Puha fandt påkørt kat i morges :'( {{forumTopicSubject}}
Puha det her har været den værste morgen i nyere tid. Da jeg havde fri fra arbejde idag havde jeg lovet mine forældre at køre min lillebror i børnehave. Vi bor i et meget roligt vilakvarter hvor der ikke er meget trafik. Da vi drejer ud fra vores vænge kan jeg se der er en kat lidt længere henne af vejen. Den er mærkelig ud og slæber sig ligesom hen af vejen. Jeg stopper bilen og går der hen, og ser der er et blodigt slæbespor fra midten af vejen og så hen til katten som næsten er nået hen til kantstenen. Umiddelbart er der intet at se, men den miaver højt og savler lidt. Jeg løfter den forsigtigt op og ser så at hele den ene side fra midten og ned af det ene bagben er sprættet op, bagbenets knogler stikker ud sammen med muskler og lidt tarme. Så kommer min 5 årige lillebror løbene og sammen får vi katten hen i vores bagagerum på en af vores hundehåndklæder mens der drypper blod ud af den og den miaver højt. Da jeg har fået den ind knækker jeg mig simpelthen. Hvad fanden bilder man sig ind ikke at stoppe når man rammer en kat???!!! Det var nok sket en 5 -10 min før vi kom at dømme efter det stykke den havde slæbt sig.
Den nærmeste dyrlæge ligger heldigvis ikke længere væk en 5 min i bil og vi skynder os derop med den. Mine hænder, jakkeærmer og sko er der blod på, men vi får den ind til dyrlægen som afliver den med det samme. Der var intet at gøre. Dyrlægerne var rigtig glade for at jeg var kommet med den, og fik mig beroliget lidt. Jeg rystede fuldstændig. Jeg har set den flere gange, og ved den bor i nærheden men ikke præcist hvor. Men den var øremærket så de skulle nok få fat i ejeren.
Men puha altså, hvad fanden tænker folk på!!!! Det kan man bare ikke gøre! Der køre hverken busser eller lastbiler i området, så det må have været en personbil. Min lillebror var også chokeret men var heler ikke rigtig gammel nok til at forstå det.
Puha altså, stakkels misser og ejere
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Og stakkels lille mis, men godt du fandt den og fik den til dyrlægen.
Og sikke et svin der kørte katten end, bare at lade den ligge
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 1.214
dec 2006
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men håber du kommer godt over det og at din lillebror ikke er blevet alt for chokeret
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 311
Men kæmpe ros til dig
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 536
Men ja det er forkasteligt at man ikke stopper op for at se, hvad skade man har forvoldt det stakkels dyr. Jeg har tit selv set katte ligge i vejkanten og ringet efter falck og sagt der lå en død kat, som de skulle tage sig af. Det er det mindste man kan gøre.
Rigtig flot indsats fra din side, og endnu et dyr kan være taknemmelig for at komme i kattehimlen på en ordentlig måde.
dec 2006
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Ja folk kan jo ikke være i tvivl om at de har ramt noget.. Føj altså
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
for ikke så længe siden var min var selv ude og aflive deres egen kat.
De hørte der skete et eller andet uden for ( eller dvs hunden hørte det) min far gik så ud og kiggede og der lå deres kat på den anden side, bilisten var bare kørt sin vej ... fatter ikke folk bare kan efterlade dem ..... og fatter slet ikke dem der sågar prøver bevidst at ramme dem
Puha fandt påkørt kat i morges :'(