeg så siger at jeg føler ikke de faste respektere os og hvis de ikke kan behandle mig ordenligt vil jeg ikke være der!! Dertil svare hun bare at det jo er mit problem så:-( hvad filan gør jeg?? har aldrig været et sted hvor kollegaerne er så ubehagelige og chefen er ligeglad.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Kan du prøve at tage den på to mandshånd med pågældende kollega ?
Og hvis det ikke virker med chefen på to mandshånd ?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Jeg har selv prøvet det og det er meget hårdt psykisk at blive nedgjort hele tiden...
Er der andre steder du ku arbejde inden for dit fag, så søg væk... det tapper enormt på dit selvværd at skulle arbejde på sådan en arbejdsplads...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Når du siger det generelt, så kan bossen jo netop gøre som hun gør - kan du ikke lide lugten i bageriet, så find et andet.
Hvis hun får en konkret klage på en konkret kollega, så bliver det svært ikke at gøre noget.
Er du i en fagforening?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Er det et plejehjem eller hvordan?
Jeg synes det er noget svineri at behandle sine kllegaer på sådan en måde. Det kan man simpelthen ikke være bekendt, uanset hvor utilfreds man selv er.
Det er min erfaring, og overbevisning at hvis ledelsen er god, er arbejdspladsen god. Jeg har selv arbejdet i en børneinstitution hvor ledelsen nægtede at tage sig af problemerne i personalegruppen, og det var et frygteligt sted at arbejde.
Hvis jeg var dig, så ville jeg smutte, og finde et andet sted at være, hvilket ikke skulle være det store problem hvis det er et plejehjem du arbejder på.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
desuden har de bare så ondt i røven over at vi får mad og drikke betalt.
jeg ignorerer dem bare og tænker på at det er godt at det ikke er mig der er så, ja undskyld mit sprog, pisse sur hele tiden.
jeg tager det med et smil, jeg siger godmorgen til dem alle, at de så ikke gider at sige godmorgen til mig er jeg ret ligeglad med, det var træls i starten, men jeg har intet gjort så de kan sgu bare passe dem selv i deres skide sure verden
F*CK DET
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
aug 2008
Sanne: ja jeg ved godt jeg burde være mere hård, men er du sindsyg det er svært når de kører på en..
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Tillykke med det, og held og lykke.
Man skal ikke finde sig i sådan en behandling, men som jeg har skrevet, så er det virkelig svært at ændre på noget når ledelsen ikke er med.
aug 2008
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
jeg var virkelig også medtaget når jeg kom hjem, og troede det var mig der gjorde noget forkert, og man bliver pludselig usikker på sit arbejde når andre er så sure, og som hos dig taler nedladende...
men jeg er sikker på at du er kanon til dit job, så hende den "onde" har ikke noget at komme efter..
håber du får jobbet
aug 2008
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Lær at sige fra.
Hvis nogen himler med øjnene: så sig til dem at hvis de har noget at sige, så sig det i stedet for at rulle med øjnene.
Griner hun når du siger noget, så spørg om du har sagt noget sjovt.
Hvis nogen taler grimt til dig, så spørg om du skal tale til dem på samme måde.
Sådan plejer jeg at gøre overfor dem jeg møder. Tit og ofte er det folk som ikke er vant til at der bliver sat spørgsmålstegn ved deres opførsel.
Jeg er overfor andre som jeg ønsker de skal være overfor mig. Gengælder de ikke denne respektfulde omgangsform, bliver de konfronteret med det. Stille og roligt.
Dårlige kollegaer