1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fuldspartling af vægge.. Fuldspartling af vægge..

Ja jeg spørger lige herinde også - i er så gode og hurtige til at svare smiley

Hej med jer.
Ja, jeg har fået lovet fyren at vores soveværelse næsten er færdigt når han kommer hjem fra polen (5 dage) Men ak, er jo bare en lille kvinde som ikke er alt for handy smiley

Vi skal have glasfilt op - siger manden :o( SUK!
Så væggene skal fuldspartles og gøres pæne og LIGE!
mit spørgsmål lyder (meget simpelt)

Hvordan får man væggene til at være lige ?
Hvilken spartelmasse (er det sandspartel masse man bruger?)
hvor stort et pudsebræt osv skal man bruge?
Osv osv osv..

Håber nogle kan hjælpe en kvinde i nød.. - en meget dum kvinde der har lovet for meget :o/

Mvh Mini.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuldspartling af vægge..
  • #1   11. feb 2009 Britta - Hmm jeg har aldrig prøvet før .. og nemlig fordi at det hele ses så tydeligt, er jeg lidt nervøs ved det..
    Jeg er ikke så høj, og heller ikke så stærk, så redskaberne må helst ikke være for store og tunge, for så kan jeg slet ikke styre det.
    ville helst at der kom en og gjorde det for mig .. - men .. pengene er der ikke til at betale andre for at gøre det..

Men tak for svaret :o)

• #2   11. feb 2009 hmm nej det tror jeg ikke :o/ eller jo det har jeg, men tvivler på de har tid - de arbejder jo også osv. - og sådan noget går jeg ud fra tager det meste af en dag ?

• #3   11. feb 2009 Det er noget af en opgave at kaste sig ud i - hvis ikke man har prøvet det før - vil jeg sige

Men ja det er sandspartel du skal bruge - og mht pudsebræt så skal du ikke tage et der er for stort, for så får du svært ved at styre det

sørg for at det bliver et jævnt lag - og så må du have sandpapir - så du når det er tørt kan rette fejlene - men ja fejl kan ses når filten kommer op - men kan stort set rettes ved at slibe på det inden

• #4   11. feb 2009 Helt ærligt, så ville jeg ikke gøre det, hvis jeg var dig. Ikke hvis du vil have et perfekt resultat, ihvertfald.

Opgaven er svær selv for en professionel - der skal virkelig ingenting til, for at det kan ses, når man bruger filt.

(Lad mig lige i den forbindelse anbefale natur-væv - det bliver også rigtig flot, men er ikke så følsomt overfor småfejl i spartlingen)

• #5   11. feb 2009 mange tak for svarene..
    det er en stor opgave, og tror ikke jeg selv vil gøre det.. tør simpelthen ikke !

Min fyr har desværre sat næsen op imod at det skal være glasfilt - og det er hand lejlighed så kan ikke gøre så meget.. desværre..

Men tak for det.. :o)

• #6   11. feb 2009 Jeg gjorde det sammen med min handy håndværker-exkæreste for 4 år siden i 2 stuer. Det tog 4-5 dage med starthjælp fra 2 malere. Jeg ville ALDRIG kaste mig ud i det alene, men hvis du gør det alligevel, så husk, når du sliber, at du skal bruge sådan en "plade" på en teleskopstang, så du kan slibe i laaange strøg, ellers bliver det ujævnt. Og så er det lidt væsentligt at du grunder med noget blåt flydende stads (vildt besværligt) for at maling eller filt ikke skal dratte ned igen.

Jeg mener, vi spartlede 3 gange, med mellemslibninger, så det er altså ikke bare sådan lige smiley

/Marianne

• #7   11. feb 2009 Ok, der fik du overhalet mig. Tror det er rigtig fornuftift at droppe det smiley

• #8   11. feb 2009 Jens og Marianne - hehe tak .. nu tør jeg så slet ikke smiley LOOL

Lidt ærgeligt, for manden regner med at værelset står flot og alt muligt bagefter smiley - meeen .. det må han så droppe den tanke smiley

• #11   11. feb 2009 *Pekingeser-power *
    har du billed af det du har lavet, det lyder rigtig spændene!!

• #13   11. feb 2009 pekingeser-power - det lyder rigtig flot og spændende :o) Håber der kommer billeder, for det vil jeg da gerne se :o)

har snakket med manden nu, og sagt til ham at jeg er overbevist om at jeg IKKE kan gøre det pænt nok.. - MEN han synes jeg skal prøve..
    og går det galt, jamen .. så har jeg da prøvet og bevist en gang for alle at jeg IKKE er god til den slags :o)
    han synes jeg skal tage det som en udfordring .. :o) Og hvis det så bliver godt - jamen.. så er det jo bare lækkert at vide det til en anden gang..
    SÅ NU har jeg været nede og købe alt det der skulle bruges, og av min arm det var dyrt :o(
    Så nu må vi leve på vand og brød resten af måneden .. smiley haha..

men er spændt på at komme i gang, skal bare lige have fjernet malingen fra de sidste paneler inden jeg går i gang.. :o)

• #14   11. feb 2009 Glasvæv og glasfilt er bestemt ikke det samme ;o)

Glasvæv kræver slet ikke den samme omhyggelighed som filt gør :o)

• #15   11. feb 2009 CH - det ved jeg godt smiley
    glasfilt skal det være snorlige for at se rigtig pænt ud :o)

Kommentér på:
Fuldspartling af vægge..

Annonce