{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Puha fandt påkørt kat i morges :'( {{forumTopicSubject}}

Puha det her har været den værste morgen i nyere tid. Da jeg havde fri fra arbejde idag havde jeg lovet mine forældre at køre min lillebror i børnehave. Vi bor i et meget roligt vilakvarter hvor der ikke er meget trafik. Da vi drejer ud fra vores vænge kan jeg se der er en kat lidt længere henne af vejen. Den er mærkelig ud og slæber sig ligesom hen af vejen. Jeg stopper bilen og går der hen, og ser der er et blodigt slæbespor fra midten af vejen og så hen til katten som næsten er nået hen til kantstenen. Umiddelbart er der intet at se, men den miaver højt og savler lidt. Jeg løfter den forsigtigt op og ser så at hele den ene side fra midten og ned af det ene bagben er sprættet op, bagbenets knogler stikker ud sammen med muskler og lidt tarme. Så kommer min 5 årige lillebror løbene og sammen får vi katten hen i vores bagagerum på en af vores hundehåndklæder mens der drypper blod ud af den og den miaver højt. Da jeg har fået den ind knækker jeg mig simpelthen. Hvad fanden bilder man sig ind ikke at stoppe når man rammer en kat???!!! Det var nok sket en 5 -10 min før vi kom at dømme efter det stykke den havde slæbt sig.
Den nærmeste dyrlæge ligger heldigvis ikke længere væk en 5 min i bil og vi skynder os derop med den. Mine hænder, jakkeærmer og sko er der blod på, men vi får den ind til dyrlægen som afliver den med det samme. Der var intet at gøre. Dyrlægerne var rigtig glade for at jeg var kommet med den, og fik mig beroliget lidt. Jeg rystede fuldstændig. Jeg har set den flere gange, og ved den bor i nærheden men ikke præcist hvor. Men den var øremærket så de skulle nok få fat i ejeren.
Men puha altså, hvad fanden tænker folk på!!!! Det kan man bare ikke gøre! Der køre hverken busser eller lastbiler i området, så det må have været en personbil. Min lillebror var også chokeret men var heler ikke rigtig gammel nok til at forstå det.

Puha altså, stakkels misser og ejere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha fandt påkørt kat i morges :'(
  • #1   26. mar 2009 Et stort skulderklap til dig for din indsats. Det er godt gået.
    Og stakkels lille mis, men godt du fandt den og fik den til dyrlægen.
    Og sikke et svin der kørte katten end, bare at lade den ligge

• #2   26. mar 2009 Puha en historie smiley Det lyder ik rart..

• #3   26. mar 2009 Maj-britt - takker. Jeg er simpelthen bare så chorkeret over at man bare køre fra sit ansvar på den måde og håber katten enten døde, dør eller andre som mig dukker op og tager hånd om problemerne smiley Det gør mig så rasende smiley

• #4   26. mar 2009 Godt nok havde jeg selv småtravlt, men ikke mere end det sagtens kunne vente. Det kunne den lille kat ikke. Men uhh hvor jeg håber den skyldige har dårlig smag i munden lige nu!

• #5   26. mar 2009 Jeg kan godt forstå du er chokeret, det er et grimt syn. Og jeg bliver lige så rasende når folk bare kører deres vej og lader andre om at hjælpe.
    Men håber du kommer godt over det og at din lillebror ikke er blevet alt for chokeret

• #6   26. mar 2009 stor ros til dig for din indsats.. det er faktisk ikke mange mennesker der stopper når de rammer en kat smiley Havde en svigerfar på et tidspunkt der også bare kørte vidre og han blev ved med at sige at man ikke skulle stoppe for et dyr der var mindre end en hund ifølge loven.. men når man nu har ramt dyret, skal man fanme da lige stoppe og tjekke at den er okay eller om man skal have den til en dyrlæge.

Men kæmpe ros til dig

• #7   26. mar 2009 Desværre er der mange af den holdning at en kat er bare et dyr, man godt kan tillade sig at påkøre uden konsekvenser. For nogen ser det som et skadedyr, andre ser det som et kæledyr (det gjorde du og din indsats tager jeg hatten af for).
    Men ja det er forkasteligt at man ikke stopper op for at se, hvad skade man har forvoldt det stakkels dyr. Jeg har tit selv set katte ligge i vejkanten og ringet efter falck og sagt der lå en død kat, som de skulle tage sig af. Det er det mindste man kan gøre.

Rigtig flot indsats fra din side, og endnu et dyr kan være taknemmelig for at komme i kattehimlen på en ordentlig måde.

• #8   26. mar 2009 Tak begge to. Ja ved godt at mange mennesker ser katten som et skadedyr, men i mine og ejerens øjne er de gode kæledyr. Jeg forstår måske man ikke har mulighed for at stoppe hvis man rammer en kat på et trafikeret sted, men i det stille villakvarter...ihh altså. Og jeg kunne bare se i den lille kats øjne at den tiggede om hjælp smiley Håber bare at ejerne ikke bliver alt for ødelagt når de høre det. Dyrlægen skulle også lige bruge mit navn og adresse til at give videre til dem så de ved hvem den bragte den derop smiley

• #9   26. mar 2009 Øv Miv hvor trist:-(

Ja folk kan jo ikke være i tvivl om at de har ramt noget.. Føj altså

• #10   26. mar 2009 Det er s trist når sådan noget sker.

for ikke så længe siden var min var selv ude og aflive deres egen kat.

De hørte der skete et eller andet uden for ( eller dvs hunden hørte det) min far gik så ud og kiggede og der lå deres kat på den anden side, bilisten var bare kørt sin vej ... fatter ikke folk bare kan efterlade dem ..... og fatter slet ikke dem der sågar prøver bevidst at ramme dem smiley

Kommentér på:
Puha fandt påkørt kat i morges :'(

Annonce