{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Tag dig sammen-----??? {{forumTopicSubject}}

Det er noget som jeg ofte tænker men mere end sjældent siger højt------------
Det er blevet en slags tabu sætning---------
Jeg er mere end klar over at mennesker kan være så langt ude---at en sådan sætning ville være fuldstændig hjerteløs og ude af prop...... Men der er altså også en del som jeg ikke kan forestille mig anden end de ville have mere end godt at at høre det-------
Er jeg helt ude i hampen elller hvad mener I????????
Hvordan ville I reagere hvis en god ven eller veninde sagde det til dig?????
Eller en god kollega?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tag dig sammen-----???
  • #1   2. mar 2009 Det kommer meget an på situationen og hvad det drejer sig om !! Nogen gange kan det være godt at veninden netop gør dig opmærksom på at du er nød til at "tage dig sammen" Det kan jo sagtens være kærligt MEN ærligt ment.

• #2   2. mar 2009 smiley
    Jeg ville syns at rigtig mange ville ha' godt af at høre
    den sætning, men omvendt har jeg lært fra min egen families
    verden, at har man en depression, så er det bandlyst at sige
    dén sætning, så jeg vil også sige at det er situationen, det kommer
    an på...

• #3   2. mar 2009 Det er også det jeg skriver----Men hvornår har I f.eks. selv fået den besked eller sagt det-----
    Ikke fordi jeg selv lige nu har stået med problemet----Men kom til at tænke på det ved at læse en tråd i et andet forum-------

• #4   2. mar 2009 Det er jo et verbalt spark bagi, og det kan vi alle vel have brug for engang i mellem?
    Der er jo også mange måder, at sige det på;-)
    Men som de andre siger, det kommer an på situationen.

• #5   2. mar 2009 Uh, det er noget jeg tit har lyst til at sige til " klynkerne ".
    Møder så mange mennesker, der har tonsvis af undskyldninger for aldrig at komme igang med alt det, de snakker om, at de gerne vil.
    Ind i mellem siger jeg faktisk ligeud til dem, at de skal få fingeren ud, og tag sig sammen- det er når jeg har hørt på den samme ynk igen og igen.
    De fleste ved, at jeg siger tingene ligeud, og kan de ikke tag det, så skal de ikke sidde og klynke til mig.

• #6   2. mar 2009 Jeg fik et i sommers af min gamle eks-kæreste (har 3 børn med ham).
    Og må indrømme, at jeg havde brug for det;-)
    Det er jo ofte det befriende ved mænd...
    De kalder en skovl for en skovl smiley

• #7   2. mar 2009 Nåh ja.
    Har da også en veninde, jeg ofte siger det til;-)

• #8   2. mar 2009 Og mht. klynkere...
    Dem gider jeg altså ikke...

• #9   2. mar 2009 Sjovt nok så er det lige som at der er nogen som har fået ubetinget adgang til klynkeri----Mens andre næsten kan klare alt uden det kan ses eller mærkes på dem-----Og hvis de så endelig klynker kigger omverden på dem med forbløffelse---og skynder sig videre-------
    Uhhh Har et par stykker på min arbejdsplads f.eks. De har det bare så hårdt når de selv skal sige det--------Og kors hvor kunne jeg have lyst til at sparke dem verbalt bag i------Men har så opdaget det hjælper ikke en fis----For jeg har selvfølgelig prøvet det-----Meeen det er lige som en livsstil for dem at klynke---og så lige melde sig syge et par gange om ugen----Grrrrr----

• #10   2. mar 2009 Snow, tag dig dog sammen i stedet for at klynke;-))

• #11   2. mar 2009 Ja ja -----Gør det aldrig mere---Har ikke licens til det----Ved jeg godt---Looo-------

• #12   2. mar 2009 Har haft sådan en svigermor..
    Kors, hvor kan de sprede negativ energi:-(
    Og du har helt ret, Snow.
    Det preller af på dem med et verbalt spark bagi.

• #13   2. mar 2009 Den er svær, syns' jeg...

For hvem klynker-fordi-de-ikke-formår-andet og hvem klynker-fordi-de-virkelig-har-det-dårligt.
    Derfor skal man kende personen godt, for at bruge sætningen.

Hvad der kan syntes nemt for nogle, kan være sværere for andre, så jeg tror man generelt skal passe på i hvilke situationer/til hvilke personer man siger det...

Har man eks.vis en depression og ondt i sjælen, er det ikke smart at en anden slynger sætningen ud, fordi vedkommende syns' man bare kan gøre sådan og sådan...

Kommer sønnike hjem med seddel fra læreren fordi han har pjækket el. lign. kan man godt slynge det ud.

