952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

slangeredning... damhh jeg ryster slangeredning... damhh jeg ryster

ja sider her og kan slet ikke flade til ro igen...
jeg har mange slanger, især snoge arter.. nå men det der skete er at jeg har et tarrie som har et hårdt metald net i toppen, kun ca 5 cm bredt, resten er af glas.. der gik 4 små snoge der i, tre korn snoge og en leopard rotte snog..

den det drejer sig om rotte songen, kalder ham bare leo, nå men i det her gitter var der et huld til en ledning, vi troed virkelig ikke på at nogen af dem kunne få hovedet igennem, men men jeg blev klogere, jeg kom i på værelset og ser leo på vej ud gennem hullet, så jeg får smidt hundene ud, og går langsomt der hen (leo er ikke mere end 3 måneder, så han er meget hidsig, ikke håndtam endnu) jeg prøver at få ham, men opdager til min skræk at han sider fast.. går fuldstændig i panik og ringer til min kæreste, som prøver at berolige mig og fortælle hvad jeg skal gøre...

jeg får hentet noget opvaske middel og en sok så jeg kan holde om leo uden at han bare glider gennem mine fingere.. men der er bare ikke noget at gøre, leo fik noget at spise for to dage siden, og det ligger i han fordøjelse kanal, plus han er lidt hævet af at side fast.. jeg græd og var bare så bange, overvejde seriøst at aflive ham på stedet bare for at han skulle lide, for set så virkelig ikke godt ud, jeg forsøgte at rykke gitteret op, men i første forsøg gik det ikke, og ku jo ikke smadre glasset, da det ville give problemer for os begge.. nøjj jeg vrælede, gav det et sidste forsøg og fik endelig vredet det op ude i kanten, nå men derstod jeg bevæbnet med en ganske alm børnehave saks, dælme om den ikke ku klippe i det, fik klippet nogle stykker af, og til sidst kunne jeg bukke et lille stykke som så gav efter, og slangen var fri.. damhh skreg bare ud i det blå HAN ER FRI.. HAN ER FRI.. var så lykkelig at tårene igen bare løb ned..

nå men slangen har det fint nu, han er meget træt, men ingen alvorlige sår, kun lidt hudafskrebning.. men det betyder ingenting.. nu har jeg puttet ham i en kasse så kan ku få godt med varme, og der kan han bestemt ikke lave ulykker...

men puhaa selv om det er over en time siden ryster jeg stadig.. de tre andre er selvf også kommet over i en anden kasse (plastikkasser så folk ikke er tvivl) og tarriet er lige til at smide ud... men hva betyder ingen ting....

men for dælen, det hele forgik i bedste animal planet stil... så tusind tak til animal planet, uden jeres mange timers underholdning havde jeg ikke vidst hvad jeg skulle gøre..
Og til sidst vil jeg lige nævne at leo skam sagde pænt tak, han bed mig 8 gange undervejs hehe det bette pjok...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slangeredning... damhh jeg ryster
  • #1   27. mar 2009 kan prøve at tage nogle billeder af hullet, men ikke af slangen.. han skal bare have ro nu... hvis folk har lyst til at se det..

• #2   27. mar 2009 det skal også lige siges at alle 4 slanger har gået i det tarrie en måned nu, uden nogle problemer..

• #5   27. mar 2009 okay prøver lige om jeg kan tage nogle.. ryster stadig såhh hehe

• #6   27. mar 2009 kan desvære ikke ligge billeder ind, men vil folk gerne se det alligevel, kan i bare sende jeres mobil nr.. så sender jeg det over mms, det er gratis for mig...

• #7   27. mar 2009 puha en tur... har selv prøvet det en del gange efterhånden, mine slanger går under navnet houdini alle sammen.. GG
    til en anden gang, så er det bedre at bruge alm madolie eller creme uden parfume, da de kan blive vældig syge af opvaskemiddel og det kan ødelægge deres skæl...
    men godt du fik den lille prop ud ;O)

• #8   27. mar 2009 Betina: Af akkurat samme grund, som du lige har oplevet er vore snoge-bebser ALTID i små plast-kasser....

