Slidt krop som 36 årig.. Slidt krop som 36 årig..
Øv endnu en nat med få timers søvn fordi ryggen gør ondt og knæet er hævet.
har arbejdet snart 20 år indenfor ældresektoren, mange af årerne som springer mellem 4 afdelinger , gået kilometer vis og været med til næsten samtlige løft.
man hører jo rygterne som ung om hvor hårdt det er for kroppen, men man regner da aldrig med det rammer en selv, har altid sagt jeg er bygget som en traktor og mine hænder er designet til at tage om en ´´mo greb´´ fordi de er stærke og kraftige, nu er de i stedet fyldt med væske og selv om de dog ikke smerter begynder jeg at døje med at åbne vinduer osv.
i nat har jeg for første gang overvejet min fremtid på arbejdsmarket alvorligt, har planer om opstart af eget firma her i foråret, måske er det alligevel urealistisk ?, det er godt nok svært at erkende ens krop er slidt allerede som 36 årig.
Andre der er slidt i en tidlig alder og hvordan har i taklet det mht. til at gøre karriere osv?
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
Nej der er ikke nemt i en tidelig alder og sidde med begrænsninger til hvad man kan pga en krop.
Jeg sidder selv som 25 årig og har de sidste 4 år haft en krop som har sagt fra, hvilket har betydet jeg måtte droppe min uddannelse som kok. Og så ellers begynde forfra med at finde ud hvad jeg ville.
Min krop er dog ikke skadet/slidt pga arbejdet, men efter en bilulykke endte jeg med en skadet skulder som giver mig kroniske smerter, samt en ryg der ikke rigtig kan holde til noget mere.
Det værste er nok at lægerne ikke kan sige hvad der er galt og at jeg abre må spise nogle flere piller. Men det vil jeg bare ikke leve med så jeg bider smerterne i mig i stedet for.
Jeg har måtte droppe at spille håndbold, måtte erkende jeg ikke kan holde til at ride, hvilket var mine 2 helt store interresser. Så nu er jeg endt med at have en lilel hund som jeg kan bruge min tid på og holde mig igang med. Den kan jeg dog holde til at have..:-)
Men det er ikke sjovt at skulle sige stop pga en krop, for man er sku da stadig ung...
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Da begge sygdomme er kroniske har jeg måttet lære at leve med det og de begrænsninger det giver...
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Så jeg står nu i den situation, at jeg skal finde et job hvor jeg slet ikke skal bruge mine hænder........det lyder umiddelbart nemt, men kan fortælle, at det er det IKKE.
okt 2007
nov 2005
okt 2007
Og ja, det har jeg. Det jeg kan tåle med hænderne(og det er ikke ret meget), kan astmaen ikke holde til.
Og mht. kommunen...
Det kan være meget svært at forklare dem, at det altså ikke bare er nikkel, man skal undgå. Men også hårdt, vådt, koldt og beskidt arbejde.
Jeg har ikke kunnet finde noget arbejde. Har endda været sygemeldt i flere omgange fra aktivering. Så er begyndt at læse til finansøkonom. Så er spørgsmålet bare, om det er muligt at få en praktikplads, når den tid kommer.
nov 2005
okt 2007
De tynde handsker fås også i vinyl.
Især det med at lægge tøj sammen er slemt. Jeg bruger bomuldshandsker, når mit er i udbrud.
okt 2007
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
selv har jeg opgivet systemet, vi er så heldigvis enige om at omlægge vores økonomi og melde mig ud af arbejdsmarkedet så jeg ikke får en krone nogen steder fra, til gængæld får jeg fred for det system og det er hver en krone værd..
- jeg havde så bare håbet at kunne arbejde i det mindste ti år mere, men ja man skal jo også overveje om man vil ødelægge kroppen total for hvilken livskvalitet er der med konstante smerter uanset om man ligger, sidder eller står.
nov 2005
Jeg håber da du finder en praktikplads, så du kan komme videre i arbejdslivet. Jeg har 2 uddannelser i forvejen....butik og pædagog.....2 meget dårlige områder når man har sådan nogle hænder.
