{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Min søster er helt nede :( {{forumTopicSubject}}

Ja. Min søster er bare helt nede for tiden.
Og jeg vil bare så gerne hjælpe hende, men jeg ved ikke hvordan.
Hun er lige kommet hjem fra en højskole, fordi hun ikke kunne holde ud at være der.
Hun har meget svært ved at finde nye venner. Hun har faktisk ikke rigtig nogle.
Hun har intet selvværd eller selvtillid.
Hun har gået til psykolog mange gange, men det har heller ikke hjulpet. Og nu ved hun ikke hvad hun skal lave indtil sommerferien!
Hun siger at hun måske vil på højskole igen, men jeg ved ikke om det er nogen god ide, hvis hun bare tager hjem igen.

Nu skal det lige siges at jeg oveni også har en depression + min tredje søster heller ikke har det for nemt og vi vil alle tale med vores mor om vores problemer, så nu er hun også snart ved at gå ned, da hun får alle problemerne lige i hovedet! Suk!

Har I herinde på HG nogle forslag til hvad hun kunne lave indtil sommerferien?
Det må meget gerne være et eller andet ophold, hvor hun kan komme i kontakt med andre eller få hjælp til hendes problemer.

Så har i nogle forslag?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søster er helt nede :(
  • #1   8. mar 2009 Nu ved jeg ikke hvor gammel din søster er, men måske kunne noget daghøjskole være en mulighed. Så er hun jo ikke tvunget til at være der 24 timer i døgnet, og det kan jo være der findes noget i jeres by for andre med lignende problemer. Det er altid rart at kunne tale med ligesindede.

Håber i alle får det bedre og kommer ovenpå igen.

• #2   8. mar 2009 Jeg vil jo mene, at din søster skal til en anden psykolog, for den hun har været til, er jo åbenbart ikke den rette.

I andre to burde måske også, så I kan aflaste jeres mor lidt:-)

• #3   8. mar 2009 Tak smiley

Min søster er lige blevet 21 år.

• #4   8. mar 2009 Mange tak for svarene smiley

• #5   8. mar 2009 Ja jeg tror måske også at dig og dine søskende burde finde en psykolog og snakke med ham/hende om hvad det er der plager jer.

Ellers ender det jo bare med at jeres mor går ned- og det gør jo ikke situationen nemmere for nogen af jer.

• #7   8. mar 2009 Jeg har selv haft glæde af noget daghøjskole efter en depression. Der blev ud over div. kreative aktiviteter bl.a. også undervist i små grupper hvor vi fik forskellige opgaver omkring personlig udvikling, selvtillidsøvelser o.s.v. Det kan være meget gavnligt i en periode, hvor man ikke har psykisk overskud til at klare alt selv og man ser tvivlsomt på fremtiden. Og som de andre skriver: en god psykolog. Men det er vigtigt at kemien passer sammen med psykologen, for der skal opbygges et tillidsforhold, for at det kan bruges til noget.

Pøj-pøj til jer alle.

• #8   8. mar 2009 Hvis du søger på nettet er der flere daghøjskoler med focus på psykisksyge personer, jeg har selv været ved at tage på sådan en og kender et par stykker der har været på sådanne daghøjskoler og de har haft vild meget ud af det...

Du kan jo evt. snakke med din kommune eller amtspsykatrien de kan helt sikkert hjælpe.

Kommentér på:
Min søster er helt nede :(

Annonce