Vi har en enkelt gang oplevet noget lignende. Freja (vores hund) var helt vildt urolig en nat og blev ved med at gå og puffe til mig og søge over til det ene terrarie. Først var jeg helt vildt irriteret på hende, men blev enig med mig selv om, at jeg var nødt til lige at tjekke om alt var ok. Heldigvis!!!

En lille pyromelana-unge havde sneget sig ind bag kork-baggrunden i et terrarie og sad fast i noget dobbelt-klæbende tape... Ikke nemt, at befri en snog fra 20 cm. dobbelt-tape... ;o) De vikler sig jo fuldstændig ind i det, i et forsøg på at komme væk...

Enden blev, at vi fik fjernet 15 cm. tape og resten måtte vi lade den beholde på. Heldigvis faldt det af efterhånden og slangen har det fint idag, men man bliver da lidt panikkens, når det sker, så forstår godt dine udbrud.... ;o)

• #9   27. mar 2009 ja ved det.. men lige i det øjeblik tog jeg hvad der var, hehe.... men skal så lige sige at krypdyr- dyrelægen i aalborg råder folk til at gniden slangen efter med fortøndet opvaske middel når man har brugt frontline.. da de små slanger kan dø af kulde pågrund af det højesprit indhold der er i frontline... så, så farligt kan det heller ikke være.. men slangen er også blevet skyllet grundigt, for selvf er det ikke sundt.. især ikke når det er med æbleduft.. hehe

• #10   27. mar 2009 betina, det har jeg godt nok ikke hørt om før... men det må jo være noget om det siden det er en dyrlæge der anbefaler det

• #11   27. mar 2009 trine... puhaaa, utrolig hvad de får sig rodet ind i

• #12   27. mar 2009 lærke, ja, men så igen, ville under alle omstændighedder ikke bruge frontline til så små slanger... bruger mad olie i stedet.

• #13   27. mar 2009 betina jeg bruger os madolie og bade til dem, og det virker forbløffende godt.. har ikke haft problemer med noget kravl siden

• #14   27. mar 2009 Vi har heldigvis været forskånet for uvelkomne gæster på vores krybdyr... Men har da også hørt, at madolie er det bedste.

• #15   27. mar 2009 uhh sider og skuler til det dumme tarrie nu.. det ryger bare på losse pladsen... og alt hvad de snoge store som små kommer i nærhedden af for eftertiden bliver ligesom et max sikret fængsel.. vil aldrig prøve det her igen...

• #16   27. mar 2009 jeg ville bare ikke holde flere typer snoge sammen lige meget hvad =)

• #17   27. mar 2009 det er heller ikke sjovt

• #18   27. mar 2009 Lige nu går vi og venter spændt på resultatet af seks æg fra en parring ml. en alm. california kongesnog og en albino. Den almindelige har sorte ubrudte bånd på tværs og albinoen har gule bånd på langs....

• #19   27. mar 2009 Amicus: Vores er i hvert fald i "ene-celler", da de ellers risikerer at æde hinanden.... ;o) Også selv om det er samme art...

• #20   27. mar 2009 trine: nu hører kornsnogen normalt ikke under den mere kanibalistiske type slange, men man kan aldrig være sikker.. og de to typer slanger der er tale om her, skal heller ikke have samme forhold mig bekendt, jeg er af den holdning af uanset hvad, så er det ikke optimalt at holde forskellige typer slanger eller lokaliteter under samme forhold.. det bliver der ofte kun problemer ud af...

• #21   27. mar 2009 Amicus: Nu er det også kongesnoge vi har, men er helt klar over, at kornsnogene ikke har samme tendenser.

