Fuldspartling af vægge.. Fuldspartling af vægge..
Ja jeg spørger lige herinde også - i er så gode og hurtige til at svare
Hej med jer.
Ja, jeg har fået lovet fyren at vores soveværelse næsten er færdigt når han kommer hjem fra polen (5 dage) Men ak, er jo bare en lille kvinde som ikke er alt for handy
Vi skal have glasfilt op - siger manden :o( SUK!
Så væggene skal fuldspartles og gøres pæne og LIGE!
mit spørgsmål lyder (meget simpelt)
Hvordan får man væggene til at være lige ?
Hvilken spartelmasse (er det sandspartel masse man bruger?)
hvor stort et pudsebræt osv skal man bruge?
Osv osv osv..
Håber nogle kan hjælpe en kvinde i nød.. - en meget dum kvinde der har lovet for meget :o/
Mvh Mini.
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Jeg er ikke så høj, og heller ikke så stærk, så redskaberne må helst ikke være for store og tunge, for så kan jeg slet ikke styre det.
ville helst at der kom en og gjorde det for mig .. - men .. pengene er der ikke til at betale andre for at gøre det..
Men tak for svaret :o)
dec 2006
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
Men ja det er sandspartel du skal bruge - og mht pudsebræt så skal du ikke tage et der er for stort, for så får du svært ved at styre det
sørg for at det bliver et jævnt lag - og så må du have sandpapir - så du når det er tørt kan rette fejlene - men ja fejl kan ses når filten kommer op - men kan stort set rettes ved at slibe på det inden
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Opgaven er svær selv for en professionel - der skal virkelig ingenting til, for at det kan ses, når man bruger filt.
(Lad mig lige i den forbindelse anbefale natur-væv - det bliver også rigtig flot, men er ikke så følsomt overfor småfejl i spartlingen)
dec 2006
det er en stor opgave, og tror ikke jeg selv vil gøre det.. tør simpelthen ikke !
Min fyr har desværre sat næsen op imod at det skal være glasfilt - og det er hand lejlighed så kan ikke gøre så meget.. desværre..
Men tak for det.. :o)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Jeg mener, vi spartlede 3 gange, med mellemslibninger, så det er altså ikke bare sådan lige
/Marianne
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
dec 2006
Lidt ærgeligt, for manden regner med at værelset står flot og alt muligt bagefter
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
har du billed af det du har lavet, det lyder rigtig spændene!!
dec 2006
har snakket med manden nu, og sagt til ham at jeg er overbevist om at jeg IKKE kan gøre det pænt nok.. - MEN han synes jeg skal prøve..
og går det galt, jamen .. så har jeg da prøvet og bevist en gang for alle at jeg IKKE er god til den slags :o)
han synes jeg skal tage det som en udfordring .. :o) Og hvis det så bliver godt - jamen.. så er det jo bare lækkert at vide det til en anden gang..
SÅ NU har jeg været nede og købe alt det der skulle bruges, og av min arm det var dyrt :o(
Så nu må vi leve på vand og brød resten af måneden ..
men er spændt på at komme i gang, skal bare lige have fjernet malingen fra de sidste paneler inden jeg går i gang.. :o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Glasvæv kræver slet ikke den samme omhyggelighed som filt gør :o)
dec 2006
glasfilt skal det være snorlige for at se rigtig pænt ud :o)
Fuldspartling af vægge..