4. maj 2005 Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
Når folk er bange for ens hund... {{forumTopicSubject}}
...Hvad kan så gøre for de skal få tillid til ens hund???
Min kærestes lillebror er ufattelig bange for Bonzo, og han er så bange han faktisk græder når han skal være i samme rum som Bonzo.
Bonzo har aldrig gjort ham noget overhovedet.
"Lillebror" er 9 år, han er blevet adopteret fra Indien, da han var spæd. Han har alle dage været bange for hunde, hans søster som også kommer derfra er 13 år og hun har også altid været lidt bange for hunde, men hun kan godt hilse på Bonzo, at hun så ikke kaster sig om ham er en anden ting. Vi prøver og forklare lillebror at Bonzo bare vil snakke og ikke gøre ham ondt, men lige lidt hjælper...
Så er der nogen herinde der har et godt råd til hvad man kan gøre??
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 79
Men når min Niece er hos mig bruger jeg 30-45 min på gulvet sammen men malou for at vise at hun ikke gør noget, og efter et stykke tid kommer min niece over og sætter sig hos mig..
Prøv måske at få din lillebror til at gi din hund nogle guffer, hvor de laver nogen triks sammen som eks. sid, dæk og pote, hvis altså det er noget din hund gider, og hvis den ikke er for irvig efter guffer, så din lillebror bliver skæmt over at den tar gufferne..
Det plejer at hjælpe her..
Så håber du kan bruge nytte af det, pøj pøj..
maj 2005
Bed drengen om at holde op med hvad?
maj 2005
Det gør jeg også, jeg får nærmest Bonzo til at ligne en pauseklovn med alle hans tricks når han er der... Men lige så snart Bonzo rejser sig for at feks gå ud og drikke, så stiver hans lillebror fuldstændig...
Så den med guffer virker ikke rigtig... :O(
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
maj 2005
Det er ikke sådan han direkte hyler og skriger. Tårende falder bare stille ned af hans kinder og man kan tydeligt se på ham at han er angst... Synes ikke det er fair og be ham om at tage sig sammen, når det lyser langt ud af ham at han er bange...
maj 2005
Netop, men det er bare svært når man skal passe hans søskende og hundene bor der jo ligesom... Så det er noget svært ikke og tvinge ham til at være i samme hus som Bonzo... Det kan jo heller ikke være rigtigt at jeg skal sende Bonzo på ferie når vi skal passe de unger... :O)
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
jul 2007
Hmm jamen hvad så hvis i går en tur med dem sammen, vil han så heller ikke prøve at holde snoren??
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Er det ikke et spørgsmål om, at respektere drengens angst og så lade ham vælge hvilke hunde, han gerne vil (tør) være i rum med? Så tror jeg altså på, at det kommer henad vejen...
maj 2005
Jeg har forsøgt og sige på alle måder at Bonzo bare gerne vil være hans ven... Han kan også sidde og sige Bonzo er sød og han synes det er dejligt at Bonzo vil være venner med ham osv.. men når Bonzo så kommer ind i stuen så kravler han nærmest helt op i loftet...
Han SKAL ikke, men når de kommer til os og skal sove, så er det jo lidt svært og undgå at de skal gå forbi hinanden osv...
maj 2005
Igår aftes gik vi en tur, hvor han gerne ville gå med Ludvig... Hvergang Bonzo stoppede for at tisse, snuse osv så stoppede han også og ventede pæn på Bonzo gik videre... Jeg aner ikke hvad dælem jeg skal sige eller gøre ved drengens angst...
maj 2005
Jamen de forstår jo ikke hvorfor han er så bange, for han har aldrig haft en dårlig oplevelse med en hund... De er bare ikke sådan en familie der selv har dyr, men ingen andre i familien er bange for Bonzo, det er kun ham der er det....
jul 2007
Hvor tit er han hjemme ved jer?? altså lillebroderen..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og sådan en skal ikke fodres.
Drengen skal have lov til at være bange for hunden, og han skal også have lov til at sige fra overfor at være tæt på den. Han kan ikke styre, at hunden er i huset, men jeg synes at opmærksomheden omkring det, skal forandres.
Tal om hans angst i stedet for at lok ham til ikke at være bange. Tal om hvorfor han er bange, og giv ham lov til at være det. Men understøt ham ikke i den.
Sig til ham, at han gerne MÅ være bange, men at hunden ikke gør noget. Og gør det i øvrigt ikke til et stort samtaleemne, glid let og hurtigt henover det.
maj 2005
Det er han ikke særlig tit... Og det er nok pga Bonzo...
En ægte Rottedroning - Forbyd avl uden FCI tavler .
Tja, jeg kan bare ikke rigtig få mig til at sige han skal stoppe, for det er jo ikke min lillebror... Men jeg blev sgu sådan lidt opgivende igår da vi gik den tur og han gerne ville gå med Ludvig. Der er intet med Ludvig... Jeg forsøgte endda og sige at Bonzo blev rigtig ked af at han ikke ville snakke med ham, og kun Ludvig... har prøvet alt for at få ham til at indse at Bonzo bare vil kæles for som Ludvig vil... Men intet hjælper...
maj 2005
Jeg spurgte ham igår da jeg sad alene med ham inde ved computeren om hvorfor han var bange og det kunne han ikke rigtig svare på andet end han bare ikke var så vild med de store hunde... Så sagde jeg at Bonzo var jo på samme måde som Ludvig og at Bonzo bare var det større... Jeg fik lidt fornemmelsen der at han gerne vil stoppe med at være bange og det var efter vores snak der jeg fik ham overtalt til at gå en tur med dem og så startede det forfra da vi kom hjem fra den tur...
aug 2006
At der ikke er noget at være bange for ved vi, man det føler han slet slet ikke.
Der skal bare ikke puttes mere brænde på bålet :o)
Jeg ville nu ikke mene, at det drengen gør er at skabe en scene. Irrationel angst er ligeså alvorlig og ægte for børn som for voksne, og den er ligeså svær at håndtere for dem.
Man kan ikke få den til at gå væk bare fordi man siger, den skal det.
maj 2005
Jeg sagde heller ikke noget da han begyndte at græde, kun hans søster der sagde at han ikk skulle græde fordi Bonzo gjorde jo ikk noget...
maj 2005
Jeg synes også det er helt ok han er bange, og det er helt fint med mig. Jeg ved godt Bonzo er en stor hund osv. Bonzo har på intet tidspunkt været vild eller opsøgt ham. Jo han vil gerne hilse på ham når de kommer, men der har jeg taget Bonzo i snor...
Jeg smutter lige, vi skal aflvere de unger nu, men skriv endelig videre. Jeg kommer på igen når jeg kommer hjem.. :O)
aug 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Man skal sq accepter folks holdning, og ikke prøve på at "overtale" nogen noget når man ikke ønsker det.
Accepter tingene som de er, andet gør bare ondt være.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
lad drengen være i fred - og hunden lige så.. beskæft jer med noget helt tredje sammen med barnet - så hunden bliver en biting i jeres samværd
maj 2005
Når folk er bange for ens hund...