Mht. at blande arterne på trods af forskellige behov, kan jeg bestemt kun være enig med dig.... ;O) Ikke engang mine akvariefisk får lov til at leve sådan....

• #22   27. mar 2009 amicus.. altså har virkelig ikke brug for sur galle lige nu... slangerne har nogenlunde samme størelse, plus dem der er lidt støre er kongesnogene som jo netop ikke har tildens til at æde andre slanger, ku aldrig finde på at sætte feks en kongesnog i sammen med en der støre end , ved jo hvordan de er.. og med hensyn til varme og fugt er det stort set det samme, med netop lige de to.. plus alle slangerne funger fuldstændig optimalt... men nej ingen af mine store slanger går med andre arter, og bare rolig, de er adskilt lige nu, da den bette skal have fuldkommen ro...

• #23   27. mar 2009 trine.. vi over faktisk at købe en albino kongesnog han.. kønsmoden og det hele... men hvad vi lige skal bruge ham til ved jeg endnu ikke.. det er min kæreste der vil have den.. men du må da endelig lige sige til med hensnyn til æggene.. det bliver da mega spændene.. glæder mig utoligt til at jeg har mit første kuld klar

• #24   27. mar 2009 damh kan ikke skriver.... vi overvejer skulle der stå

• #25   27. mar 2009 sorry, læste det som kornsnoge.. Hvis det er kongesnoge er det en lidt anden sag da de er meget kanibalistiske og gerne hopper på individer der er større end dem selv..

Betina: det har intet med sut galde at gøre, men at jeg synes det er uansvarligt, enhver ejer tager sine valg og sine forholdsregler, og respekt for det, mine overvejelser er nok bare nogle andre end dine...

• #26   27. mar 2009 Betina: Vi har allerede haft 2 kuld pyromelana, så det er ikke helt nyt her, men glæder os til at se farve-kombinationerne på dette kuld... ;o)

• #27   27. mar 2009 trine.. ja det bliver spændene... om ikk andet bliver det jo het albino...

• #29   27. mar 2009 DKK.. det kan du tro.. tårene pissed ned af andsigtet, mens jeg dresprat prøved at finde en løsning.. som jeg jo så heldigvis gjorde...

hvorfor spørger du.. ville du ikke græde eller blive bange hvis du så en af dine dyr sad uhjælpelig fast med stor chance for at dyret ikke kan komme fri eller for den sags skyld blive skadet....

• #30   27. mar 2009 kan se jeg mangler en del ord i min tekst.. måske det er derfor du spørger.. der hvor der står.. for at han skulle lide, var den enlig meningen der skulle stå, for at han IKKE skulle lide

• #31   27. mar 2009 * Amicus fidelis protectio fortis * - Host host! Ikke for at være en flueknepper, meeeen! Snoge (og andre slanger) kan godt gå sammen, når de er så tæt beslægtet med hinanden. Så længe de biotopiske forhold ligner hinanden så meget som disse er det intet problem.. Tør vædde med at de konge pythoner der går ved høj luftfugtighed har det en hel del værre end dem her smiley Ved tilfældigvis at Betina ALDRIG ville sætte dyr sammen hvor det er uansvarligt, bla. fordi jeg ofte er med på råd og vejledning når hun finder nye og interessante dyr. Min mand og jeg har hver 9års erfaring med reptiler og andet skravl, så der er ikke uvidenhed eller dumhed indblandet.

Betina - Puha fik os en hel forskrækkelse da du ringede og fortalte det smiley ! Heldigvis har den bette det jo godt efter omstændighederne, så nu ska du jo bare helt ned på jorden igen smiley Super god tackling af problemer trods dit chok!

• #32   27. mar 2009 kamilla: kan kun sige at jeg, og mange andre indenfor krybdyrsverdenen ikke deler den holdning.. de enkelte racer og biotoper skal holdes adskilt, jeg holder endda også mine kønsadskilt for at undgå problemer i den retning.. Jeg kender ikke nogle, ja undskyld jeg bruger ordet "seriøse" krybdyrsholdere/avlere der med god samvittighed ville sætte to forskellige arter i samme terrarie, medmindre det var med henblik på den ene part skulle være foder for den anden...