Det er da helt rart, at snakke med en lidelsesfælle :o))
okt 2007
Hvilke handsker kan du så bruge?
Reagerer du også på, hvad du spiser?
okt 2007
Det er da rart, du har muligheden for at melde dig ud af systemet:-D
nov 2005
Helle.....jeg kan ikke tåle nogle handsker og bruger kun engangs af plastic....du ved de der kæmpe nogle der også hænger på tankstationer :o)......men det er kun i korte perioder af gangen, da hænderne bliver fugtige og derved skrøbelige.
Jeg reagere meget på mad og også stres, som forværre det......bruger ingen smykker selvom de er nikkelfrie, da ex. hænderne ofte er store og hævet og så er det ikke sjovt at skulle krænge en fingerring af .
Min faste hudlæge gennem disse 22 år har skrevet flere udtalelser til kommunen, men så sidder deres egen lægekonsulent og spiller klog......men jeg har gjort dem klart, at han skal bare klappe kaje og oversætte det lægelige og ikke udtale sig om noget han ikke er bemyndiget til.......de ved godt han ikke må :o))
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg er 21 og har dårlige led, og i særdeleshed knæ. Jeg arbejder i butik, og er meget bevidst om at jeg bestemt ikke kan gøre det resten af livet!.
Mine knæ er meget ømme og det gør ondt at gå, stå og sidde. I nogle perioder er det fuldstændig umuligt for mig at køre bil, og jeg lever nærmest af smertestillende..! Min læge vil gerne have mig opereret for det, men der er desværre ikke så gode odds på den operation.
Mine fødder er smadrede, og jeg har masser af både knyster og ligtorne.
Mine fingre og hænder er også helt elendige, og her i det kolde vejr, plager det mig meget at skulle tage småmønter op af kassen hele tiden!..
Endvidere har min far arvet en mærkelig allergi, hvor man slår ud af mærkelige ting, og pludselig hæver, tilsyneladende uden grund! Min fars ene øre har faktisk været hævet i over 30 år!..
Og den har jeg også, så oplever af og til at jeg reagerer på forskellige ting..
Det sidste nye er at jeg er blevet allergisk overfor rød peber, og også lidt iceberg og agurk, samt gran.
Når jeg skærer det ud, slår jeg voldsomt ud på mine hænder, især den ene, og bliver helt tør og rød.. Min højre hånd er lige blevet nogenlunde igen, men ellers har den faktisk været slået ud siden september/oktober..
Jeg bruger masser af gummihandsker!
Nogle gange, når jeg sidder her eller andre steder og diskuterer stamtavle, tænker jeg at folk med mine sygdomme, og andre af den slags er resultater af dårligt avl? Altså, hvis jeg var en hund, var jeg bestemt ikke blevet avlskåret! Man avler jo ikke på dyr der har dårlige led som teenagere..
nov 2005
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 83
Jeg har kørt min krop for hårdt, og det er nu begyndt at vise sig.
Jeg har problemer med mine leder.... bla mine håndled/fingre, knæ og ryg.
Det sørgeligt når ens krop så tidligt, begynder at sige fra....
okt 2007
Dit eksem lyder værre end mit
Og det er ellers slemt nok, men jeg er blevet god til at passe på.
Bruger meget bomuldshandsker herhjemme og de skåner en del.
Får du også Dermovat til at smøre med?
nov 2005
Har været igennem puva behandling, røde bade, boogie stråler, binyrebarkhomon behandling......og alt kun med kortvarig virkning.....så nu er der kun den kemobehanding, som bruges til psoreasis patienter, tilbage.......den er jeg ikke vild med.
okt 2007
Jeg takkede nej, da jeg simpelthen ikke turde pga. astmaen.
Hellere nikkeleksem, end et astmaanfald.
Slidt krop som 36 årig..