{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Vild-And i bilen..... !! lidt langt {{forumTopicSubject}}

ja hvor mærkeligt det end lyder så havde jeg en vildand med i bilen igår.

jeg var på vej hjem fra arb, har godt 40 km hver vej, og så kan jeg se at der midt på vejen er noget, jeg drejer over i den anden vejbane og sætter farten ned, og da jeg kører forbi kan jeg se at det er en stor vild and som sidder midt ude på vejen, med halsen strakt i sky og kigger rundt.. jeg når lige at kører 100 m videre imens jeg overvejer hvad jeg skal gøre, den kunne tydeligvis ikke flytte sig.

så ser jeg pludselig en lastbil i bakspaglet og jeg skynder mig at vende bilen. jeg når dsværre ikke derhen inden lastbilen, og den kører lige over den stakkels and, ikke så hjulene rammer, men den bliver helt tumblet rundt af undertrygget så den ryger over i grøften...

jeg skyndte mig at sætte bilen og gik derover, og der lå den stakkels and, helt bange og ude af stand til at gå eller flyve. ¨jeg tror den havde et brækket ben.

og mit dyre elskende hjerte kunne bare ikke bære at den stakkels and skulle ligge der i vejsiden.

dels fordi jeg også synes det ville være grimt at se den næste morgen på vej på arbejde helt fladmast, og jeg kunne simpelthen ikke se den lide... og jeg kunne ikke selv gøre det af med den.

den blødte ikke, dens fod var bare ikke som den burde, så den kunne hverken stå eller gå.

jeg prøvede at ringe 114 for jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre med den, jeg vidste godt at de self ikke ville sende en vogn, men jeg ville bare gerne høre hvor man kunne aflevere den lille fyr. og jeg fik bare en total sur tone da jeg ringede. jeg spurgte så om jeg kunne aflevere den på et dyrehospital og han svarede, at det kunne jeg da sikkert hvis jeg gad.

nå men jeg går jo over i bilen for at se hvad jeg kan have den i, og heldigvis havde jeg et håndklæde som skulle være brugt til hundesvømning. så jeg viklede den kære and ind i mit badehåndklæde og satte den i bunden af bilen. og der sad den bare og kiggede op på mig, helt stille og jeg kørte de 40 km til dyrehospitalet. jeg havde ringet i forvejen for at spørge om jeg kunne aflevere anden der, og det kunne jeg sagtens, og de skulle nok blive til efter lukke tid for at tage i mod den..

jeg ved bare at min samvittighed ikke kunne bære at lade den ligge i grøften og lide...

så jeps., jeg havde en stor vildand med i bilen igår smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild-And i bilen..... !! lidt langt
  • #1   2. apr 2009 Nåh.. stakkes and.
    Godt du kom forbi smiley

• #2   2. apr 2009 jaa det var så synd for den synes jeg. smiley

men findes der egentlig et sted man kan ringe hen når man finder sådanne dyr?.. jeg ved godt at det bare er en and. men det er da et dyr.

hvad ville i gøre ???

• #3   2. apr 2009 ja det er jo det, en and er jo et "lille" dyr. men den fortjener jo heller ikke at lide bare fordi den ikke er så stor som et krondyr.

synes også den er svær. for hvis det var et andet dyr som jeg ikke fra bilen kunne se om den var levende var jeg nok ikke stoppet.. men den skide and sad bare midt på kørebanen og kiggede op på mig !!

ihh altså, jeg er så stor en dyre elsker smiley

ja and smager muuums smiley men jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at brække nakken på den... smiley

hvis ikke dyrehospitalet havde taget den havde jeg nok taget forbi min onkel som er jæger så kunne han gøre det af med den og så kunne hans hunde få den at træne med...

• #4   2. apr 2009 mads er rigtig bange for fugle... han kan slet ikke klare dem..
    så han var mega sur over at jeg havde haft den i bilen smiley han synes det var mega klamt at jeg havde taget den med...

men nu er det jo ikke fordi at den har været i hele bilen, den sad jo lige så fint i håndklædet i bunden af bilen på nogle papirer smiley

Kommentér på:
Vild-And i bilen..... !! lidt langt

Annonce