• #14   2. mar 2009 Ja jeg indrømmer blank, at jeg ikke egner mig til at arbejde i psykiatrien---Har prøvet det i 4 lange måneder----- Og kors de stakler siom havde en virkelig depr-----det var skræmmende de lå med drop-----fordi de ikke var i stand til at tage væske til sig--------Men de som ikke var kommet så langt ud-----Der måtte jeg virkelig lægge hånd på mig selv fordi jeg simpelthen ikke kunne forstå at det som de havde sååååååå svært ved virkelig kunne være sååååå svært-------At de ikke bare kunne gøre det------Jeg har en forestillling om at man træffer et valg----Vil jeg gå ned med flaget eller vil jeg tage fat i problemerne og gøre noget ved dem-----
    Ja nogen de kan---- andre vælger at klynge sig fast i problemerne og gå ned-----Det er alid en gåde for mig at man kan gøre det hvorfor ikke vælge livet istedet for------

• #15   2. mar 2009 Hvis det var så enkelt, så var der nok ikke meget at lave inden for psykiatrien, mennesker er forskellige, og nogen har fået i vuggegave at kunne klare hele verden, og andre har ikke, så jeg synes ikke man kan stille det sådan op. Det er jo meget forskelligt hvad vi får med i rygsækken hjemmefra

• #16   2. mar 2009 Nej, man er ikke altid selv herre over psyken...Og igen kan folk der ikke har prøvet det, ha' svært ved at sætte sig ind i det.
    For hvorend man gerne vil vælge livet, kan det i nogle tilfælde være uoverskueligt.

Jeg har en mor der er syg af lungecancer, så når folk beklager sig over at de igen er blevet ramt af forkølelse osv....ja, så syns' jeg s.. de klynker..

• #17   2. mar 2009 Ja så kan man spørge----Har vi mennesker så i virkeligheden det fri valg ------som vi ellers mener vi har--------?????

• #19   2. mar 2009 Har vi et frit valg ???????????

• #20   2. mar 2009 Snow...
    Tror det ofte man skal vælge INDEN man står i suppedasen...og være klar over hvilken konsekvens valget får.
    Og mange fødes ind i et liv, hvor man som barn ikke kan vælge og derfor får fyldte rygsække ind med modersmælken...

• #21   2. mar 2009 Jeanette---- Ja det ved jeg bedre end de fleste tror jeg----Men allerede i min barndom traf jeg mine valg----- Jeg ville ikke være luder eller kriminel som alld de andre af mine gamle legekam. blev....Jeg ville ikke hænge fast i stofferne som min bror gjorde---- Ja vi får en masse med i rygsækken-----Og nogen gange så kan den være såååå tung at have på at den næsten trækkker dig ned-----Men nogen gange er der så også de værktøjer med i rygsækken som gør at du hager dig fast og kæmper dig op..... Arv eller miljø -- fri vilje eller ej-----Eller er vorse liv bestemt på forhånd----
    Kors hvor bliver jeg dybsindig på sådan en mandag morgen------

• #22   2. mar 2009 Vi har et frit valg.

Men det frie valg er inden for de rammer, som vores muligheder og ressourcer giver os.

HELT frit bliver det aldrig.

Sætningen at tage sig sammen - i mine øjne kan den sjældent bruges konstruktivt, ihvertfald når det handler om alvorligere ting end at tage opvasken...

Det er jo sådan - at KUNNE man tage sig sammen, så gjorde man det, når situationen er forfærdelig for en.
    Det er et af de steder, hvor det frie valg kan begrænses af manglende ressourcer.

• #23   2. mar 2009 CH....Godt skrevet...

• #24   2. mar 2009 Men uanset om man vælger at gøre noget eller at lade stå til, så er det jo et valg, man træffer...

Tror bare nogle bliver lidt handlingslammede,
    da det kan være svært at overskue konsekvenserne af det frie valg?

Måske, der kan være noget tryghed i at blive i det vante, selvom man ikke trives?

• #25   2. mar 2009 Helle, det er der i den grad.

Og handlingslammelse er jo noget af det første, man kommer til at lide af, når man kommer ud i noget, der er svært at håndtere - af den ene eller den anden slags.

Man skal dælme være stærk.

• #26   2. mar 2009 Præcis;-)

Mener ikke, at man kan sige til folk, at de bare skal tage sig sammen, hvis de er psykisk nede.

Men har da en veninde, som jeg har sagt det til en del gange..
    Eks.
    Hendes 16 årige datter skulle med på en tur til London. Og veninden var ved at gå helt i spåner, for tænk nu, hvis flyet styrtede ned osv.
    Og lige i den situation, synes jeg, det er ok at sige, at nu må du tage dig sammen og få klippet navlestrengen! Pigen havde iøvrigt alle tiders tur og flyet faldt selvfølgelig ikke ned;-)

• #27   2. mar 2009 Jeg er enig med dig Helle.

Hos mennesker på psykisk nedtur har det efter min bedste overbevisning den stik modsatte effekt. At de bliver pillet lidt mere ned.

Kommentér på:
Tag dig sammen-----???

Annonce