• #33   28. mar 2009 amicus.. tror du skal åbne øjnene lidt så... for det er der dælme mange der gør... og det sker der heller ikke noget, ved så længe man holder øje med dyrene, jeg har bla været i randers rengskov med henblik på læreplads, og der fik jeg en masse gode råd af deres slange ekspert... bla. når du sætter to dyr sammen uanset om de har samme race, skal man holde godt øje med dem de første 30 min, sker der ikke noget der, vil det heller ikke ske ( gælder selvf ikk for bla konge snogen og andre slanger med de tildenser) mine går også køns adskældt, eller de kommer ihvertfald til det når de er kønsmoden, vi skal ikk have nogle ups kuld... og jo mange seriøse krypdyr holdere har skam nogle dyr der går sammen..

• #34   28. mar 2009 * Amicus fidelis protectio fortis * - Altså jeg ved ikk lige hvad du så kalder dem der på højt plan avler hybrider :s .. At have skyggeklapper på, på den måde er lettere dumt.. Har selv haft Boa C constrictor og Python Regius gående sammen i en periode (grundet karantæne) og jo der er da nogen hvor det går galt, men men men det er egentligt få.. Hva med at ha hund og kat sammen smiley eller fisk fra forskellige verdensdele? Hybrid gnavere? hvad med blanding af hund og ulv? alle disse KAN gå galt, men er ski ikke sikkert at det gør.. Og har man af den ene eller anden grund flere arter gående sammen må man tage ansvaret for det SELV, er ikke ensbetydende med at man er dum, useriøs og ligende.. Ved at betina går og venter på en hel terrarie reol, så hvad med at spørge efter grunden til at hun har flere arter sammen, inden du kaster dit "uvidende" gylle ud..

• #35   28. mar 2009 kan kun sige at i de selskaber jeg kommer er det ikke anset.. her taler vi NHF og ÅHF, desuden kender jeg mange af landets førende avlere og holdere personligt, og ved de er af samme mening som mig..
    Og det skulle undre mig meget hvis randers regnskov holder flere forskellige arter reptiler i samme indelukke, kender ham der står for deres slagegrotte og ved han i hvert fald ikke er tilhænger af flere arter i samme terrarie.. men ja, folk er af forskellig opfattelse og jeg er af den at hver art har sit bur og sådan er det...

• #36   28. mar 2009 * Amicus fidelis protectio fortis * - hva så om du kommer i NHF eller på star eller om du kender Asbjørn, Ricky eller andre? har du overvejet at se udenfor DK smiley Du kaster om dig med fine ord og kendskaber, dette siger jo absolut intet om dit realle kendskab til reptiler, udover du er ret ensporet.. Giver dig ret i at dyrene ikke skal holdes sammen fordi det ser smart ud eller fordi man ikke gider at skaffe flere terrarier, men nu er denne her situation jo altså en del anderleder smiley
    Før du udtaler dig om folks krybdyrs hold,sku du måske prøve at undersøge deres handlinger lidt nærmere, istedet for at hagle ned med dine holdninger.. TSK TSK! Er det eneste kan jeg sige

• #37   28. mar 2009 Jeg kommer skam uden for DK, jeg har forsket i reptiler på både borneo og i afrika.. har skrevet afhandlinger om disse.. kender flere reptilentusiaster rundt om i verden, og jeg kommer igen med påstanden, ingen seriøs holder ville putte flere dyr af forsk. art i samme terrarie..
    Men det lader jo til vi kan diskutere herfra og til evighed, så lad os være enige om at være uenige og stoppe her =)

Kommentér på:
slangeredning... damhh jeg ryster

Annonce